Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
"Het legioen en Miss WK zijn supporter van het Ruud's WK T-shirt"
Nijmegen, 30 mei 2006
Aanstaande zaterdag (3 juni) vindt in De Linde in Groesbeek i.s.m. het
legioen, de Miss WK 2006 verkiezing plaats. Naast het gegeven dat deze
Miss verstand van voetbal moet hebben, zal zij zich samen met het legioen
gaan inzetten voor de actie "Ruud's WK
T-shirt".
HET LEGIOEN
Samen met het legioen zal Miss WK 2006 voorafgaande en tijdens het WK
aanwezig zijn bij alle wedstrijden van het Nederlands elftal en
activiteiten rondom het WK. Hiervoor is er een speciale oranje bus waar
zij aandacht vragen voor de actie van Ruud en SOS-Kinderdorpen.
Aanstaande donderdag zal de bus aanwezig zijn tijdens Nederland Mexico.
Johan Flemmings, de Generaal en de Indiaan zullen samen met vrijwilligers
van SOS-Kinderdorpen aandacht gaan vragen voor deze actie en proberen
zoveel mogelijk mensen "12e man" te maken.
ACTIE RUUD'S WK T-SHIRT
Niet alleen het Nederlands elftal en Ruud van Nistelrooy hebben tijdens
het WK in Duitsland een twaalfde man nodig. Ook weeskinderen in de wereld
kunnen een twaalfde man gebruiken tijdens hun leven. Met de positieve
steun en de betrokkenheid van de twaalfde man, kunnen ook zij in hun leven
scoren.
Op 23 april is daarom de campagne "Ruud's WK" van SOS-Kinderdorpen
gestart. Samen met SOS-Kinderdorpen, FIFA en Ruud van Nistelrooy heeft
2-Pack speciaal voor deze actie een T-shirt ontwikkeld. De opbrengst van
het T-shirt komt ten goede aan het te bouwen
SOS-Kinderdorp Morelia in Mexico.
De dragers van het T-shirt steunen dus niet alleen 'onze jongens', maar
geven weeskinderen daarnaast een toekomst. Het T-shirt kan onder andere
via de website www.2-pack.com en bij de ANWB winkels aangeschaft worden.
Op de website van 2-Pack is meer informatie over de actie te vinden.
---