Bavaria, Heineken en Honig de beste WK inhakers
Trendbox bv
Bavaria, Heineken en Honig de beste WK inhakers
De Leeuwenhose van Bavaria, de Jagershoed van Heineken en het WK shirt van Honig worden
als beste WK inhaakacties beschouwd. Dit blijkt uit de Oranje Barometer, een on-line
onderzoek dat marktonderzoekbureau Trendbox heeft uitgevoerd onder een landelijk
representatieve steekproef van 500 Nederlanders in de leeftijd van 16 jaar en ouder. Het
veldwerk voor onderzoek heeft plaatsgevonden in de laatste twee weken van mei.
De bierbrouwers doen het tijdens dit WK jaar weer goed. Opvallend is nieuwkomer Bavaria,
die voor het eerst inhaakt op het oranje gevoel en meteen een hit scoort. De Leeuwenhose
vindt een warm onthaal als inhaakpromotie. Deze actie scoort het hoogst op
vernieuwendheid en humor. De promotie van Heineken moet het vooral hebben van haar
algemene aantrekkelijkheid, sympathie en passendheid bij het merk. Maar liefst de helft
van alle ondervraagden is het hierover eens.
De actie van Honig mag rekenen op het grootste aantal potentiële deelnemers, op korte
afstand gevolgd door Calvé (sauzen in voetbalverpakking), Heineken, Campina
(oranjevla) en Bavaria. Maar liefst één op de vier consumenten gaat graag
in een Leeuwenhose en/of getooid met een Jagershoed de straat op. Hoezo, oranjekoorts?
Aardig bijkomend gegeven is dat bijna de helft van de ondervraagden Jack van Gelder het
liefst zou zien lopen in een Leeuwenhose. Slechts één op de tien
Nederlanders ziet hem liever met de Jagershoed verschijnen. Premier Balkenende
daarentegen zou eerder moeten kiezen voor de Jagershoed, als het aan het Nederlandse
publiek ligt.
Over Trendbox
Trendbox B.V. is een van de grootste volledig onafhankelijke marktonderzoekbureaus in
Nederland. Vanaf de oprichting in 1990 heeft het bedrijf een gezonde groei doorgemaakt.
Dankzij een goede balans tussen ad hoc opdrachten en continue trendmonitors, heeft
Trendbox zich een onderscheidende positie in de Nederlandse markt voor marktonderzoek en
marktinformatie verworven. Trendbox is lid van de Research Keurmerkgroep, de vereniging
van ISO gecertificeerde marktonderzoekbureaus in Nederland. Meer informatie over Trendbox
is te vinden op www.trendbox.nl.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Trendbox
020 - 669 44 14
Ruurd Hielkema Peter Goudkade
Directeur Projectleider
ruurd.hielkema@trendbox.nl peter.goudkade@trendbox.nl
Of een bezoek brengen aan onze website: www.trendbox.nl