Geen nieuwe televisie voor WK
Hcc
http://www.hcc.nl
Haarlem, 1 juni 2006 Het WK voetbal is voor de consument geen reden om een nieuwe
televisie aan te schaffen, zo blijkt uit onderzoek van hcc.
Slechts drie procent van de ondervraagden is van plan om voor het WK een nieuwe televisie
te kopen.
hcc vroeg ruim 1100 leden naar hun mening over het WK voetbal. Het laatste nieuws over het
voetbalevenement wordt gevolgd via de televisie (61 procent), de krant (15 procent) en
internet (14 procent).
De meeste respondenten volgen de wedstrijden thuis via de televisie.
HDTV
Een ruime meerderheid van de ondervraagden (89 procent) is bekend met het begrip HDTV.
Bijna 40 procent vindt het een interessante ontwikkeling dat het WK in HDTV-kwaliteit
wordt uitgezonden.
Een groot deel van de respondenten (88 procent) is niet van plan een HDTV-abonnement af te
nemen bij een kabelaanbieder.
Meer informatie kunt u verkrijgen bij Femke Kroes, pr officer, via 023 7514014/06 25036223
of femke.kroes@hcc.nl.
www.hcc.nl