02-06-2006
Den Helder scoort 2e plaats voor dienstverlening
De gemeente Den Helder heeft een 2e plaats gekregen voor haar
dienstverlening bij het klanttevredenheidsonderzoek dat VNG en
NPS/NIPO hebben uitgevoerd. Dit onderzoek is eind april uitgevoerd
onder 59 gemeenten. Hierbij zijn 7000 klanten ondervraagd naar
verschillende zaken op het gebied van klanttevredenheid bij afdelingen
Publiekszaken. Den Helder scoorde voor haar dienstverlening een 7,9 en
was hiermee na de gemeente Ridderkerk een goede tweede. Gemiddeld was
er een 7,4 voor de dienstverlening van de onderzochte gemeenten.
Vorig jaar haalde Den Helder nog een gedeelde 2e plaats. Toen haalde
de gemeente een 7,7. Dit jaar waren de klanten zeer tevreden over de
Geboden Service: hiervoor kreeg Den Helder maar liefst een 8,1. Ten
aanzien van privacy aan de balie en de wachttijd scoort Den Helder
respectievelijk een 7,8 en een 8,0.
Bron: klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door TNS NIPO. Het
onderzoek heeft gelijktijdig plaatsgevonden in 59 gemeenten en is
onderdeel van Benchmarking Publiekszaken, een project waarin gemeenten
zich met elkaar vergelijken.
Gemeente Den Helder