Ingezonden persbericht


Persbericht


---

Metro en puma in pan-europese samenwerking

Amsterdam, 7 juni 2006

Puma en ZenithOptimedia hebben in samenwerking met Metro een pan-Europese campagne opgezet, die naast Zweden, Italië en Frankrijk vandaag ook in Nederland start. Op SBS6, Net5, Veronica en de muziekzenders MTV, TMF en The Box zullen de gehele dag reclamespots te zien zijn waarin de Braziliaanse voetballegende Pelé een mysterieuze rol speelt. In deze spots wordt vervolgens verwezen naar Metro: morgen zal in het gratis dagblad middels een Outsert de sluier worden opgelicht met betrekking tot de louche ogende handel en wandel van Pelé.

"Het feit dat Metro inmiddels de derde krant ter wereld is, oefent een steeds grotere aantrekkingskracht uit op grote internationale adverteerders. Met name het aantal pan-Europese campagnes neemt fors toe in Metro," aldus Marcel den Hoed, commercieel directeur van Metro.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000 / 06 - 21 843 755.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 500.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald's vestigingen, 160 postkantoren, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, universiteiten en scholen. De 1.623.000 lezers (NOM Doelgroepmonitor 2005-2) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 69 edities in 21 landen in 19 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 18,5 miljoen mensen Metro.