RTL Nederland domineert in meimaand vier van de vijf doelgroepen
RTL Nederland domineert in de maand mei vier van de vijf meest
prominente doelgroepen. In zowel de doelgroepen boodschappers 20-49
jaar en 20-49 jaar als in 20-34 jaar en mannen 20-49 jaar laat RTL de
concurrentie ver achter zich. Het gezamenlijke zenderaandeel in
boodschappers 20-49 jaar komt uit op 31,3% en in 20-49 jaar op 30,2%.
De SBS Groep volgt met 26,5% en 26,9%. De Publieken sluiten de
gelederen met 23,4% en 23,2. In de doelgroepen 20-34 jaar en mannen
20-49 jaar sloot RTL de maand mei af met 32,5% en 27,5%. De SBS Groep
volgde met 28,4% en 26,7% en de Publieken kwamen uit op 19,4% en
24,3%.
RTL 5 is in een winning mood en zet haar succes van april door in de
maand mei. In de primaire doelgroep 20-34 jaar behaalt de tweede
publiekszender van de family of stations een zenderaandeel van 11,9%.
Het station laat hiermee SBS6 achter zich met 0,9%. De Nederlandse
successen die hebben bijgedragen aan het positieve resultaat zijn
onder andere Herman Zoekt Chef en Jensen. Daarnaast scoorden de
A-films American Pie, Bad Boys, X2: X-Men United en Along Came Polly
uitstekend bij de RTL 5-kijker. De hitseries CSI (Vegas, Miami en New
York) en Prison Break hebben ook ruimschoots hun aandeel geleverd aan
het zenderaandeel.
RTL 4 blijft de gelederen aanvoeren in de doelgroep boodschappers
20-49 jaar met 16,1%. SBS 6 volgt met 11,9% en RTL 5 neemt de derde
plek in met 9,9%, een recordaandeel voor deze zender in boodschappers.
De programmas die voor RTL 4 het marktleiderschap garandeerden, waren
onder andere Dancing With The Stars, Goede Tijden, Slechte Tijden,
Help Mijn Man Is Klusser, Jouw Vrouw Mijn Vrouw, EHBO: Eerste Hulp Bij
Opvoeden en In Holland Staat Een Huis.
RTL 7 haalt bij de mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van 5,4%. In de
doelgroep 20-49 jaar realiseert RTL 7 in mei een zenderaandeel van
5.3%, de hoogste score van dit seizoen in deze doelgroep. De Pfaffs is
een absolute topper bij RTL 7, direct gevolgd door Voetbal Insite. Op
prime time scoorde in mei de second chance programming van TV Makelaar
het hoogst. De speelfilms The Ninth Gate en U-571 wisten het RTL
7-publiek het meest te bekoren.
---
-----------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Kim Koppenol, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718597 of
kim.koppenol@rt.nl.
© 2006 RTL Nederland / IP
RTL Group