Erasmus MC


11-05-2006: Vertrek decaan en vice-voorzitter Raad van Bestuur Erasmus MC en benoeming nieuwe decaan

Bericht mede namens de Raad van Toezicht Erasmus MC en het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam

Prof. dr. Paul van der Maas (1944), decaan Erasmus MC, faculteit van de Erasmus Universiteit Rotterdam, en vice-voorzitter Raad van Bestuur Erasmus MC, zal met ingang van 1 oktober het decanaatschap en vice-voorzitterschap beëindigen. Na een bestuurlijke periode van vijfenhalf jaar zal de decaan weer terugkeren naar zijn oorspronkelijke vakgebied, de Maatschappelijke Gezondheidszorg. Hij blijft als hoogleraar Maatschappelijke Gezondheidszorg verbonden aan het Erasmus MC.

De Raad van Toezicht en het College van Bestuur zijn Paul van der Maas zeer erkentelijk voor de wijze waarop hij het decanaatschap invulling heeft gegeven. Hij heeft zich onder meer ingezet voor het samengaan van de medische faculteit en het academisch ziekenhuis tot het Erasmus MC. Daarnaast is zijn decanaatschap een grote stimulans geweest voor het (fundamentele) onderzoek binnen het universitair medisch centrum.

Met ingang van 1 oktober heeft het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam prof. dr. Huib Pols tot nieuwe decaan van de faculteit Erasmus MC benoemd. De Raad van Toezicht heeft met ingang van dezelfde datum Huib Pols benoemd tot lid en - op voorspraak van de Raad van Bestuur - tot vice-voorzitter Raad van Bestuur Erasmus MC.

Prof.dr. Huib Pols (1952), hoogleraar Inwendige Geneeskunde, is sinds 1983 werkzaam in het Erasmus MC. Sinds 2000 is hij hoofd van de afdeling Inwendige Geneeskunde. De Raad van Toezicht en het College van Bestuur zijn bijzonder verheugd met zijn benoeming. Zij zien in professor Pols een zeer geschikte opvolger voor het decanaatschap, onder meer vanwege zijn biomedische achtergrond, zijn professionele affiniteit met de gezondheidswetenschappen en de epidemiologie en zijn grote betrokkenheid bij het geneeskundeonderwijs, waar hij heeft bijgedragen aan de opzet van het probleemoplossend onderwijs.