Donderdag 8 juni 2006
----------
Deze week in FEM Business
De 25 briljantste start-ups van Nederland
Op het eerste gezicht hebben ze helemaal niets gemeen. Ze maken software, polijsten siliciumplakken voor de zonnecelindustrie, kweken bacteriën of lassen een ingenieus containervoertuig in elkaar. Toch is er een ding wat deze beginnende tech-ondernemingen bindt: de ambitie om met hun product de wereld te veroveren.
Plus: waarom Technopartner zo moeilijk van de grond komt
Nieuwste hotspot: Chengdu
KLM investeerde tientallen miljoenen in het opzetten van een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar de provincieplaats Chengdu in West-China. Logisch. Toch?
Unilever steekt R&D-miljarden in vitaliteit Het kan allemaal wat scherper bij Unilever, vindt Unilevers R&D-baas Emmo Meijer. Sinds een jaar zwaait hij het scepter over een divisie die een miljard euro heeft te besteden. 'Vitality' is het nieuwe credo bij de ontwikkeling van nieuwe zeep- en voedingsmiddelen.
Holländska mästarnas
Het topmanagement van Volvo bestaat uit opvallend veel Nederlanders. Wat hebben zij voor op anderen?
Verder in dit nummer:
>>de macht en invloed van 'energiereus' George Verberg, Gasunie >>De Afrekening: Martijn van der Vorm, HAL
>>Travel: work hard, play hard in Sydney
Informatie: Mike Ackermans 06 51 81 38 81
Arne van der Wal 06 22 31 37 18
De business weekly FEM Business ordent wekelijks de relevant zakelijke, economische en financiële informatie. Naast het feitelijke nieuws ook oorzaken en gevolgen, achtergronden, heldere analyses en scherpe commentaren. De redactie schrijft over bedrijven, markten, sectoren en de mensen die erover beslissen. Deskundig en onafhankelijk. Naast het weekblad is er een goed bezochte