Geen nieuwe televisie voor WK

Hcc

http://www.hcc.nl

Haarlem, 1 juni 2006 Het WK voetbal is voor de consument geen reden om een nieuwe televisie aan te schaffen, zo blijkt uit onderzoek van hcc. Slechts drie procent van de ondervraagden is van plan om voor het WK een nieuwe televisie te kopen.

hcc vroeg ruim 1100 leden naar hun mening over het WK voetbal. Het laatste nieuws over het voetbalevenement wordt gevolgd via de televisie (61 procent), de krant (15 procent) en internet (14 procent).
De meeste respondenten volgen de wedstrijden thuis via de televisie.

HDTV
Een ruime meerderheid van de ondervraagden (89 procent) is bekend met het begrip HDTV. Bijna 40 procent vindt het een interessante ontwikkeling dat het WK in HDTV-kwaliteit wordt uitgezonden.
Een groot deel van de respondenten (88 procent) is niet van plan een HDTV-abonnement af te nemen bij een kabelaanbieder.

Meer informatie kunt u verkrijgen bij Femke Kroes, pr officer, via 023 7514014/06 25036223 of femke.kroes@hcc.nl.

www.hcc.nl