Bavaria, Heineken en Honig de beste WK inhakers

Trendbox bv

Bavaria, Heineken en Honig de beste WK inhakers

De Leeuwenhose van Bavaria, de Jagershoed van Heineken en het WK shirt van Honig worden als beste WK inhaakacties beschouwd. Dit blijkt uit de Oranje Barometer, een on-line onderzoek dat marktonderzoekbureau Trendbox heeft uitgevoerd onder een landelijk representatieve steekproef van 500 Nederlanders in de leeftijd van 16 jaar en ouder. Het veldwerk voor onderzoek heeft plaatsgevonden in de laatste twee weken van mei.

De bierbrouwers doen het tijdens dit WK jaar weer goed. Opvallend is nieuwkomer Bavaria, die voor het eerst inhaakt op het oranje gevoel en meteen een hit scoort. De Leeuwenhose vindt een warm onthaal als inhaakpromotie. Deze actie scoort het hoogst op vernieuwendheid en humor. De promotie van Heineken moet het vooral hebben van haar algemene aantrekkelijkheid, sympathie en passendheid bij het merk. Maar liefst de helft van alle ondervraagden is het hierover eens.

De actie van Honig mag rekenen op het grootste aantal potentiële deelnemers, op korte afstand gevolgd door Calvé (sauzen in voetbalverpakking), Heineken, Campina (oranjevla) en Bavaria. Maar liefst één op de vier consumenten gaat graag in een Leeuwenhose en/of getooid met een Jagershoed de straat op. Hoezo, oranjekoorts? Aardig bijkomend gegeven is dat bijna de helft van de ondervraagden Jack van Gelder het liefst zou zien lopen in een Leeuwenhose. Slechts één op de tien Nederlanders ziet hem liever met de Jagershoed verschijnen. Premier Balkenende daarentegen zou eerder moeten kiezen voor de Jagershoed, als het aan het Nederlandse publiek ligt.

Over Trendbox
Trendbox B.V. is een van de grootste volledig onafhankelijke marktonderzoekbureaus in Nederland. Vanaf de oprichting in 1990 heeft het bedrijf een gezonde groei doorgemaakt. Dankzij een goede balans tussen ad hoc opdrachten en continue trendmonitors, heeft Trendbox zich een onderscheidende positie in de Nederlandse markt voor marktonderzoek en marktinformatie verworven. Trendbox is lid van de Research Keurmerkgroep, de vereniging van ISO gecertificeerde marktonderzoekbureaus in Nederland. Meer informatie over Trendbox is te vinden op www.trendbox.nl.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Trendbox

020 - 669 44 14

Ruurd Hielkema Peter Goudkade
Directeur Projectleider
ruurd.hielkema@trendbox.nl peter.goudkade@trendbox.nl

Of een bezoek brengen aan onze website: www.trendbox.nl