De nieuwe Renault Trafic Passenger: naar een mobielere wereld
(6/1/2006)
Vanaf de introductie eind 2001 is de Renault Trafic toonaangevend
geweest op zijn markt. De nieuwe Trafic Passenger gaat daarin verder
en profiteert van de comfort- en veiligheidsuitrustingen voor
personenautoâs.
Om aan emissienorm Euro4 te kunnen voldoen is het dieselmotorengamma
volledig vernieuwd met de komst van de 2.0 dCi, een nieuwe motor van
Renault die in het kader van de Alliantie ontwikkeld is in
samenwerking met Nissan. Deze motor is krachtig, soepel en zuinig en
leverbaar in twee versies; 90 pk (66 kW) en 115 pk (84 kW). Het
vermogen van de 2.5 dCi motor is ook verhoogd: van 135 pk naar 145 pk
(107 kW) en verder beschikt deze motor over een roetfilter.
Deze aanpassingen gaan gepaard met een vernieuwd aanbod
handgeschakelde en gemotoriseerde versnellingsbakken: het koppel is
van 320 Nm verhoogd naar 350 Nm.
De nieuwe Trafic Passenger Authentique is leverbaar in twee lengten
(4,78 m en 5,18 m) en de nieuwe Trafic Passenger Privilège in één
lengte (4,78 m). Deze autoâs bieden plaats aan 9 inzittenden (8
inzittenden voor de nieuwe Trafic Passenger Privilège) en vervangen
de oude combi-versies. Ze zijn niet alleen bedoeld voor zakelijke
klanten, maar ook voor gezinnen die op veel ruimte gesteld zijn.
De nieuwe Trafic Passenger is ontworpen op de afdeling Industrial
Design van Renault en ontwikkeld door de ingenieurs van de afdeling
bedrijfswagens van Renault in Villiers St. Frédéric in de Parijse
regio. De nieuwe Trafic Passenger wordt geproduceerd in het Britse
Luton en in de Nissan-fabriek in het Spaanse Barcelona.
BedrijfsautoRAI