Gemeente Sittard-Geleen

PERSBERICHT

Inwoners geven gemeente 7,8

Dienstverlening Sittard-Geleen in de lift

Sittard-Geleen, 02-06- 2006 - De gemeente Sittard-Geleen beschikt over de op twee na beste publieksbalie in Nederland. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO naar de kwaliteit van de dienstverlening in 59 gemeenten. Het onderzoek werd gehouden in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken (NVVB).

Inwoners van Sittard-Geleen beoordeelden de gemeente met een 7,8. Alleen Ridderkerk (8) en Den Helder (7,9) scoorden hoger. Zaanstad en Hilversum scoorden met respectievelijk een 6,7 en een 6,6 het slechtst.

De gemeente Sittard-Geleen heeft in het kader van de dienstverlening de afgelopen periode flink geïnvesteerd in opleidingen, cultuuromslag en het omgaan met agressie.

Wethouder Berry van Rijswijk is dan ook blij met het behaalde resultaat. "Ik ben trots op onze medewerkers. Ik zie dit als een belangrijke waardering van onze burgers. We blijven ook in de toekomst verder investeren in het belang van de inwoners van Sittard-Geleen."

perstelefoon: 06-547 94 364