Dienstverlening de Brug uitgebreid
Met ingang van 12 juni heeft uitzendbureau Tempo-Team zijn intrek
genomen in de Brug aan de Claudius Prinsenlaan 14.
Sinds begin april werken CWI, UWV en Sociale Zaken samen in
bedrijfsverzamelgebouw de Brug om werkzoekenden en werkgevers nog
beter van dienst te kunnen zijn. Ook de reïntegratiebedrijven Fith BV,
FourStar, K.Pabel, DMK, Samen naar Werk en ROC/transit houden sinds 15
mei kantoor in de Brug. Werkzoekenden en werkgevers kunnen bij de Brug
terecht voor alle vragen over werk en uitkering.
Om optimale dienstverlening aan werkgevers en werkzoekenden te
realiseren, werken Sociale Zaken, CWI, UWV, en genoemde
instellingen/bedrijven samen met als belangrijkste doel de
werkzoekenden weer aan het werk te krijgen. Daarbij ligt de
verantwoordelijkheid nadrukkelijk bij de werkzoekende.
De samenwerkende partijen in de Brug bieden ondersteuning door
bemiddeling, advies, begeleiding en werkhervattingstrajecten. Alleen
als blijkt dat werk echt niet haalbaar is, wordt een (tijdelijke)
uitkering verstrekt.
Reïntegratiebedrijven
Om mensen zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen, heeft de
gemeente Breda een contract gesloten met twee reïntegratiebedrijven:
Fith en Four Star. Zij bieden werkzoekenden een traject aan, als het
via het CWI niet lukt om hen binnen drie maanden aan het werk te
krijgen. Via Fith worden werkzoekenden 20 uur per week intensief
begeleid en getraind in bijvoorbeeld sollicitatievaardigheden. Four
Star heeft een eigen bedrijfsruimte waar werkzoekenden drie maanden na
aanvang van het traject voor zes maanden werk wordt aangeboden.
Tempo-Team
Met haar aanwezigheid in De Brug intensiveert Tempo-Team de
samenwerking met de medewerkers van het CWI, het UWV en de gemeente
Breda met als doel verbetering van de dienstverlening aan cliënten.
Intercedenten van Tempo-Team bekijken direct het actuele aanbod van
(tijdelijke) banen met de doorverwezen cliënt. Vervolgens bereiden ze
de cliënt voor op sollicitatieprocedures en werkzaamheden in de nieuwe
functie. Door de samenwerking met andere organisaties in de Brug, gaat
er geen tijd verloren met de terugkoppeling van informatie over de
cliënt aan de klantmanagers. De cliënt kan zo snel aan het werk en de
bijbehorende administratieve afhandeling vindt geheel op de Brug
plaats.
Breda, 12 juni 2006
Gemeente Breda