Gemeente Breda

Dienstverlening de Brug uitgebreid

Met ingang van 12 juni heeft uitzendbureau Tempo-Team zijn intrek genomen in de Brug aan de Claudius Prinsenlaan 14.

Sinds begin april werken CWI, UWV en Sociale Zaken samen in bedrijfsverzamelgebouw de Brug om werkzoekenden en werkgevers nog beter van dienst te kunnen zijn. Ook de reïntegratiebedrijven Fith BV, FourStar, K.Pabel, DMK, Samen naar Werk en ROC/transit houden sinds 15 mei kantoor in de Brug. Werkzoekenden en werkgevers kunnen bij de Brug terecht voor alle vragen over werk en uitkering.

Om optimale dienstverlening aan werkgevers en werkzoekenden te realiseren, werken Sociale Zaken, CWI, UWV, en genoemde instellingen/bedrijven samen met als belangrijkste doel de werkzoekenden weer aan het werk te krijgen. Daarbij ligt de verantwoordelijkheid nadrukkelijk bij de werkzoekende.

De samenwerkende partijen in de Brug bieden ondersteuning door bemiddeling, advies, begeleiding en werkhervattingstrajecten. Alleen als blijkt dat werk echt niet haalbaar is, wordt een (tijdelijke) uitkering verstrekt.

Reïntegratiebedrijven

Om mensen zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen, heeft de gemeente Breda een contract gesloten met twee reïntegratiebedrijven: Fith en Four Star. Zij bieden werkzoekenden een traject aan, als het via het CWI niet lukt om hen binnen drie maanden aan het werk te krijgen. Via Fith worden werkzoekenden 20 uur per week intensief begeleid en getraind in bijvoorbeeld sollicitatievaardigheden. Four Star heeft een eigen bedrijfsruimte waar werkzoekenden drie maanden na aanvang van het traject voor zes maanden werk wordt aangeboden.

Tempo-Team

Met haar aanwezigheid in De Brug intensiveert Tempo-Team de samenwerking met de medewerkers van het CWI, het UWV en de gemeente Breda met als doel verbetering van de dienstverlening aan cliënten. Intercedenten van Tempo-Team bekijken direct het actuele aanbod van (tijdelijke) banen met de doorverwezen cliënt. Vervolgens bereiden ze de cliënt voor op sollicitatieprocedures en werkzaamheden in de nieuwe functie. Door de samenwerking met andere organisaties in de Brug, gaat er geen tijd verloren met de terugkoppeling van informatie over de cliënt aan de klantmanagers. De cliënt kan zo snel aan het werk en de bijbehorende administratieve afhandeling vindt geheel op de Brug plaats.

Breda, 12 juni 2006