RTL Group

RTL Nederland domineert in meimaand vier van de vijf doelgroepen

RTL Nederland domineert in de maand mei vier van de vijf meest prominente doelgroepen. In zowel de doelgroepen boodschappers 20-49 jaar en 20-49 jaar als in 20-34 jaar en mannen 20-49 jaar laat RTL de concurrentie ver achter zich. Het gezamenlijke zenderaandeel in boodschappers 20-49 jaar komt uit op 31,3% en in 20-49 jaar op 30,2%. De SBS Groep volgt met 26,5% en 26,9%. De Publieken sluiten de gelederen met 23,4% en 23,2. In de doelgroepen 20-34 jaar en mannen 20-49 jaar sloot RTL de maand mei af met 32,5% en 27,5%. De SBS Groep volgde met 28,4% en 26,7% en de Publieken kwamen uit op 19,4% en 24,3%.

RTL 5 is in een winning mood en zet haar succes van april door in de maand mei. In de primaire doelgroep 20-34 jaar behaalt de tweede publiekszender van de family of stations een zenderaandeel van 11,9%. Het station laat hiermee SBS6 achter zich met 0,9%. De Nederlandse successen die hebben bijgedragen aan het positieve resultaat zijn onder andere Herman Zoekt Chef en Jensen. Daarnaast scoorden de A-films American Pie, Bad Boys, X2: X-Men United en Along Came Polly uitstekend bij de RTL 5-kijker. De hitseries CSI (Vegas, Miami en New York) en Prison Break hebben ook ruimschoots hun aandeel geleverd aan het zenderaandeel.

RTL 4 blijft de gelederen aanvoeren in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar met 16,1%. SBS 6 volgt met 11,9% en RTL 5 neemt de derde plek in met 9,9%, een recordaandeel voor deze zender in boodschappers. De programmas die voor RTL 4 het marktleiderschap garandeerden, waren onder andere Dancing With The Stars, Goede Tijden, Slechte Tijden, Help Mijn Man Is Klusser, Jouw Vrouw Mijn Vrouw, EHBO: Eerste Hulp Bij Opvoeden en In Holland Staat Een Huis.

RTL 7 haalt bij de mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van 5,4%. In de doelgroep 20-49 jaar realiseert RTL 7 in mei een zenderaandeel van 5.3%, de hoogste score van dit seizoen in deze doelgroep. De Pfaffs is een absolute topper bij RTL 7, direct gevolgd door Voetbal Insite. Op prime time scoorde in mei de second chance programming van TV Makelaar het hoogst. De speelfilms The Ninth Gate en U-571 wisten het RTL 7-publiek het meest te bekoren.


---

-----------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kim Koppenol, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718597 of kim.koppenol@rt.nl.

© 2006 RTL Nederland / IP