Landstede
Grand Tour ter voorbereiding op nieuwe opleiding Contact Center
Medewerker
Landstede start in september met de nieuwe opleiding Contact Center
medewerker. De nieuwe opleiding is een gat in de markt.
Landstede, ABN AMRO, KPN en Achmea organiseren op 23 en 28 juni een
Grand Tour langs hun Contact Centra voor mensen die geïnteresseerd
zijn in de nieuwe opleiding. Belangstellenden kunnen ook terecht op de
informatieavond op donderdag 22 juni van 16.30 tot 20.00 uur bij
Landstede aan het Dokterspad 2 in Zwolle.
In februari nam Landstede samen met het Kenniscentrum Beroepsonderwijs
Bedrijfsleven ECABO het initiatief tot het Platform Contact Centra
Zwolle en omstreken. De bedoeling is dat de deelnemende bedrijven en
Landstede intensief gaan samenwerken, zodat de studenten tijdens de
nieuwe opleiding praktijkgericht leren. De wens van het platform is
onder andere realisatie van de uitstroomrichting Contact Center
medewerker. Het is een intensieve opleiding, vertelt
opleidingscoördinator Han van der Zwan van Landstede. De opleiding
omvat maar liefst dertig competenties, zoals gespreksvaardigheden,
feedback geven en krijgen, advies en service verlenen en digitaal
communiceren. Ter vergelijk: een boekhoudkundige opleiding omvat 18
competenties.
Reacties bedrijven op de nieuwe opleiding
Arthur Haag, regiomanager KPN Sales: Deze opleiding voldoet absoluut
in onze behoefte. KPN weet als geen ander hoe belangrijk het is om met
professionele, goed opgeleide medewerkers te werken in deze uitdagende
branche.
Richard Schreurs, ABN AMRO Verzekeringen, Manager Businesslijn Zaken:
Met veel interesse volgen we de ontwikkeling van de opleiding Contact
Center medewerker binnen Landstede. We zijn enthousiast over het
initiatief van het ROC om voor deze branche een betere aansluiting te
realiseren voor het beroepsonderwijs en het bedrijfsleven.
Lieneke Westerhof, manager Callcenter Achmea Zorg: Onze collega's aan
de telefoon krijgen nu het aanzien dat ze ook verdienen. Het is een
mooi vak en we zijn blij dat er een passende
vakopleiding voor wordt ontwikkeld.
Grand Tour
Landstede, ABN AMRO, KPN en Achmea organiseren op 23 en 28 juni een
Grand Tour langs de Contact Centra voor mensen die belangstelling
hebben voor de nieuwe opleiding. Dat kunnen mensen zijn die werkloos
zijn of overwegen van baan te veranderen. De vereiste vooropleiding
is: Havo-diploma of 1 jaar MBO in een economische richting. Bij ABN
AMRO kunnen mensen na de Grand Tour solliciteren op een baan in het
Contact Center. Bij plaatsing start een leerwerktraject bij Landstede
en ABN AMRO.