Ingezonden persbericht


AANKONDIGING / UITNODIGING VOOR DE PERS
Persprijs voor pakkende innovatie in het voortgezet onderwijs

Utrecht, 23 mei 2006 - Innoveren = leren: durven veranderen, resultaten délen en daadwerkelijk dóen. Dat is belangrijk voor de toekomst van het onderwijs. Daarom heeft Schoolmanagers_VO de Ínnovatiepersprijs uitgeschreven. Scholen kunnen innovaties nomineren. Een jury van gerenommeerde journalisten bepaalt welke school de meest aansprekende onderwijsinnovatie heeft ingezonden. Op 1 juni wordt een geldprijs van
1.000,- uitgereikt op de winnende school. U bent van harte uitgenodigd deze uitreiking bij te wonen.

Met de `Innovatiecampagne 2006: durven, delen, doen' wil Schoolmanagers_VO geslaagde onderwijsinnovaties in het voortgezet onderwijs in het zonnetje zetten. Deelnemende scholen met een goed en haalbaar plan om de innovatie met andere scholen te delen kunnen prijzen winnen van 1.000,- of 50.000,-. Schoolleiders, docenten, leerlingen of ouders kunnen hun innovatie opgeven via www.durvendelendoen.nl. De persprijs is de eerste in een serie innovatieprijzen.

De persprijs bestaat uit een bedrag van 1.000,-. De winnende school krijgt behalve eer en dit geldbedrag, ook publicitaire aandacht in onder andere het Magazine van Schoolmanagers_VO en een set reclamekaarten die de winnende innovatie in beeld brengt. De winnaar van de persprijs komt bovendien automatisch op de shortlist voor de prijzen van 50.000,-. Deze grote prijzen worden in twee rondes uitgereikt: tijdens de Nationale Onderwijsweek en op de Nationale Onderwijstentoonstelling in januari 2007.

Jury
In de jury van de Ínnovatiepersprijs hebben journalisten uit de onderwijs- en de publieksmedia zitting. De juryleden zijn:

· Jan Bonjer, algemeen hoofdredacteur AD
· Marcel Bril, redacteur NOS/ NOVA/ Den Haag Vandaag
· Truus Groenewegen, hoofdredacteur Van twaalf tot achttien
· Gonny ten Haaft redacteur onderwijs Trouw
· Cathy Spierenburg, netmanager Zappelin

Deze jury beoordeelt de inzendingen vanuit het perspectief van de pers. Hoe mediageniek is de innovatie? Welke innovatie sluit het beste aan bij de actualiteit? Welke innovatie pakt dilemma's origineel aan? Van welke innovatie zou, kortom, heel Nederland moeten weten? De locatie van de persprijsuitreiking wordt op 29 mei bekend gemaakt. Omdat dit de vestigingsplaats is van de winnaar, is deze locatie op dit moment nog niet bekend.

Meer informatie over de Innovatiecampagne 2006: durven delen doen is te vinden op de website www.durvendelendoen.nl.

De innovatiecampagne durven delen doen is een initiatief van Schoolmanagers_VO en wordt mogelijk gemaakt door het ministerie van OCW.

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie,