Metaalunie

PERSBERICHT

Nieuwegein, 30 mei 2006

Serbo Serres wint Metaalunie MarketingAward

De jury van de Metaalunie MarketingAward heeft Serbo Serres uit Nijverdal gekozen tot metaalbedrijf met de beste marketing. De winnaar kreeg op 30 mei de Award en een cheque ter waarde van E 5000,- uitgereikt uit handen van juryvoorzitter Martin Schröder, oprichter van Martinair.

Voor de jury was het niet gemakkelijk om uit de drie genomineerden een winnaar te selecteren. De bedrijven waren erg verschillend en ze hadden allemaal een marketingstrategie die duidelijk heeft bijgedragen aan de groei van de onderneming. De keuze viel uiteindelijk op Serbo Serres. Martin Schröder overhandigde Gert Jan Keupers, directeur van Serbo Serres, namens de jury de MarketingAward en een cheque ter waarde van E 5000,-.

Serbo
Serbo Serres richt zich op het ontwerpen, produceren en bouwen van serres. Serbo ontwikkelde 'het serrepark van Nederland' waarin het bedrijf laat zien wat er mogelijk is met aluminiumconstructies en serres. "Het serrepark moet zich verder ontwikkelen tot een one-stop-shopping-concept waarin allerlei aanverwante sectoren zich presenteren, zoals bedrijven in natuursteen, baden, sauna's, tuinen, haarden, zonwering, interieur, en meer. Zeg maar een soort Bataviastad, maar dan in Nijverdal", zegt directeur Gert Jan Keupers. Zijn plannen werden door de juryleden van de Metaalunie MarketingAward positief beoordeeld. In het juryrapport staat onder meer: "Vanwege het enthousiasme van zijn presentatie maar ook vanwege het feit dat dit Metaalunielid durft te dromen vanuit het perspectief van zijn klant en dat hij dit idee concreet heeft vertaalt naar beleid bínnen de organisatie en búiten de organisatie. Hiermee zet het bedrijf een goed voorbeeld neer van experience marketing, waarbij middelen worden inzet zoals een evenement, magazine, loyaliteitsdragers en moderne instrumenten zoals online marketing. Het bedrijf heeft overtuigende keuzes gemaakt die strategische overwegingen zijn, en heeft dit structureel uitgevoerd."

Thema marketing
De Koninklijke Metaalunie stelt jaarlijks een prijs ter beschikking aan een mkb-bedrijf in de metaal dat zich op een bepaald gebied aantoonbaar positief onderscheidt. Dit jaar is gekozen voor marketing als thema voor de Award omdat het belang van marketing door veel bedrijven wordt erkend, maar niet altijd een bewuste keuze is.

De jury werd gevormd door Martin Schröder (voorzitter), oprichter en voormalig president-directeur van Martinair; Edwin Brouwers, directeur Marketing MKB van Rabobank Nederland; Anne Marie Voorhoeve, bestuurslid NIMA en Register Marketeer; Jack Schueler, bondsvoorzitter BOVAG en Yvonne Swaans, directeur Direct Wonen Verhuurmakelaars en Zakenvrouw van het Jaar 2005.