Juni 2006
'Beste binnenstad' van Nederland timmert aan de weg
Groningen tot begin juli opvallend langs de snelwegen A10 en A28
Groningen grijpt de uitverkiezing tot `Beste Binnenstad' van Nederland
deze zomer aan voor extra reclame en promotie. Tot en met 3 juli maken
ruim 2.866.150 automobilisten op de A10 en de A28 via reclameborden
van 9 bij 12 meter kennis met Groningen.
Afbeelding De borden, die bij Amsterdam (foto) en Zwolle staan, wijzen
de automobilist en zijn passagiers op een ludieke manier de weg naar
de beste binnenstad van Nederland; Groningen.
Bestemming NL
Naast de reclamemasten heeft Groningen in het kader van haar nieuw
verworven titel onder andere deelgenomen aan het TV-programma
Bestemming Nederland. Onlangs is bekend geworden dat de
Groningen-aflevering een record aantal kijkers heeft gehad.
Record
De uizending, die op zaterdag 29 april, op RTL 4 te zien was scoorde
maar liefst 985.000 kijkers, tegen een gemiddeld aantal per
aflevering van 810.000. In de pauze van het programma werd de 'Er gaat
niets boven Groningen'- commercial getoond. Om de titel verder te
promoten verschijnt in juli een uitgebreide reportage over Groningen
in zowel Volkskrant Magazine als in M van het NRC Handelsblad.
Meer informatie over Groningen op www.groningen.nl/toerisme.
Noot voor redacties,