Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 11 mei 2006

BT maakt nieuwe vaste mobiele convergentiedienst voor grote bedrijven mogelijk en gunt alcatel het contract

Na de succesvolle lancering van BT Fusion, een telefoon voor consumenten en het MKB die zowel werkt op het vaste als het mobiele telefoonnetwerk, kondigt BT nu zijn plannen aan voor een nieuwe convergentiedienst voor grote bedrijven en multinationals in en buiten het Verenigd Koninkrijk. Deze nieuwe dienst gebruikt WiFi als koppeling naar het vaste telefoonnetwerk in omgevingen zoals kantoor, thuis en op BT Openzone hotspots.

Deze nieuwe dienst is onderdeel van een groot aantal diensten geschikt voor grote bedrijven en biedt de mogelijkheid vaste en mobiele telefoonnetwerken samen te brengen om applicaties te kunnen tonen, om productiviteit te verhogen en klanten goedkoper te laten communiceren.

Steven Evans, BT's chief executive of Wireless Broadband and Future Products zegt: "Grote klanten hebben ons verteld wat ze willen en wij hebben hiernaar geluisterd. De nieuwe dienst maakt gebruik van de kracht van draadloos breedband op de bestaande vaste infrastructuur van de klant, BT's 21st Century Network en een nieuwe generatie dual-mode WiFi/GSM mobiele telefoons.

"We hebben Alcatel gekozen als onze ontwikkelpartner vanwege hun waardevolle ervaring op het gebied van convergentie van vaste en mobiele telefonie uit de eerdere samenwerking met BT aan BT Fusion en 21CN, een essentieel onderdeel van deze oplossing."

Monika Maurer, president van Alcatels fixed solutions divisie, zegt: "Opnieuw biedt BT zijn zakelijke klanten precies wat ze nodig hebben; een geconvergeerde, kostenefficiënte dienst die medewerkers in staat stelt verbinding te hebben onafhankelijk van locatie. In navolging van onze rol in de ontwikkeling van BT Fusion en onze nauwe samenwerking met BT rondom het 21CN, zijn we verheugd weer met BT samen te werken en de convergentie van vaste en mobiele telefonie voor BT's enterprise-klanten te realiseren."

François Barrault, President BT International, zegt: "BT is duidelijk een leider in de nieuwe markt die ontstaan is door het samenkomen van communicatie en IT. We zullen onze kennis en ervaring gebruiken om er zeker van te zijn dat deze innovatieve dienst de complexiteit van communicatie terug brengt en tegelijkertijd de effectiviteit en productiviteit van medewerkers verbetert."

BT is zijn nieuwe convergentieoplossing aan het ontwikkelen en test deze begin 2007 bij grote klanten. De dienst, met de naam 'Enterprise FMC', benadrukt de strategie van BT om klanten de voordelen van gemak, kostenbesparingen en de best mogelijke verbinding en toegang tot bedrijfsinformatie te bieden, ongeacht waar ze zich bevinden, welk toestel ze gebruiken en op elk gewenst tijdstip.

De verbeteringen van de nieuwe dual-mode toestellen zorgen ervoor dat bedrijven hun productiviteit kunnen verbeteren. Medewerkers hoeven niet langer en een mobiele telefoon, een datadienst en een vaste telefoon te hebben, aangezien alles mogelijk is met één telefoontoestel (PBXsysteem) dat gebruik maakt van BT Openzone hotspots met alle voordelen van mobiele telefonie.

De connectie naar het 21CN netwerk van BT zorgt voor intelligente routering van telefoniegesprekken. Door intelligent gebruik te maken van informatie uit een agenda van een gebruiker, zorgt het netwerk ervoor dat waneer deze gebruiker bijvoorbeeld in een bespreking is, binnenkomende gesprekken automatisch door worden doorgeschakeld naar voicemail. Op het moment dat de bespreking afgelopen is, schakelt het systeem terug naar de standaard modus. Een andere mogelijkheid is om bepaalde bellers direct naar een vooraf ingestelde collega door te schakelen.

Het contract dat BT heeft gesloten met Alcatel omvat het ontwikkelen, testen en lanceren van de nieuwe dienst. Gelijktijdig is BT bezig met het testen van verschillende dual-mode mobiele toestellen en het onderhandelen met fabrikanten over levering van de toestellen bij lancering van de dienst.

OVER BT
BT is één van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 160 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de levering van IT- en netwerkdiensten, lokale, landelijke en internationale telecommunicatiediensten en hoogwaardige producten en diensten op het gebied van breedband en internet. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail and BT Wholesale.

In het boekjaar 2004-'05 (einde 31 maart 2005) behaalde BT Group een omzet van 18.623 miljoen pond. De winst voor belastingen bedroeg 2.354 miljoen pond. British Telecommunications plc. (BT) is de dochteronderneming van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group plc. zijn verzameld. BT Group plc. kent een notering aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie www.bt.com/aboutbt.
Beeldmateriaal van BT is te downloaden op: http://www.vismedia.co.uk.

# # #

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marlies Roest
PR manager BT Benelux
Tel: 020 203 8898
mailto:marlies.roest@bt.com

Leoni Janssen
Edelman
Tel: 020 301 0980
mailto:leoni.janssen@edelman.com
http://www.edelman.com/nl

Voor meer informatie kunt u terecht op de website van BT: http://www.btglobalservices.com/business/nl/nl/index.html Eerder verschenen persberichten kunt u vinden op: http://www.btplc.com/News/Index.cfm.