Diepgaande campagne rapporten in nieuwe Sitestat release
Focus op online marketing ROI
Diemen, 20 Mei 2006 - Nedstat introduceert diepgaande campagne
analytics in Sitestat 5. Meer dan 20 nieuwe rapporten informeren
gebruikers tot in detail over de conversie en ROI van hun online
marketing initiatieven. Bovendien zijn de rapporten over het
surfgedrag van bezoekers en de funnel functionaliteit voor de analyse
van kritische online processen sterk verbeterd.
Met de nieuwe campagne rapporten kunnen gebruikers alle campagnes en
andere klant-acquisitie activiteiten nauwgezet volgen. De nieuwe
rapporten maken het mogelijk de kosten per campagne aan te geven,
waardoor niet alleen de conversie maar ook de conversiekosten en de
ROI wordt getoond. In de zoekmachine marketing rapporten worden de
resultaten van natuurlijke en betaalde links vergeleken. Het resultaat
van alle online marketing uitgaven wordt gepresenteerd in overzichten
van alle kanalen waaronder search, e-mail en RSS.
De nieuwe Klikpad verkenner is een interactief rapport voor een beter
inzicht in het surfgedrag van bezoekers. Na het selecteren van een
klikpad kan de gebruiker met één simpele klik paginaâs toevoegen of
weghalen en direct zien hoeveel bezoekers dit nieuwe pad gevolgd
hebben, hoe ze er zijn gekomen en waar ze daarna naartoe zijn gegaan.
De bestaande Funnel rapporten zijn verder uitgebreid. Het is nu niet
alleen mogelijk bezoekers te volgen tussen paginaâs maar ook tussen
groepen paginaâs. Deze functionaliteit brengt de analyse van kritische
online processen op een hoger niveau en kan op elk moment voor zowel
actuele als historische data gebruikt worden.
Ook de usability van Sitestat is verder verbeterd. Een directe suggest
functie is toegevoegd die bij het maken van rapporten waarbij een
paginanaam aangegeven moet worden, automatisch suggesties daarvoor
geeft. Met deze nieuwe functionaliteit kan de gebruiker sneller
rapporten maken en is de kans op fouten bij het invullen van
parameters afgenomen.
Michael Kinsbergen, CEO: âDe online marketing budgetten van onze
klanten blijven stijgen en zij moeten het resultaat van hun
activiteiten direct kunnen zien. Of het nu search, e-mail, banners of
RSS betreft, elke campagne in elk kanaal heeft kosten en opbrengsten.
Met de nieuwe campagne rapporten krijgen onze gebruikers een
gedetailleerd, real-time inzicht in het effect van hun online
marketing investeringen.â
Deze release is de derde significante Sitestat verbetering in 2006.
Nedstat levert Sitestat software als een service dus alle klanten
hebben hier direct profijt van. Om beter weer te geven dat de
verbeteringen in Sitestat continue zijn, zal Sitestat in het vervolg
release data communiceren in plaats van versie nummers.
Nedstat