IP-telefonie geïntegreerd in Jeeves Enterprise
STOCKHOLM, 20060607 -- Jeeves Information Systems is erin geslaagd om een standaardapplicatie van Skype, op dit moment de belangrijkste aanbieder van IP-telefonie, te integreren in zijn ERP-systeem Jeeves Enterprise. "We gebruiken het binnen ons bedrijf en hebben een onverwachte productiviteitsstijging waargenomen," aldus Magnus Grönvik, Product Director van Jeeves Information Systems.De ontwikkelafdeling van Jeeves Information Systems meende dat het mogelijk moest zijn om IP-telefonie te integreren in het bestaande systeem. Om een test uit te voeren werd het gratis softwareprogramma Skype gedownload en geïntegreerd in het Jeeves Enterprise-systeem. Het slagen van de test betekent dat Jeeves Information Systems IP-telefonie kan integreren in bedrijfssystemen, wat veel voordelen kan opleveren.
"Wanneer twee bedrijven communiceren wordt in eerste instantie vaak een functie gezocht in plaats van een persoon. Wanneer je bijvoorbeeld een vraag hebt met betrekking tot een factuur, dan neem je contact op met de persoon die er het meeste vanaf weet, en die informatie is meestal terug te vinden in het bedrijfssysteem. En dan is het eenvoudig om die informatie rechtstreeks aan IP-telefonie te koppelen," licht Grönvik toe.
Door IP-telefonie te integreren in bedrijfssystemen kunnen werkstromen effectiever worden vormgegeven, wat weer tot kostenbesparingen kan leiden, zoals Jeeves Information Systems aan de hand van de eigen interne oplossing heeft ontdekt.
"In het bedrijfssysteem kan ik zien wie verantwoordelijk is voor een bepaalde zaak en rechtstreeks contact opnemen met deze persoon. En omdat gesprek plaatsvindt via IP-technologie is het bovendien gratis," voegt Grönvik daar aan toe.
De oplossing is inmiddels gedemonstreerd aan een aantal klanten, die aangaven zeer geïnteresseerd te zijn. IP-telefonie zal standaard worden geïntegreerd in Jeeves Enterprise vanaf versie 9.2, welke binnenkort uitkomt.
JIS Nederland BV