Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

INFORMATICA ONTHULT ROADMAP VOOR ON-DEMAND DATA INTEGRATIE

~ hosted, subscription based model voor cross-enterprise data integratie ~

Nieuwegein, 1 juni 2006 - Informatica Corporation (NASDAQ:INFA), aanbieder van data integratiesoftware, maakt zijn strategische roadmap voor Informatica On-Demand bekend. Dit is een innovatief aanbod voor Software-as-a-Service (SaaS) voor cross-enterprise data integratie. De roadmap voor Informatica On-Demand omvat een hosted data integratieplatform dat organisaties helpt bij de integratie van uitbestede (geoutsourcede) applicaties met interne (on-premise) applicaties.

Outsourcingsmodellen, zoals Business Process Outsourcing (BPO), IT Outsourcing (ITO) en Software-as-a-Service (SaaS), veranderen niet alleen de IT-infrastructuur van een bedrijf, maar ook de bedrijfsapplicaties die de bedrijfsprocessen automatiseren. De toename van deze outsourcingsmodellen vergroot de datafragmentatie, zowel binnen het eigen bedrijf als buiten de bedrijfs'firewall'. Met het uitbesteden van bedrijfsonderdelen wordt ook de betreffende data uitbesteed.

Om toch waarde te halen uit alle aanwezige informatie moeten organisaties data integreren van zowel de geoutsourcede applicaties als de systemen die zich on-site bevinden (zoals ERP-applicaties, mainframes, databases en maatwerk-applicaties). Door het gebruik van Web services-standaarden wordt deze next-generation data integratie via het internet 'cross-enterprise data-integratie' genoemd.

"Om te kunnen profiteren van best practices en kostenbesparing, besteden bedrijven steeds meer functionaliteit uit naar Software-as-a service (SaaS) en Business Process Outsourcing (BPO) dienstverleners", aldus Sohaib Abbasi, CEO van Informatica. "Informatica On-Demand, gebouwd op Web 2.0 en Web services-standaarden, zorgt ervoor dat ons toonaangevende data integratieplatform als Software-as-a-Service wordt geleverd. Samen met onze partners zullen wij onze klanten helpen bij het uitvoeren van hun data integratieprojecten, zowel bij interne als bij uitbestede applicaties."

"Organisaties moeten data meer van buiten de bedrijfsmuren kunnen integreren om de toegang en zichtbaarheid te behouden. De vereisten voor cross-enterprise data integratie zijn echter veel ingewikkelder dan flat files importeren van de outsourcing providers. Dit vereist een beheersbare aanpak voor data integratie", aldus Mark Smith, CEO en EVP Reseach bij Ventana Research. "Informatica's strategie voor on-demand data integratie komt op het juiste moment voor het bedrijfsleven. Het laat een bedrijfskritieke methode zien voor de integratie van zowel interne als externe data. Voortbouwend op zijn PowerCenter enterprise data integratieplatform brengt Informatica integratietechnologie naar een nieuw niveau."

Informatica zal zijn Informatica On-Demand roadmap in drie fases introduceren. De eerste fase is Informatica PowerCenter Connect for Salesforce.com. Dit werd gepresenteerd tijdens Informatica World 2006.

Fase één - Connectiviteit met toonaangevende SaaS-verkopers

Informatica PowerCenter Connect for salesforce.com is de eerste van een nieuwe categorie van Informatica-connectoren speciaal ontworpen voor SaaS-applicaties. Deze connectoren vergroten de al uitgebreide ondersteuning voor Web services-standaarden en Service Oriented Architecture (SOA) die al beschikbaar is via het Informatica PowerCenter platform. Hiermee kunnen klanten die het Informatica PowerCenter platform gebruiken data van populaire SaaS-applicaties en data van in house, on premise applicaties veilig integreren via internet.

Dankzij de nieuwe PowerCenter Connect for salesforce.com kunnen klanten het PowerCenter platform gebruiken om efficiënt data van salesforce.com en interne systemen te migreren, consolideren en synchroniseren.

Informatica's PowerCenter Connect for salesforce.com is beschikbaar vanaf het derde kwartaal van dit jaar. Andere connectoren van deze serie zullen worden ontwikkeld op basis van marktvraag. (Zie, voor meer informatie over Informatica PowerCenter for salesforce.com, andere persbericht van vandaag)

Fase twee - On-Demand data integratie-oplossingen

In de tweede fase zal Informatica samenwerken met specifieke, vooraf geselecteerde SaaS-verkopers voor het ontwikkelen van applicatiespecifieke data integratie-oplossingen voor data migratie, profiling, cleansing en synchronisatie. Deze gerichte oplossingen zullen worden opgenomen in de web-based interface van de applicaties van deze aanbieders.

Informatica's on-demand data integratie-oplossingen zullen via Informatica's SaaS-partners beperkt beschikbaar zijn als nieuwe producten in het derde kwartaal van 2006. In het vierde kwartaal zullen ze algemeen verkrijgbaar zijn. Verdere details worden in een later stadium door de partners bekend gemaakt.

Fase drie - On-Demand data integratieplatform

In de derde fase brengt Informatica een uitgebreid, multi-tenant hosted data integratieplatform op de markt. Dit platform zal voldoen aan de behoeften van verschillende SaaS-, BPO- en ITO-dienstverleners. Omdat het gebaseerd is op een web 2.0-infrastructuur zullen gebruikers data kunnen integreren van verschillende dienstverleners en on-premise interne applicaties zonder daarvoor software te installeren.

Naar verwacht zal Informatica On-Demand Data Integration Platform verkrijgbaar zijn in het eerste kwartaal van 2007.

(678 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Informatica
Informatica Corporation is een toonaangevende aanbieder van enterprise data integratie software. Met Informatica kunnen organisaties meerwaarde halen uit de informatiebronnen in de gehele organisatie. Dankzij Informatica's producten zijn bedrijven in staat om bedrijfsdata toegankelijk te maken en deze te integreren, consolideren en migreren tussen alle verschillende systemen en processen. Op deze manier wordt de complexiteit verminderd, consistentie verzekerd en de business voorzien van waardevolle informatie. Meer dan 2.500 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Informatica om data integratievraagstukken, ongeacht complexiteit en schaalgrootte, tegen lage kosten en tijdig uit te voeren. Meer informatie kunt u vinden op: www.informatica.com/nl

Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met: Informatica Nederland
Maaike Hilbrand, Senior Marketing Manager
Tel: 030-6086700
E-mail: mhilbrand@informatica.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met: Cathelijne van den Bosch van LEWIS, het IT PR bureau Tel: 040 235 46 00
E-mail:cathelijnev@lewispr.com

This press release contains forward-looking statements that are based on assumptions regarding Informatica's product release and service availability dates. However, these statements are not guarantees of the date of availability, which may be delayed or cancelled. Such statements involve risks and uncertainties, and actual results may differ materially from the results described in this press release. More information about potential risks and uncertainties that could affect Informatica's business and products are included in Part II Item 1A of Informatica's Form 10-Q for the quarter ended March 31, 2006, which is on file with the SEC and is available on the company's investor relations website at www.informatica.com . All information provided in this release is as of May 23, 2006, and Informatica undertakes no duty to update this information

Note: Informatica and PowerCenter are trademarks of Informatica Corporation in the United States and in jurisdictions throughout the world. Salesforce.com is a registered trademark of, and AppExchange, Successforce and The Business Web are trademarks of salesforce.com, Inc., San Francisco, California. other company and product names may be trade names or trademarks of their respective owners. The development, release and timing of any Informatica product features described in this release remain at the sole discretion of Informatica and should not be relied upon in making a purchasing decision.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com