Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuw loyaliteitsprogramma in parkeerbranche

Q-Park faciliteert voordeel op eindbestemming

Parkeerorganisatie Q-Park beschouwt parkeren niet als doel op zich, maar als onderdeel van de totale mobiliteitsketen. De consument parkeert niet om te parkeren, maar om zijn uiteindelijke bestemming te bereiken. Q-Park parkeergarages zijn hiermee o.a. hét startpunt voor het winkelend publiek. Vanuit deze visie heeft Q-Park een loyaliteitsprogramma ontwikkeld, dat zich er op richt klanten een optimaal pakket te bieden dat aansluit bij hun parkeerbehoeften. Vaste klanten van Q-Park, die in het bezit zijn van een Q-Park Key, profiteren middels het programma van aantrekkelijke kortingen bij passende voordeelpartners rondom de parkeergarages.

Q-Park Voordeelprogramma
Naast het gemak van parkeren op rekening en de mogelijkheid 24 uur per dag in-en-uit te rijden middels de elektronische slagboomopener, biedt de Q-Park Key haar gebruikers speciaal geselecteerd voordeel. Zo ontvangen Q-Park Keyhouders op vertoon van de Q-Park Key sleutelhanger korting op de stomerijdiensten van Palthe, op mobiele telefoons en accessoires van debitel en elektronica bij BCC. Ook kunnen Q-Park Keyhouders voordelig genieten van een lunch of tussendoortje bij croissanterie Délifrance. In totaal is er gekozen voor 8 vaste partners, een aantal dat in de mindset van de klant past en blijft. De voordeelpartners zijn dusdanig geselecteerd, dat het aanbod goed aansluit bij zowel de zakelijke als de privé-behoeften van de Q-Park Keyhouder en de positionering van Q-Park.

Communicatie
Via abri's en infopanelen in de Q-Park parkeergarages wordt de klant op het actuele winkelmoment gewezen op de voordelen van de Q-Park Key. Tevens hebben alle Q-Park Keyhouders een programma brochure ontvangen, waarin de voordelen uitgebreid zijn beschreven. Q-Park Keyhouders kunnen de voordelen eenvoudig verkrijgen op vertoon van een bij de Q-Park Key behorende sleutelhanger en via de website van Q-Park, www.q-park.nl. Via deze website en een digitale nieuwsbrief, welke ieder kwartaal verschijnt, worden Q-Park Keyhouders op de hoogte gehouden van nieuwe voordeelacties en actuele ontwikkelingen rondom het programma.

Uitvoering
Voor de ontwikkeling van het Q-Park Voordeelprogramma heeft Q-Park loyalty marketing specialist Dunck ingeschakeld. Naast de ontwikkeling verzorgt Dunck ook de volledige uitvoering van het programma. Het loyalty bedrijf beheert hiertoe het webgedeelte, verzorgt de gehele communicatie richting Keyhouders, contracteert en evalueert de voordeelpartners en voert het programma management. Daarnaast geeft Dunck via de eigen loyalty service desk opvolging aan alle vragen via de website of het speciale telefoonnummer.

Over Q-Park Nederland
Q-Park staat voor "Quality in parking" en richt zich op parkeren en mobiliteitsconcepten. Q-Park behoort in Europa tot de top 5 spelers van de Europese parkeerbranche, met parkeergarages in eigendom, beheer, exploitatie of een mixvorm daarvan. De laatste jaren zijn de belangen snel uitgebreid met sterke marktposities in Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Ierland. In Nederland is Q-Park marktleider met ruim 130 openbare parkeeraccommodaties en bijna 65.000 parkeerplaatsen in vrijwel alle belangrijke steden. Opdrachtgevers zijn onder andere overheden, projectontwikkelaars,ziekenhuis en particuliere bedrijven. Daarnaast werkt Q-Park samen met de Nederlandse Spoorwegen.

Over Dunck Loyalty
Dunck (www.dunck.nl) is specialist in loyalty marketing en initiatiefnemer van marketingplatform Loyalty Facts (www.loyaltyfacts.com). Het loyalty bedrijf werkt aan het intensiveren van klantrelaties, het terugdringen van klantverloop en het genereren van meer omzet uit bestaande relaties. Opdrachtgevers als Unilever, Scania, CZ Zorgverzekering en de FNV gebruiken Dunck voor strategisch loyalty-advies en de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van loyaliteitsprogramma's.

EINDE PERSBERICHT


---

Noot voor redactie (