Internationaal studenten Congres "Media Minded" in Enschede
woensdag 31-05-2006
ENSCHEDE Media Minded: Philips, ABN AMRO, Europese Commissie en zelfs
een marketing award winnaar. Vrijdag 9, zaterdag 10 en zondag 11 juni
vindt het congres Media Minded plaats. Media Minded is een
internationaal congres georganiseerd door studentenvereniging
AEGEE-Enschede. Er doen ongeveer 60 deelnemers mee uit Europese
studentensteden, zoals Kiev, Riga en Beograd.
Het onderwerp voor dit congres komt voort uit de kloof die er
momenteel heerst tussen het bedrijfsleven en de overheid. We gaan ons
richten op de mogelijkheden die er zowel voor het bedrijfsleven als
voor de overheid zijn op het gebied van de communicatie. Wat kan
Philips leren van de Europese Commissie? Gedurende de drie dagen
werken we toe naar deze vergelijking. Op vrijdag gaan we in op de
marketingcommunicatie en strategieën van bedrijven en op zaterdag
kijken we naar de overheidscommunicatie.
De inleiding marketingcommunicatie zal gegeven worden door marketing
expert Dr. E. Constantinides, als hoogleraar verbonden aan de
Universiteit Twente. Vervolgens zal mevr. D. Bossema van de ABN AMRO
meer vertellen over de manieren waarop de ABN AMRO online bezig is een
klant online te krijgen. Aansluitend zal dhr S. Poulter, PR manager
van Philips, een lezing geven over de manier waarop Philips de PR
richting de consument uitvoert.
Zaterdag is N. Wegter dagvoorzitter. Hij is een voormalig
afgevaardigde van Nederland in de Europese Commissie. Hij gaat aan de
slag met de manieren waarop de Europese Commissie gebruik maakt van de
media en waarom dit volgens hem al dan niet succesvol is. Ook zullen
Prof. Dr. J. de Wilde en Dr. H.G.M. van Oosterwijk vanuit de
Universiteit Twente een bijdrage leveren aan deze overheidsdag. De
gemeente Enschede verzorgt een inleiding over stadsmarketing en de
spraakmakende KleurdeStad campagne.
Zondag 11 juni is de dag waarop de unieke vergelijking gemaakt wordt
tussen de manier van communiceren via de media door de overheid en
door bedrijven. Eén van de meest bekende mensen uit de marketingwereld
komt naar Enschede, de winnaar van de marketing award 2004: Egbert Jan
van Bel. Op dit moment is hij uitvoerend directeur van Pleon, een
Europees consulting bedrijf. W.P.L.M. de Bruijn is dagvoorzitter en
zal ook de casus voorzitten.
---
Gemeente Enschede