Directie ADP krijgt nieuwe samenstelling

Adp

Directie ADP krijgt nieuwe samenstelling

ROTTERDAM (30 mei 2006) - Bekende gezichten in nieuwe functies. Dat geldt voor het directieteam van ADP Nederland dat per 1 juli a.s. een nieuwe samenstelling krijgt. Hans Jansen, nu Directeur Klantenservice en Diensten, wordt Directeur Verkoop. Hij is de opvolger van Léon Vergnes, die is aangesteld als Division Vice President of Sales for ADP Employer Services Europe. Marcel de Dood (Operations) is de nieuwe Directeur Klantenservice.

Daarnaast wordt de directie van ADP Nederland, onveranderlijk onder aanvoering van algemeen directeur Hein Brockhoff, versterkt met Michael van den Brand in de nieuwe functie van Directeur Marketing & Strategie.

Doorstroming
Aldo Veenstra, inmiddels een klein jaar actief als directeur Onderwijs, Non-profit en Zorg (ONZ), ziet zijn taken volgens plan uitgebreid met de discipline Managed Services, tot 1 juli nog ad interim de verantwoordelijkheid van Hans Jansen. Brockhoff verwacht ondanks deze wijzigingen geen grote veranderingen: "Uitstekend dat de doorstroming plaatsvindt vanuit eigen ADP-geledingen en dat beleid, strategie en de ADP-leiderschapscultuur worden gedragen."

Serviceprocessen
Hans Jansen, de nieuwe Directeur Sales van ADP Nederland, deed de afgelopen jaren de nodige ervaring op met complexe klanttrajecten. De functie van Directeur Klantenservice wordt ingevuld door Marcel de Dood, nu nog Directeur Operations. Hij zal in zijn nieuwe functie zeker een positieve bijdrage leveren aan het verder versterken en verbeteren van de service.

Nieuwe functie
Michael van den Brand, de nieuwe directeur Marketing en Strategie en al enkele jaren succesvol bij de salarisverwerker als marketing manager, is door Brockhoff benoemd als 'rechterhand en initiator van de strategische richting van het bedrijf'.

Internationale uitdaging
Brockhoff betreurt het uiteraard dat ADP Nederland de directe inzet van Léon Vergnes moet gaan missen: "Tegelijkertijd ben ik enorm blij dat Léon zijn kwaliteiten gaat inzetten om de Europese verkoopresultaten naar een hoger platform te brengen. In zijn nieuwe rol is hij eindverantwoordelijk voor de totale Europese verkoop in het segment tot 1000 medewerkers. Hij gaat de directe salesorganisatie aansturen in de landen Spanje, Zwitserland en Polen. Ik ben er trots op dat een van de managers uit het Nederlandse team is gevraagd deze internationale uitdaging aan te gaan."

Over ADP Nederland BV
ADP Nederland BV is een van de grootste Nederlandse verwerkers van salarisgegevens en personeelsinformatie. Meer dan een miljoen Nederlanders ontvangen maandelijks hun loonstrook van ADP.
ADP Nederland had in 2004 (boekjaar 2005) een omzet van 64 miljoen euro en is een dochteronderneming van het beursgenoteerde Amerikaanse concern Automatic Data Processing Inc. dat beschikt over de ook in Europa steeds prominenter gewaardeerde triple A-status. Wereldwijd verwerkt ADP (44.000 medewerkers) de salarissen voor meer dan 32 miljoen werknemers en realiseerde daarmee een omzet van 8,5 miljard dollar (boekjaar 2005). ADP Nederland voldoet aan de Sarbanes Oxley-wetgeving en heeft daarvoor van Deloitte de zogenaamde Statement on Auditing Standard number 70 (SAS70) type 2-mededeling ontvangen. Bedrijven die aan deze wetgeving moeten of willen voldoen, hebben hier direct profijt van. Zij hebben bij een audit van hun financiële processen voor de salarisverwerking voldoende aan de SAS70-verklaring van ADP.
www.adp.nl

============================================

Noot voor de redactie