Persbericht
0606.797
Den Haag, maandag 12 juni 2006
Technisch beheer wordt goedkoper en efficiënter
Siemens biedt ICT-diensten aan voor industriële markt in Nederland:
Siemens breidt via haar IT-dienstverlener Siemens Business Services
(SBS) haar ICT-diensten uit naar de industriële sector in Nederland.
Met mobiele technologie en efficiënt onderdelenmanagement, is SBS in
staat de kwaliteit en efficiency van geautomatiseerde
bedrijfsprocessen in industriële ondernemingen te optimaliseren.
Juergen Schomakers, Business Solutions, SBS Nederland: Door
rechtstreeks klantcontact en het inzetten van veel
fieldservicemedewerkers zijn kosten erg hoog voor industriële
bedrijven. Het is daarom van essentieel belang om een goede balans te
vinden tussen een hoge servicekwaliteit en een efficiënt gebruik van
de personele capaciteit. Een belangrijke rol daarbij speelt ook een
geoptimaliseerd onderdelenmanagement. Servicetechnici kunnen immers
alleen hun werk goed doen als de benodigde onderdelen op tijd ter
plaatse zijn. Met behulp van modulair opgebouwde oplossingen en
services kunnen ondernemingen hun fieldserviceactiviteiten en
onderdelenmanagement optimaliseren.
Bij een efficiënte fieldserviceorganisatie dienen alle schakels van de
procesketen even nauw samen te werken. Lange uitvaltijden veroorzaken
immers hoge kosten, waardoor elke minuut telt. Daarnaast verwacht de
klant steeds meer van service reden te meer om die betrouwbaarheid,
beschikbaarheid, korte systeemreparatietijden en uitvaltijden nog meer
tot kritische marktfactoren te maken. De efficiency van de
serviceprocessen maakt het verschil tussen verstrikt raken in de
kosten en het genereren van winst. Snelle en kosteneffectieve service
is daarom vooral bij 'plant engineering' en 'plant construction' een
grote uitdaging. SBS heeft een omvattend portfolio van consultancy en
oplossingen ontwikkeld om deze serviceprocessen te verbeteren, vertelt
Schomakers. Mobiele terminals werken samen met backoffice-systemen,
zodat service-calls en reparatieprocessen naadloos bewaakt kunnen
worden als er calamiteiten gebeuren of onderhoud nodig is. Siemens
Business Services ontwikkelt passende klantenoplossingen, zoals
applicaties, software en communicatiecomponenten. Het spectrum reikt
van proces- en technologie-consulting, ontwerp en integratie in de
bestaande IT-omgeving tot exploitatie en onderhoud.
Field-service-oplossingen verhogen de beschikbaarheid van de
apparatuur en voorkomen kostbare uitvaltijden. Reparatie- en
onderhoudsteams hebben door de SBS-oplossing direct toegang tot de
laatste versie van de servicedocumentatie en beschikken over alle
relevante informatie ter plaatse. Latere kantoorwerkzaamheden zijn
overbodig, doordat de service reports nu elektronisch gegenereerd en
direct naar het backoffice doorgestuurd worden. Deze procedure heeft
tevens het voordeel dat mogelijke invoerfouten met behulp van
automatische plausibiliteitschecks beter voorkomen kunnen
worden.Hierdoor kunnen de proceskosten aanzienlijk worden
teruggedrongen.
Schomakers: Concluderend kan worden gezegd dat mobile field services
de kwaliteit van de field service en de inzet van service engineers in
balans brengt. Hierdoor kunnen de activiteiten van een bedrijf
geoptimaliseerd worden, wat kostenefficiënt werkt en de
klanttevredenheid verhoogt.
SBS (Siemens Business Services) is een internationaal toonaangevende
IT serviceprovider. De Siemens-divisie heeft eigen oplossingen voor de
hele IT-dienstverleningsketen, van consulting en systeemintegratie tot
en met het beheer van ICT-infrastructuren. Met haar uitgebreide
know-how en specifieke branchekennis biedt de onderneming haar klanten
meetbare toegevoegde waarde. Op het gebied van outsourcing hoort
Siemens Business Services wereldwijd tot de top 10. In het boekjaar
2005 (ultimo september 2005) bedroeg de omzet ca. EUR 5,4 miljard,
waarvan 76 procent buiten het Siemens-concern werd behaald. Thans
heeft de onderneming wereldwijd ca. 39.000 medewerkers in dienst. Meer
informatie vindt u op www.siemens.nl/sbs
Nadere inlichtingen voor de redactie:
Siemens Persvoorlichting, Josje Mosies
Tel: (070) 333 2095
E-mail: josje.mosies@siemens.com
Zie voor alle persberichten internet: www.siemens.nl/persinfo
Siemens