InBev

InBev USA verkoopt Rolling Rock® merken aan Anheuser Busch

InBev USA , een dochteronderneming van InBev (Euronext: INB), en Anheuser-Busch (NYSE: BUD) kondigden vandaag samen de verkoop aan van de Rolling Rock® merkenportefeuille. De aankoopprijs voor de Noord-Amerikaanse en wereldwijde rechten op Rolling Rock® en Rock Green Light ® bedraagt 82 miljoen dollar (USD).

Anheuser-Busch verwerft met deze transactie de merken en recepten van Rolling Rock® en begint vanaf vandaag samen te werken met het bestaande netwerk van de grootdistributie van Rolling Rock® en met de grootdistributeurs van Anheuser-Busch om plannen te maken voor de toekomst. Anheuser-Busch zal in augustus beginnen met het brouwen van Rolling Rock® en Rock Green Light® en zal daarbij gebruik maken van de traditionele recepten van deze merken. Verder zal het bedrijf ook het vakmanschap en de historiek van Rolling Rock in stand houden die zijn liefhebbers verwachten en op prijs stellen. Internationaal zal Rolling Rock® nog steeds worden verkocht in het Verenigd Koninkrijk en in Ierland.

De beslissing om de Rolling Rock® merken te verkopen, steunt op InBev's strategische benadering van de markt in de VS. Deze houdt in dat de onderneming focust op de importmerken van haar portfolio die garant staan voor een sterke groei. De verkoop- en marketinginspanningen van InBev zijn gericht op het maximaliseren van het potentieel van onze toonaangevende ingevoerde bieren, waartoe Stella Artois®, Bass Pale Ale®, Beck's®, Brahma® en Labatt Blue® behoren, en op onze sterkte als VS-marktleider in ingevoerd vatenbier.

InBev neemt zich voor om haar brouwerij in Latrobe, Pennsylvania, apart te verkopen omdat het haar activiteiten in de VS wil concentreren op de importbieren. De onderneming onderhandelt momenteel met potentiële kopers om de best mogelijk optie te vinden voor de brouwerij en haar werknemers.

Over InBev

InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte externe groei en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe® en Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd. InBev stelt ongeveer 77.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2005 realiseerde InBev opbrengsten van 11,7 miljard euro. Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com

Contactpersonen
Gwendoline Ornigg Philip Ludwig
Corporate External Communications Director Vice President Investor Relations Tel: +32 16 27 65 72 Tel: +32-16-27-62-43
Fax: +32-16-50-65-72 Fax: +32-16-50-62-43
E-mail: gwendoline.ornigg@inbev.com E-mail: philip.ludwig@inbev.com
-----------------------
Brussel, 19 mei 2006 - 1/1


---- --