Gemeente Enschede

Internationaal studenten Congres "Media Minded" in Enschede

woensdag 31-05-2006

ENSCHEDE Media Minded: Philips, ABN AMRO, Europese Commissie en zelfs een marketing award winnaar. Vrijdag 9, zaterdag 10 en zondag 11 juni vindt het congres Media Minded plaats. Media Minded is een internationaal congres georganiseerd door studentenvereniging AEGEE-Enschede. Er doen ongeveer 60 deelnemers mee uit Europese studentensteden, zoals Kiev, Riga en Beograd.

Het onderwerp voor dit congres komt voort uit de kloof die er momenteel heerst tussen het bedrijfsleven en de overheid. We gaan ons richten op de mogelijkheden die er zowel voor het bedrijfsleven als voor de overheid zijn op het gebied van de communicatie. Wat kan Philips leren van de Europese Commissie? Gedurende de drie dagen werken we toe naar deze vergelijking. Op vrijdag gaan we in op de marketingcommunicatie en strategieën van bedrijven en op zaterdag kijken we naar de overheidscommunicatie.

De inleiding marketingcommunicatie zal gegeven worden door marketing expert Dr. E. Constantinides, als hoogleraar verbonden aan de Universiteit Twente. Vervolgens zal mevr. D. Bossema van de ABN AMRO meer vertellen over de manieren waarop de ABN AMRO online bezig is een klant online te krijgen. Aansluitend zal dhr S. Poulter, PR manager van Philips, een lezing geven over de manier waarop Philips de PR richting de consument uitvoert.

Zaterdag is N. Wegter dagvoorzitter. Hij is een voormalig afgevaardigde van Nederland in de Europese Commissie. Hij gaat aan de slag met de manieren waarop de Europese Commissie gebruik maakt van de media en waarom dit volgens hem al dan niet succesvol is. Ook zullen Prof. Dr. J. de Wilde en Dr. H.G.M. van Oosterwijk vanuit de Universiteit Twente een bijdrage leveren aan deze overheidsdag. De gemeente Enschede verzorgt een inleiding over stadsmarketing en de spraakmakende KleurdeStad campagne.

Zondag 11 juni is de dag waarop de unieke vergelijking gemaakt wordt tussen de manier van communiceren via de media door de overheid en door bedrijven. Eén van de meest bekende mensen uit de marketingwereld komt naar Enschede, de winnaar van de marketing award 2004: Egbert Jan van Bel. Op dit moment is hij uitvoerend directeur van Pleon, een Europees consulting bedrijf. W.P.L.M. de Bruijn is dagvoorzitter en zal ook de casus voorzitten.


---