Ingezonden persbericht
Persbericht 3FM
1 juni 2006
Reclamecampagne 3FM bekroond
Zender vervolgt campagne met luisteraar in de hoofdrol
De reclamecampagne van 3FM Real Music Real People is bekroond met een prestigieuze reclameprijs, een Accent. De Accent wordt jaarlijks uitgereikt door de SAN, de Stichting Adverteerdersjury Nederland. 3FM en het reclamebureau Red Cell Not Just Film kregen de prijs voor de campagne, waarin artiesten als Maxi Jazz (Faithless), Joss Stone, Noel Gallagher (Oasis) en Dinand Woesthoff (Kane) en DJs van het station vertellen over hun liefde voor muziek.
De campagne loopt sinds september 2004. Sindsdien zijn 14 commercials gemaakt. Deze zijn terug te zien op de site 3FM.nl. De campagne Real Music Real People werd twee jaar geleden gelanceerd om het nieuwe 3FM een gezicht te geven. De campagne zoomt met name in op de authentieke liefde voor muziek van het station. De publieke muziekzender wordt steeds beter gewaardeerd door de luisteraars. Sinds augustus 2004 is het marktaandeel van 3FM gestaag gestegen van 5.7% in juli/augustus 2004 naar 6,9% in maart/april 2006. Inmiddels is 3FM de op één na grootste zender in zijn doelgroep van 15-34 jarigen (Bron: CLO-Intomart).
De Luisteraar in de hoofdrol
Naast artiesten en DJs spelen luisteraars een actieve rol op 3FM. Deze zomer start de zender daarom met een campagne rond de luisteraar. Vanaf juli kunnen luisteraars hun eigen commercial opsturen naar 3FM.nl. De 'briefing' is eenvoudig en duidelijk: "Laat in 30 seconden jouw liefde voor muziek zien". De inzendingen zullen zien zijn op 3FM.nl. alwaar ze door de luisteraars van 3FM zullen worden beoordeeld. De populairste inzending zal professioneel worden opgenomen door het reclamebureau en is in de maand september te zien op MTV en TMF en in de Sterblokken op Ned 1, 2 en 3.
Over de SAN/Accent
De Accent is de enige communicatieprijs in Nederland van adverteerders door adverteerders. De prijs wordt sinds 1989 jaarlijks uitgereikt in 10 categorieën. De campagne van 3FM was genomineerd in de categorie 'corporate', naast 3FM wonnen dit jaar in deze categorie Heineken, Menzis en de Postbank een Accent. Een jury van 200 marketing en communicatieprofessionals beoordeelt de nominaties in twee ronden.
----------