Directie ADP krijgt nieuwe samenstelling
Adp
Directie ADP krijgt nieuwe samenstelling
ROTTERDAM (30 mei 2006) - Bekende gezichten in nieuwe functies. Dat geldt voor het
directieteam van ADP Nederland dat per 1 juli a.s. een nieuwe samenstelling krijgt. Hans
Jansen, nu Directeur Klantenservice en Diensten, wordt Directeur Verkoop. Hij is de
opvolger van Léon Vergnes, die is aangesteld als Division Vice President of Sales
for ADP Employer Services Europe. Marcel de Dood (Operations) is de nieuwe Directeur
Klantenservice.
Daarnaast wordt de directie van ADP Nederland, onveranderlijk onder aanvoering van
algemeen directeur Hein Brockhoff, versterkt met Michael van den Brand in de nieuwe
functie van Directeur Marketing & Strategie.
Doorstroming
Aldo Veenstra, inmiddels een klein jaar actief als directeur Onderwijs, Non-profit en Zorg
(ONZ), ziet zijn taken volgens plan uitgebreid met de discipline Managed Services, tot 1
juli nog ad interim de verantwoordelijkheid van Hans Jansen.
Brockhoff verwacht ondanks deze wijzigingen geen grote veranderingen:
"Uitstekend dat de doorstroming plaatsvindt vanuit eigen ADP-geledingen en dat beleid,
strategie en de ADP-leiderschapscultuur worden gedragen."
Serviceprocessen
Hans Jansen, de nieuwe Directeur Sales van ADP Nederland, deed de afgelopen jaren de
nodige ervaring op met complexe klanttrajecten. De functie van Directeur Klantenservice
wordt ingevuld door Marcel de Dood, nu nog Directeur Operations. Hij zal in zijn nieuwe
functie zeker een positieve bijdrage leveren aan het verder versterken en verbeteren van
de service.
Nieuwe functie
Michael van den Brand, de nieuwe directeur Marketing en Strategie en al enkele jaren
succesvol bij de salarisverwerker als marketing manager, is door Brockhoff benoemd als
'rechterhand en initiator van de strategische richting van het bedrijf'.
Internationale uitdaging
Brockhoff betreurt het uiteraard dat ADP Nederland de directe inzet van Léon
Vergnes moet gaan missen: "Tegelijkertijd ben ik enorm blij dat Léon zijn
kwaliteiten gaat inzetten om de Europese verkoopresultaten naar een hoger platform te
brengen. In zijn nieuwe rol is hij eindverantwoordelijk voor de totale Europese verkoop
in het segment tot 1000 medewerkers. Hij gaat de directe salesorganisatie aansturen in de
landen Spanje, Zwitserland en Polen. Ik ben er trots op dat een van de managers uit het
Nederlandse team is gevraagd deze internationale uitdaging aan te gaan."
Over ADP Nederland BV
ADP Nederland BV is een van de grootste Nederlandse verwerkers van salarisgegevens en
personeelsinformatie. Meer dan een miljoen Nederlanders ontvangen maandelijks hun
loonstrook van ADP.
ADP Nederland had in 2004 (boekjaar 2005) een omzet van 64 miljoen euro en is een
dochteronderneming van het beursgenoteerde Amerikaanse concern Automatic Data Processing
Inc. dat beschikt over de ook in Europa steeds prominenter gewaardeerde triple A-status.
Wereldwijd verwerkt ADP (44.000 medewerkers) de salarissen voor meer dan 32 miljoen
werknemers en realiseerde daarmee een omzet van 8,5 miljard dollar (boekjaar 2005).
ADP Nederland voldoet aan de Sarbanes Oxley-wetgeving en heeft daarvoor van Deloitte de
zogenaamde Statement on Auditing Standard number 70 (SAS70) type 2-mededeling ontvangen.
Bedrijven die aan deze wetgeving moeten of willen voldoen, hebben hier direct profijt
van. Zij hebben bij een audit van hun financiële processen voor de salarisverwerking
voldoende aan de SAS70-verklaring van ADP.
www.adp.nl
============================================
Noot voor de redactie