Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Strategische samenwerking tussen IdtV en Lost Boys Veranderend medialandschap vraagt om nieuwe formats

Diemen, 2 juni 2006- Internet en televisie groeien steeds meer naar elkaar toe. Nieuwe technieken en mogelijkheden volgen elkaar razendsnel op waardoor ook het medialandschap en consumentengedrag verandert. Televisieproducent IdtV en internetbureau Lost Boys gaan hun kennis en ervaring op het gebied van content, formats en interactiviteit bundelen om zo formats te ontwikkelen en produceren die passen in het nieuwe medialandschap. Het is vrijwel uniek in Nederland dat twee specialisten van dergelijke omvang, de een op het gebied van formats, de ander op het gebied van internet, op deze manier gaan samenwerken.

Voor IdtV en Lost Boys is de strategische samenwerking een logische stap. In de online cultuur gelden andere regels en wetten dan bij de 'oude' communicatiekanalen; consumenten zijn op zoek naar het beste, het meest relevante, het eerste. Bedrijven zoeken steeds meer naar mogelijkheden om voor hun merken een eigen communicatieve meerwaarde te vinden en hierbij kunnen nieuwe formats van IdtV en Lost Boys een belangrijke rol spelen. De verantwoordelijkheid voor deze samenwerking ligt bij Shula Rijxman (Chief Commercial Officer bij IdtV) en Igor Milder (Strategy Director bij Lost Boys).

IdtV en Lost Boys zijn geen vreemden voor elkaar. Zo bedacht en ontwikkelde IdtV voor ABN AMRO The Meeting, een interactief spel dat door de bank werd ingezet als innovatief wervingsinstrument. Lost Boys was verantwoordelijk voor de website van The Meeting.

Het eerste project dat voortkomt uit de samenwerking tussen IdtV en Lost Boys is de "Relatie APK", een internetconcept waarbij koppels hun relatie uitgebreid kunnen testen. In het televisieprogramma, dat waarschijnlijk dit najaar wordt uitgezonden, worden relaties beproefd van koppels die een volgende belangrijke stap in hun relatie willen zetten, zoals trouwen, kinderen krijgen of het gezamenlijk kopen van een huis.

Naast dit eerste concrete project is het de bedoeling dat de samenwerking tussen IdtV en Lost Boys leidt tot nieuwe formats voor adverteerders en zenders.

IdtV
IdtV is, als tweede grote onafhankelijke productiemaatschappij, toonaangevend in de ontwikkeling en productie van (geïntegreerde) concepten, op het gebied van televisie, internet-tv, film, evenementen en promotiecampagnes. Opdrachtgevers zijn zowel televisieomroepen en -zenders als bedrijfsleven en overheid.

Lost Boys
Lost Boys is een toonaangevende Nederlandse speler op het gebied van strategie, design, implementatie en hosting van internet en mobiele oplossingen. Lost Boys is een creatief bureau met als doel het bijdragen aan de groei en winstgevendheid van haar klanten. Lost Boys is onderdeel van LB Icon, een beursgenoteerde internationale groep waar ook bureaus zoals IconMedialab, Wheel en MetaDesign deel van uitmaken.

Contactpersoon IdtV: Brenda Matthijs, Contactpersoon Lost Boys: Karin Groen, Communications Manager Communications Coordinator T: +31 (0)20- 314 3101 T: +31 (0)20 - 460 4500

E: brenda.matthijs@idtv.nl, www.idtv.nl E: karin.groen@lostboys.nl , www.lostboys.nl


---- --