Ingezonden persbericht


|Persbericht           |
Datum

1 juni 2006
Pagina

1 van 1

|                                       |
|Handige 'Wegwijzer' voor huurders bij mankementen in huis       |
|                                                                |
|In elk huis komt wel eens een kleiner of groter technisch       |
|mankement voor. Wat daarbij te doen? Wooncompagnie presenteert  |
|de 'Wegwijzer voor reparatieverzoeken'. In deze brochure vinden |
|huurders in één oogopslag wat zij kunnen doen als er zich een   |
|technisch mankement voordoet in de woning. De Wegwijzer voor    |
|reparatieverzoeken is gratis af te halen bij de                 |
|Wooninformatiepunten in Schagen en Purmerend.                   |
|                                                                |
|Bij een technisch mankement kunnen huurders in veel gevallen    |
|terecht bij Wooncompagnie, die als eigenaar en verhuurder van de|
|woning het mankement zal verhelpen. Bij een kapotte kraan regelt|
|Wooncompagnie bijvoorbeeld direct een loodgieter. Er zijn ook   |
|een aantal zaken waar huurders zelf verantwoordelijk voor zijn. |
|In de Wegwijzer voor reparatieverzoeken staat hoe en waar       |
|huurders een reparatieverzoek kunnen indienen, hoe Wooncompagnie|
|reparatieverzoeken behandelt en wat huurders kunnen doen bij    |
|specifieke gevallen als glasschade.                             |
|                                                                |
|Melden reparatieverzoek                                         |
|Mocht er, buiten eigen schuld, onderhoud nodig zijn aan de      |
|woning, dan kunnen huurders van Wooncompagnie altijd een        |
|reparatieverzoek indienen via telefoon (0900 20 22 373, lokaal  |
|tarief) of internet (www.wooncompagnie.nl, 'melden              |
|reparatieverzoek'). Wooncompagnie maakt voor de huurder direct  |
|een afspraak met de eigen Servicedienst die het mankement komt  |
|verhelpen.  Lukt dit niet op korte termijn voor de              |
|Servicedienst, dan wordt een aannemer ingeschakeld.             |
|                                                                |
|In een aantal gevallen kunnen huurders mankementen direct       |
|doorgeven aan servicebedrijven die zijn aangesloten bij         |
|Wooncompagnie. Storingen aan de centrale verwarming kunnen      |
|rechtstreeks worden gemeld bij een plaatselijk servicebedrijf.  |
|De telefoonnummers van deze bedrijven staan in de Wegwijzer. Als|
|huurders meedoen met de collectieve glasverzekering van         |
|Wooncompagnie, dan kan glasschade rechtstreeks worden gemeld bij|
|Service Glasherstel (0800 022 66 88, gratis) of bij             |
|www.serviceglasherstel.nl.                                      |
|                                                                |
|                                                                |
|

Ingezonden persbericht