Fans dichterbij door Robbie Williams,T-Mobile en SonyEricsson
T-mobile
http://www.t-mobile.nl
Robbie Williams, T-Mobile en Sony Ericsson brengen fans dichterbij de Europese 'Close
Encounters Toer 2006' met hoogwaardige mobiele technologie en unieke concertervaringen
- Exclusieve mobiele content en vouchers voor speciale toer downloads
- Robbie Williams editie van de Sony Ericsson W300i Walkman(r) telefoon met vooraf
geïnstalleerde live opnamen van de openingssong en repetitie van de videoclip
In samenwerking met Sony Ericsson brengt T-Mobile de fans door middel van nieuwe mobiele
technologie dichterbij de Europese Robbie Williams Close Encounters Toer 2006 te brengen.
Mobiele telefoons fungeren als toegangskaartje voor backstage-gebeurtenissen en 'must
have' content. Zo kan elke fan de grootste Europese toer ooit meebeleven. Als onderdeel
van het 18-maanden durende partnerschap met Robbie Williams, is T-Mobile in haar Europese
markten de hoofdsponsor van de Close Encounters Toer 2006. De toer, die het Guinness Book
of Records' record brak voor de snelste verkoop van het grootste aantal concertkaartjes
in één dag, doet voor 29 concerten vijf van T-Mobile's markten aan. Door
bij elk concert spannende activiteiten te organiseren en muziek van de toer en exclusieve
prijzen te bieden, brengt T-Mobile de ongeveer 2 miljoen aanwezige fans nog dichterbij hun
favoriete artiest.
'Door samen te werken met T-Mobile kunnen fans via hun mobieltjes de toer op een heel
nieuwe manier beleven, het is erg opwindend', zei Robbie Williams.
Special Edition mobiele telefoon
In april is de Robbie Williams-editie van de Sony Ericsson W300i Walkman(r) telefoon
gepresenteerd, die vanaf medio juni in de winkel ligt. Deze telefoon staat van het
opstarten tot het afsluiten in het teken van Robbie-Williams. De telefoon bevat materiaal
dat is opgenomen bij de toer kick-off in april in Durban, Zuid-Afrika, inclusief een live
versie van het openingsnummer 'Radio', een videoclip van de repetitie in Zuid-Afrika en
zes foto's als wallpapers. Fans kunnen ook toegang krijgen tot de WAP-site van
RobbieWilliams.com en krijgen een speciale videoclip te zien wanneer zij hun mobieltje
aan- en uitzetten.
De schelpvormige telefoon heeft op de achterzijde een Robbie Williams logo in reliëf.
Zo kunnen klanten laten zien échte fans te zijn. Het toestel wordt geleverd met
twee verschillende 'skins' waardoor de telefoon geheel naar eigen smaak kan worden
aangepast.
Fans dichterbij
In juli 2005 kondigden Robbie Williams en T-Mobile een 18-maanden durend partnerschap in
samenwerking met Sony Ericsson aan. Dit baanbrekende partnerschap heeft fans in Europa de
kans gegeven te kunnen genieten van exclusieve mobiele muziek content in de vorm van real
en polyfone tonen, unieke opnames van Robbie Williams en de perfecte reden gegeven om hun
mobiele telefoon te gaan gebruiken als echte muziekapparaten.
T-Mobile zal als hoofdsponsor en officiële mobiele aanbieder van de Close Encounters
Toer 2006 in vijf thuismarkten, doorgaan met fans dichterbij hun favoriete artiest te
brengen. Fans kunnen concertkaartjes en een 'once in a lifetime' ervaring winnen, zoals
meet-and-greets en het bijwonen van een exclusieve soundcheck. Gedurende vier maanden van
activiteiten, zal T-Mobile fans als nooit tevoren dichter bij Europa's grootste popster
brengen, door een innovatieve aanpak die verder gaat dan traditionele sponsorschappen.
'Het laatste jaar hebben wij Robbie Williams fans diverse manieren gegeven om dichterbij
zijn muziek te komen en primeurs gegeven om hun mobiele telefoon te personaliseren met
muziek van zijn nieuwe album,' zegt Ulli Gritzuhn, Chief Marketing Officer T-Mobile
International. 'We zijn nu erg blij om nauw bij de toer betrokken te zijn en zien uit
naar een nieuw niveau van betrokkenheid dat nog niet gezien is in de dagelijkse
sponsoring. T-Mobile brengt fans naar de toer, terwijl wij de toer ook naar de fans
zonder kaartje brengen. Het mobieltje verandert de manier waarop mensen naar muziek
luisteren en nu zelfs hoe ze dichterbij de toer van een artiest komen.'
'Fans een variëteit aan manieren bieden om hun W300i Walkman(r) toestel te
personaliseren, was een spannend idee achter dit speciale editie project,' zegt Jan
Wäreby, Corporate Executive Vice President, Head of Sales and Marketing, Sony
Ericsson. 'Wij zijn verheugd dat wij door de nauwe samenwerking met T-Mobile aan zowel
het toestel en als sponsor van de Close Encounters Toer 2006 een onweerstaanbare mobiele
muziek propositie aan Robbie Williams fans hebben kunnen leveren.'
Walkman(r) is een geregistreerd handelsmerk van Sony Corporation.
Foto's beschikbaar
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,3 miljoen actieve klanten
en behoudt met een omzet van 271 miljoen Euro in het eerste kwartaal van 2006 de nummer 3
positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel
consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern
mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten. Gebruikers hebben via een snel groeiend
aantal HotSpot locaties en het razendsnelle HSDPA-netwerk de beschikking over een zeer
snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele
communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van Deutsche Telekom's
drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische
markten in Europa en de Verenigde Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom
leveren aan het eind van het eerste kwartaal in 2006 mobiele diensten aan bijna 88
miljoen klanten. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met
naadloze transatlantische dienstverlening.
Over Sony Ericsson
Sony Ericsson Mobile Communications ontwikkelt veelzijdige mobiele telefoons, accessoires
en PC-kaarten voor de wereldwijde communicatie-markt. Het bedrijf is in 2001 opgezet als
een joint venture door Ericsson en Sony. Het hoofdkwartier bevindt zich in Londen en er
werken in totaal 6.000 mensen, onder andere op de verschillende R&D sites in Europa,
Japan, China en Amerika. Sony Ericsson sponsort en heeft haar naam verbonden aan de
Women's Tennis Association en werkt samen met de Association om door het jaar heen de
Sony Ericsson WTA tour in meer dan 80 steden te promoten.
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite
(www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318).
Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10
cent per minuut.
Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op
www.sonyericsson.nl/persbronnen
NOOT VOOR DE REDACTIE (