Nieuwsbrief 9 juni 2006
Aanmelden nieuwsbrief

Extra wagons voor Corus

Door een sterk gestegen marktvraag naar staalproducten van Corus, heeft het staalconcern behoefte aan meer wagoncapaciteit. Railion is in staat om op korte termijn daaraan tegemoet te komen. Sinds vorige week stromen 35 gehuurde wagons (type Shimms) in voor het vervoer van rollen staal. Railion is nog naar 15 extra wagons op zoek. De Railionwerkplaats in Beverwijk maakt overuren om de wagens technisch te controleren voordat ze in het Corus-vervoer worden ingezet.

30 wagons zijn gebouwd op een maximum aslast van 25 ton, wat uitermate geschikt is voor zeer zware vervoeren. Railion heeft daarom bij ProRail de vraag uitgezet of er routes beschikbaar zijn om dit zware vervoer daadwerkelijk uit te voeren. Vooralsnog is alleen de toekomstige Betuweroute daarop berekend.

NDL Express

Ter gelegenheid van de jaarlijkse Nationale Distributie Dag in Venlo was Railion op donderdag 8 juni al vroeg uit de veren om bezoekers per extra trein van Rotterdam -met tussenstops in Breda en Eindhoven - naar Venlo te vervoeren. De trein bestond uit historisch materieel inclusief een nostalgisch restauratierijtuig waarin de gasten konden genieten van een ontbijt. Railion Nederland beschikt over een vervoerslicentie die het bedrijf de mogelijkheid biedt om besloten personenvervoer te verzorgen.

Deutsche Bahn tekent overeenkomst met Chinese spoorwegen

Deutsche Bahn (DB) en Chinese Rail hebben op 22 mei een overeenkomst gesloten om het railtransport tussen Europa en China via de Trans-Siberische spoorweg een krachtige impuls te geven. De overeenkomst past in het streven van DB Logistics om de landroute met China verder te ontwikkelen. Vorig jaar mei bleek een proeftransport via de Trans-Siberische spoorweg slechts 18 dagen nodig te hebben om Duisburg te bereiken. Per zeeschip neemt het transport circa 10 dagen langer in beslag.

Railion Nederland is onderdeel van DB Logistics, de transport en logistiek divisie van Deutsche Bahn AG.