Telegraaf Media Groep

WK voor De Telegraaf nú al groot succes

Het WK is een interessant evenement om rondom te adverteren. De Telegraaf is erin geslaagd adverteerders voor de WK-periode aan zich te binden en biedt deze adverteerder méér dan waar voor zijn geld. Door de verhoogde oplage - als het gevolg van de vele WK-abonnementen én de verschillende acties voor losse verkoop van de krant - stijgt het bereik van De Telegraaf in de maand juni tot maar liefst 2,4 miljoen Nederlanders (13+).

In tegenstelling tot de geringe commerciële belangstelling die de adverteerder toont voor de reclameblokken tijdens het WK-voetbal op TV (bron: Adformatie nummer 19), mag De Telegraaf zich verheugen in ruime interesse van de adverteerder. De WK-specials op 3 juni en op 9 juni zijn - ondanks uitbreiding van het aantal pagina's - volledig uitverkocht en ook de zgn. "Achter Oranje" pagina's zijn slechts nog beschikbaar voor hele snelle beslissers. Ook Telegraaf.nl doet goede zaken: een aantal advertentiemogelijkheden is inmiddels al volledig uitverkocht. En dat voordat er nog maar één bal getrapt is.

Maar niet alleen op het gebied van advertentie-inkomsten is het WK een commercieel succes voor De Telegraaf. Ook de WK-abonnementen zijn bijzonder in trek bij de consument. Niet minder dan 70.000 WK-abonnees hebben zich inmiddels aangemeld. Dat ligt ver bóven de vooraf gestelde target. Het succes van de WK-abonnementen wordt vooral gezien in de combinatie van een sterke prijspropositie, een agressieve communicatie campagne en het feit dat De Telegraaf dé krant is als het gaat om Oranje en het Nederlandse gevoel waaraan een WK altijd appelleert. Telesport blijkt meer en meer de sportkrant en -site van Nederland te zijn. Het mediapartnerschap met de KNVB draagt daartoe bij.

Voor wat de losse verkoop betreft zijn door De Telegraaf bijzondere acties opgezet met onder andere retailers en tankstations, waardoor op voorhand al meer dan 1.000.000 extra exemplaren worden verkocht gedurende de WK-periode. Zo loopt op dit moment de ballenactie met Praxis, waarbij De Telegraaf gedurende vijf zaterdagen 50.000 voetballen weggeeft, DVD(shirt)'s werden meegestuurd met De Telegraaf, Avia een gratis krant weggeeft bij het tanken én de consument bij BP bij aankoop van een Telegraaf leuke stickers meekrijgt voor op de autoruit.

Het bereik dat De Telegraaf derhalve realiseert gedurende de maand juni krijgt hiermee een enorme impuls en komt daarmee op 2,4 miljoen.Het gecombineerde bereik van De Telegraaf en Telegraaf.nl komt uit op 4,3 miljoen.Dit bereik is ook bijzonder kwalitatief, zéker gedurende het WK waarin de krant intensief wordt gelezen.




Telegraaf Media Groep