Ingezonden persbericht
06/018
KLM RICHT BUSINESS CLUB CHINA OP VOOR ONDERNEMERS
AMSTELVEEN/CHENGDU, 29 mei 2006 - KLM heeft de KLM Club China opgericht, speciaal bedoeld voor ondernemers die zakelijk actief zijn in China. Dat is vandaag bekend gemaakt in Chengdu (China) bij aankomst van de eerste vlucht van KLM naar deze stad in het Zuidwesten van China. KLM Club China, met veel waardevolle elementen voor haar deelnemers, wordt eerst in Nederland geïntroduceerd, daarna volgen andere landen binnen en buiten Europa. Het faciliteren van een dergelijk programma is een bijzondere en unieke service van een luchtvaartmaatschappij. KLM zal in de toekomst meer van dergelijke clubs oprichten om in de gebleken behoefte van de klant te voorzien. Te denken valt aan KLM Club India en KLM Club Rusland, maar ook aan niet bestemming gebonden thema's.
Peter Hartman, plaatsvervangend president-directeur van KLM zegt over KLM Club China: "China is, net als voor KLM, ook voor andere ondernemers één van de belangrijkste groeimarkten. We merken dat bij zakenmensen meer en meer behoefte bestaat aan informatie, kennis en een goed netwerk van waaruit men zaken kan doen. Met de oprichting van KLM Club China bieden wij een waardevol platform en zetten we een belangrijke stap in het stimuleren en verder versterken van de economische relatie met China."
Het lidmaatschap van KLM Club China geeft toegang tot:
> een exclusief netwerk van ondernemers;
> een internet platform voor het opbouwen/onderhouden van contacten;
> waardevolle business & informatie services, aangeboden door partners. Zo is een speciale telefoonlijn opgericht waar ondernemers Chinese adresgegevens kunnen krijgen van vertaalbureaus, juridische instanties, hotels, vergaderlocaties, routebeschrijvingen, enz.;
> relevante en interessante zakelijke en netwerkgerichte evenementen in China en Nederland. KLM Club China gaat op regelmatige basis bijeenkomsten organiseren waar ondernemers andere bedrijven kunnen ontmoeten die zaken doen met China;
> contacten met lokale en internationale beleidsbepalende instanties.
Om de exclusiviteit van KLM Club China te waarborgen, kan men alleen deelnemer worden op uitnodiging. Deelnemers aan het Flying Blue frequent flyer-programma, die regelmatig naar China vliegen, hebben tot aan het einde van dit jaar gratis toegang tot KLM Club China.
Geïnteresseerden in een lidmaatschap kunnen hun naam, bedrijfsnaam en Flying Blue-nummer mailen naar: clubchina@klm.com. Zij ontvangen informatie over de activiteiten van KLM Club China en een instructie over het activeren van een eventueel lidmaatschap.
KLM heeft in totaal 27 retourvluchten per week naar China; twee keer per week naar Chengdu, zeven keer naar Hongkong, zeven keer naar Shanghai en 11 keer per week naar Beijing. De vluchten naar Chengdu, Shanghai en Beijing worden in samenwerking met partner China Southern uitgevoerd.