Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

"Het legioen en Miss WK zijn supporter van het Ruud's WK T-shirt"

Nijmegen, 30 mei 2006

Aanstaande zaterdag (3 juni) vindt in De Linde in Groesbeek i.s.m. het legioen, de Miss WK 2006 verkiezing plaats. Naast het gegeven dat deze Miss verstand van voetbal moet hebben, zal zij zich samen met het legioen gaan inzetten voor de actie "Ruud's WK
T-shirt".

HET LEGIOEN
Samen met het legioen zal Miss WK 2006 voorafgaande en tijdens het WK aanwezig zijn bij alle wedstrijden van het Nederlands elftal en activiteiten rondom het WK. Hiervoor is er een speciale oranje bus waar zij aandacht vragen voor de actie van Ruud en SOS-Kinderdorpen.

Aanstaande donderdag zal de bus aanwezig zijn tijdens Nederland ­ Mexico. Johan Flemmings, de Generaal en de Indiaan zullen samen met vrijwilligers van SOS-Kinderdorpen aandacht gaan vragen voor deze actie en proberen zoveel mogelijk mensen "12e man" te maken.

ACTIE RUUD'S WK T-SHIRT
Niet alleen het Nederlands elftal en Ruud van Nistelrooy hebben tijdens het WK in Duitsland een twaalfde man nodig. Ook weeskinderen in de wereld kunnen een twaalfde man gebruiken tijdens hun leven. Met de positieve steun en de betrokkenheid van de twaalfde man, kunnen ook zij in hun leven scoren.
Op 23 april is daarom de campagne "Ruud's WK" van SOS-Kinderdorpen gestart. Samen met SOS-Kinderdorpen, FIFA en Ruud van Nistelrooy heeft 2-Pack speciaal voor deze actie een T-shirt ontwikkeld. De opbrengst van het T-shirt komt ten goede aan het te bouwen
SOS-Kinderdorp Morelia in Mexico.

De dragers van het T-shirt steunen dus niet alleen 'onze jongens', maar geven weeskinderen daarnaast een toekomst. Het T-shirt kan onder andere via de website www.2-pack.com en bij de ANWB winkels aangeschaft worden. Op de website van 2-Pack is meer informatie over de actie te vinden.


---