Ingezonden persbericht
AANKONDIGING / UITNODIGING VOOR DE PERS
Persprijs voor pakkende innovatie in het voortgezet onderwijs
Utrecht, 23 mei 2006 - Innoveren = leren: durven veranderen, resultaten délen en
daadwerkelijk dóen. Dat is belangrijk voor de toekomst van het onderwijs. Daarom heeft
Schoolmanagers_VO de Ínnovatiepersprijs uitgeschreven. Scholen kunnen innovaties
nomineren. Een jury van gerenommeerde journalisten bepaalt welke school de meest
aansprekende onderwijsinnovatie heeft ingezonden. Op 1 juni wordt een geldprijs van
1.000,- uitgereikt op de winnende school. U bent van harte uitgenodigd deze uitreiking bij
te wonen.
Met de `Innovatiecampagne 2006: durven, delen, doen' wil Schoolmanagers_VO geslaagde
onderwijsinnovaties in het voortgezet onderwijs in het zonnetje zetten. Deelnemende scholen met
een goed en haalbaar plan om de innovatie met andere scholen te delen kunnen prijzen winnen
van 1.000,- of 50.000,-. Schoolleiders, docenten, leerlingen of ouders kunnen hun innovatie
opgeven via www.durvendelendoen.nl. De persprijs is de eerste in een serie innovatieprijzen.
De persprijs bestaat uit een bedrag van 1.000,-. De winnende school krijgt behalve eer en dit
geldbedrag, ook publicitaire aandacht in onder andere het Magazine van Schoolmanagers_VO
en een set reclamekaarten die de winnende innovatie in beeld brengt. De winnaar van de
persprijs komt bovendien automatisch op de shortlist voor de prijzen van 50.000,-. Deze grote
prijzen worden in twee rondes uitgereikt: tijdens de Nationale Onderwijsweek en op de Nationale
Onderwijstentoonstelling in januari 2007.
Jury
In de jury van de Ínnovatiepersprijs hebben journalisten uit de onderwijs- en de publieksmedia
zitting. De juryleden zijn:
· Jan Bonjer, algemeen hoofdredacteur AD
· Marcel Bril, redacteur NOS/ NOVA/ Den Haag Vandaag
· Truus Groenewegen, hoofdredacteur Van twaalf tot achttien
· Gonny ten Haaft redacteur onderwijs Trouw
· Cathy Spierenburg, netmanager Zappelin
Deze jury beoordeelt de inzendingen vanuit het perspectief van de pers. Hoe mediageniek is de
innovatie? Welke innovatie sluit het beste aan bij de actualiteit? Welke innovatie pakt dilemma's
origineel aan? Van welke innovatie zou, kortom, heel Nederland moeten weten?
De locatie van de persprijsuitreiking wordt op 29 mei bekend gemaakt. Omdat dit de
vestigingsplaats is van de winnaar, is deze locatie op dit moment nog niet bekend.
Meer informatie over de Innovatiecampagne 2006: durven delen doen is te vinden op de website
www.durvendelendoen.nl.
De innovatiecampagne durven delen doen is een initiatief van Schoolmanagers_VO en wordt
mogelijk gemaakt door het ministerie van OCW.
EINDE PERSBERICHT
Noot voor de redactie,