Nieuwsbrief 9 juni 2006
Aanmelden nieuwsbrief
Extra wagons voor Corus
Door een sterk gestegen marktvraag naar staalproducten van Corus,
heeft het staalconcern behoefte aan meer wagoncapaciteit. Railion is
in staat om op korte termijn daaraan tegemoet te komen. Sinds vorige
week stromen 35 gehuurde wagons (type Shimms) in voor het vervoer van
rollen staal. Railion is nog naar 15 extra wagons op zoek. De
Railionwerkplaats in Beverwijk maakt overuren om de wagens technisch
te controleren voordat ze in het Corus-vervoer worden ingezet.
30 wagons zijn gebouwd op een maximum aslast van 25 ton, wat uitermate
geschikt is voor zeer zware vervoeren. Railion heeft daarom bij
ProRail de vraag uitgezet of er routes beschikbaar zijn om dit zware
vervoer daadwerkelijk uit te voeren. Vooralsnog is alleen de
toekomstige Betuweroute daarop berekend.
NDL Express
Ter gelegenheid van de jaarlijkse Nationale Distributie Dag in Venlo
was Railion op donderdag 8 juni al vroeg uit de veren om bezoekers per
extra trein van Rotterdam -met tussenstops in Breda en Eindhoven -
naar Venlo te vervoeren. De trein bestond uit historisch materieel
inclusief een nostalgisch restauratierijtuig waarin de gasten konden
genieten van een ontbijt. Railion Nederland beschikt over een
vervoerslicentie die het bedrijf de mogelijkheid biedt om besloten
personenvervoer te verzorgen.
Deutsche Bahn tekent overeenkomst met Chinese spoorwegen
Deutsche Bahn (DB) en Chinese Rail hebben op 22 mei een overeenkomst
gesloten om het railtransport tussen Europa en China via de
Trans-Siberische spoorweg een krachtige impuls te geven. De
overeenkomst past in het streven van DB Logistics om de landroute met
China verder te ontwikkelen. Vorig jaar mei bleek een proeftransport
via de Trans-Siberische spoorweg slechts 18 dagen nodig te hebben om
Duisburg te bereiken. Per zeeschip neemt het transport circa 10 dagen
langer in beslag.
Railion Nederland is onderdeel van DB Logistics, de transport en
logistiek divisie van Deutsche Bahn AG.