Gemeente Den Helder

02-06-2006 Den Helder scoort 2e plaats voor dienstverlening De gemeente Den Helder heeft een 2e plaats gekregen voor haar dienstverlening bij het klanttevredenheidsonderzoek dat VNG en NPS/NIPO hebben uitgevoerd. Dit onderzoek is eind april uitgevoerd onder 59 gemeenten. Hierbij zijn 7000 klanten ondervraagd naar verschillende zaken op het gebied van klanttevredenheid bij afdelingen Publiekszaken. Den Helder scoorde voor haar dienstverlening een 7,9 en was hiermee na de gemeente Ridderkerk een goede tweede. Gemiddeld was er een 7,4 voor de dienstverlening van de onderzochte gemeenten.

Vorig jaar haalde Den Helder nog een gedeelde 2e plaats. Toen haalde de gemeente een 7,7. Dit jaar waren de klanten zeer tevreden over de Geboden Service: hiervoor kreeg Den Helder maar liefst een 8,1. Ten aanzien van privacy aan de balie en de wachttijd scoort Den Helder respectievelijk een 7,8 en een 8,0.

Bron: klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door TNS NIPO. Het onderzoek heeft gelijktijdig plaatsgevonden in 59 gemeenten en is onderdeel van Benchmarking Publiekszaken, een project waarin gemeenten zich met elkaar vergelijken.