Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Lisse,
8 Juni 2006

Swets Information Services benoemt Thomas Snyder als nieuwe Chief Commercial Officer

Swets Information Services maakt met veel genoegen bekend dat Thomas Snyder is benoemd als de nieuwe Chief Commercial Officer van Swets. Thomas Snyder is 37 jaar en krijgt als Chief Commercial Officer de verantwoordelijkheid voor de activiteiten van Swets op het gebied van mondiale marketing, verkoop, customer relations en productontwikkeling.

Thomas Snyder heeft in zijn loopbaan tot nu toe een groot aantal verschillende hoge managementposities vervuld in de uitgeverij- en de telecommunicatiesector. Voor zijn benoeming bij Swets was hij werkzaam bij European Directories, waar hij directeur was van de Business Unit E-Media voor De Telefoongids, en later ook als groepsdirecteur E-Media. Daarvoor was hij werkzaam bij Priority Telecom als Vice President Marketing Europe en Vice President Indirect Sales. In een eerdere fase van zijn carrière heeft hij gewerkt voor VNU, waar hij de oprichter was van Tutch, een portaal en contentprovider voor mobiel internet. Thomas Snyder heeft een BA behaald aan de Claremont Colleges in Californië en een MBA aan de Solvay Business School in Brussel.

"We zijn zeer verheugd dat we Thomas Snyder mogen verwelkomen als onze nieuwe CCO. Thomas is een van de echte pioniers van het Nederlandse E-media-landschap. Zijn carrière tot nu toe is indrukwekkend, en hij heeft met veel succes diverse nieuwe winstgevende activiteiten opgezet," aldus Arie Jongejan, de CEO van Swets. "Zijn internationale ervaring met multichannelproducten en -verkoop zal van onschatbare waarde blijken voor Swets en voor onze klanten."

"Ik ben de afgelopen tien jaar voornamelijk bezig geweest met multichannel publishing en informatiecontent, en het is voor mij een enorme uitdaging om me nu op dit nieuwe terrein van informatiedienstverlening te gaan storten. Het is mijn vaste overtuiging dat de vraag naar informatiediensten als die welke door Swets worden geleverd, zal toenemen, maar dat tegelijkertijd de concurrentie steeds feller zal worden. Net als bij andere diensten is internet een katalysator van verandering en kansen, maar Swets kan zich volop richten op de kansen, omdat het bedrijf zo'n sterke positie inneemt en zoveel vertrouwen geniet bij zijn klanten," aldus Thomas Snyder.

Thomas is ook bekend door zijn publicaties over de geschiedenis van het Nederlandse voetbalelftal. Hij heeft twee boeken geschreven over dit onderwerp en is gastcommentator geweest bij diverse radio- en nieuwsprogramma's.

Over Swets Information Services
Swets is wereldleider op het gebied van abonnementenservices. Het bedrijf fungeert als schakel tussen vraag - instellingen, bibliotheken en informatiecentra - en aanbod - uitgeverijen. De onderneming biedt diensten aan voor klanten van universitaire, overheids- en medische instellingen en uit het bedrijfsleven. Swets is al meer dan 100 jaar met succes actief in deze sector. Het bedrijf heeft vestigingen in meer dan 20 landen en biedt zijn diensten aan aan klanten en uitgevers uit meer dan 160 landen. Swets beheert in totaal meer dan 1,8 miljoen abonnementen, waarvan de helft betrekking heeft op elektronische publicaties. Het werkt voor zo'n 65.000 uitgeverijen en meer dan 60.000 klanten, waaronder een op de drie Fortune 500-bedrijven. Swets is de enige abonnementenbeheerder met ISO 9001:2000-certificering op mondiale basis. Deze vormt een belangrijke bevestiging van het vermogen van de onderneming om klanten en uitgevers de snelle, betrouwbare en efficiënte diensten te leveren die zij van een intermediair verwachten.

Contactgegevens voor de pers

Swets Information Services
Damian Leslie
External Communication Executive
Postbus 830
2160 SZ Lisse, Nederland
T +31 (0)252 435 189
F +31 (0)252 415 888
E press@nl.swets.com
www.swets.com