Persbericht
8 juni 2006
Pure Henk trekt als magneet nieuw talent aan
Innovatieve wervingscampagne Rabobank werkt
Om lokale banken te helpen bij het werven van commerciële medewerkers,
startte het groepsonderdeel Private Banking van Rabobank Nederland in april
met een innovatieve wervingscampagne. Henk Heek, een échte account
manager van de Rabobank, werd ingezet in een marketing actie om talentvolle
accountmanagers te werven. Via een filmpje dat per mail verspreid wordt,
maakt de kijker kennis met Henk Heek die vervolgens in het filmpje belt met
een `goeie kandidaat'. Die kandidaat blijkt de kijker van het filmpje te zijn. Zo
wordt hij verwezen naar de actiesite. De unieke manier van werven is
afgelopen woensdag in DeFabrique in Utrecht beloond met een magneet door
de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie.
De magneet werd gewonnen in de categorie interactieve media. De jury van de SJP
oordeelde: "Uitstekend gebruikt gemaakt van de mogelijkheden die de huidige techniek
biedt om een `wat krijgen we nou?' effect te creëren. De verrassing kan bijna niet groter
zijn. Ondanks dat de hoofdrolspeler geen geboren acteur is, een dikverdiende magneet."
Jacqueline van den Brink, commercieel directeur Private Banking Rabobank Nederland:
"Deze manier van werven is innovatief én we hebben er de voorkeur aan gegeven eigen
mensen in te zetten. Daarmee hebben we een risico genomen maar onze Henk doet zijn
werk goed. Het filmpje slaat goed aan en is al meer dan 3000 keer doorgestuurd. In totaal
staan er meer dan 100 vacatures open bij 55 lokale Rabobanken. Inmiddels hebben we al
85 sollicitanten en de eerste kandidaten zijn daadwerkelijk aangenomen. Aan het einde
van de campagne maken we de balans met resultaten op, maar dat Henk werkt, is al
gebleken."
Het filmpje is onderdeel van een grotere wervingscampagne met als centraal punt de
actiesite www.begrijpjijonzeklanten.nl. In de gehele campagne staat de klant centraal. De
Rabobank heeft over het algemeen klanten die verschillen van andere banken en een
potentiële accountmanager moet zich wel in deze klant kunnen inleven. Naast de website
plaatst de Rabobank in mei banners op nieuws- en branchesites. Bovendien maken
bezoekers van de site kans op één van de vijf VIP-kaarten voor een event met Alan
Greenspan in september, dat mede door Rabobank Private Banking wordt georganiseerd.
Noot