Amsterdam, 3 mei 2006

BUHRMANN ZET TREND VAN STERKE OMZETGROEI DOOR IN EERSTE KWARTAAL

Sterke autonome omzetgroei (+8%) met bijdragen van alle bedrijfsonderdelen EPS 36% omhoog naar EUR 0,19, exclusief speciale posten1 en fair value- aanpassingen
Bedrijfsresultaat verbetert 18% naar EUR 72,5 miljoen, exclusief speciale posten1
Bedrijfsresultaat van EUR 48,1 miljoen is inclusief kosten voor de stroomlijning van Noord-Amerikaanse en Europese activiteiten van respectievelijk EUR 21,2 miljoen en EUR 3,1 miljoen
Nettoresultaat verbetert naar EUR 24,5 miljoen; EPS stijgt tot EUR 0,14

BELANGRIJKE FINANCIËLE GEGEVENS
Bedragen in miljoenen euro Kw1 2006 Kw1 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 1.533,8 1.318,2 16,4% 9,4% Brutobijdrage 472,5 414,1 14,1% 7,2% Bedrijfsresultaat 48,1 56,7 (15,1%) (21,9%) Nettoresultaat 24,5 (77,7) Nettoresultaat per gewoon aandeel (EPS) (in 0,14 (0,53) euro)

REACTIE VAN DE VOORZITTER VAN DE RAAD VAN BESTUUR
Over de kwartaalcijfers zei Buhrmanns voorzitter van de Raad van Bestuur, Frans Koffrie: `Ons resultaat in het eerste kwartaal betekent een goed begin van 2006 en is volledig in lijn met onze verwachtingen. Onze activiteiten brachten een winstgevende omzetgroei door ons succes in het verkopen van een steeds breder productassortiment aan klanten. De winstgroei is bijna dubbel zo hoog als de omzetgroei. Wij hebben gedurende het kwartaal aanzienlijke stappen gezet waarvan wij geloven dat zij de winst zullen stimuleren in de tweede helft van 2006 en daarna.'

`De huidige macro-economische trends ondersteunen onze positieve houding ten opzichte van onze vooruitzichten voor verdere omzetgroei in 2006. Hoewel de brutobijdrage beïnvloed kan worden door prijsinflatie in met name papiergerelateerde productcategorieën in Noord-Amerika, streven wij ernaar om deze voor een groot deel te compenseren door kostenbeheersing als gevolg van het stroomlijnen van onze Noord- Amerikaanse activiteiten en door verdere omzetgroei van eigenmerkproducten. Ervan uitgaande dat de algemene markttrends zich voortzetten, moeten wij door onze strategie, dynamiek en verdere stroomlijning in staat zijn om op middellange termijn ons doel van 6,5% bedrijfsresultaat voor onze office products-activiteiten te behalen.'


1 Vanaf 1 januari 2006 worden posten met een bijzonder of incidenteel karakter gerapporteerd als speciale posten en toegelicht in ons commentaar.


2

FINANCIËLE RESULTATEN EERSTE KWARTAAL
De netto-omzet steeg met 16,4% naar EUR 1.534 miljoen, een toename van 9,4% bij gelijke koersen. Autonoom groeide de omzet met 8%. De brutobijdrage van de totale groep verbeterde met 7,2% bij gelijke koersen naar EUR 472,5 miljoen. De sterke vraag naar eigenmerkproducten, verbeterde merchandising en wereldwijde inkoop hadden een positief effect op de brutobijdrage en helpen de margedruk in het segment grote ondernemingen te compenseren. De brutobijdrage als percentage van de omzet werd tevens beïnvloed door de verschuiving naar productcategorieën met lagere marges. Het bedrijfsresultaat daalde naar EUR 48,1 miljoen, een daling van 21,9% bij gelijke koersen.

Het nettoresultaat bedroeg EUR 24,5 miljoen versus een verlies van EUR 77,7 miljoen vorig jaar als gevolg van de terugkoop van alle uitstaande Preferente Aandelen C in het eerste kwartaal van 2005. Exclusief speciale posten en fair value-aanpassingen steeg het nettoresultaat met 64,4% naar EUR 33,2 miljoen (Kw1 2005: EUR 20,2 miljoen). EPS bedroeg EUR 0,14 (Kw1 2005: EUR 0,53 negatief). Exclusief speciale posten en fair value-aanpassingen steeg EPS naar EUR 0,19 (Kw1 2005: EUR 0,14).

Het rendement op het geïnvesteerde vermogen (voor goodwill en speciale posten) was 33,4% (Kw1 2005: 28,2%). Het rendement op het geïnvesteerde vermogen inclusief goodwill en speciale posten bedroeg 8,2% (Kw1 2005: 10,5%).

SPECIALE POSTEN
Het bedrijfsresultaat in het eerste kwartaal van 2006 is inclusief speciale posten ten bedrage van EUR 24,4 miljoen (EUR 15,1 miljoen na belastingen). In het kwartaal zijn kosten opgenomen ten bedrage van EUR 21,2 miljoen (USD 25,5 miljoen) voor de centralisatie van back-office functies en de stroomlijning van de organisatiestructuur in Noord-Amerika. Naar verwachting wordt gedurende de rest van 2006 een bedrag van USD 28 miljoen aan kosten opgenomen en USD 10 miljoen in 2007. De run-rate van de gecombineerde besparingen wordt geschat op USD 47 miljoen. De besparingen die in het eerste kwartaal gerealiseerd zijn, bedragen USD 2 miljoen. Voor het gehele jaar 2006 wordt USD 20 miljoen aan besparingen verwacht. Office Products Europa heeft EUR 3,1 miljoen kosten geboekt voor de optimalisatie van faciliteiten in de Benelux.

Een (non-cash) winst voor belastingen van EUR 9,8 miljoen (EUR 6,9 miljoen na belastingen) is geboekt. Dit is een boekhoudkundig gevolg van de overdracht van pensioenbeleggingen en -verplichtingen uit Buhrmanns Nederlandse pensioenfonds aan PaperlinX. De winst voor belastingen van EUR 9,8 miljoen is lager dan de eerder aangekondigde verwachting doordat een kleiner aantal participanten is overgegaan en door enige actuariële aanpassingen.

Het bedrijfsresultaat exclusief speciale posten steeg naar EUR 72,5 miljoen, een toename van 18% bij gelijke koersen. Dit is 4,7% van de netto-omzet (Kw1 2005: 4,3% van de netto-omzet).


3

AANVULLENDE FINANCIËLE INFORMATIE
Voor het hele jaar 2006 worden de financieringskosten (inclusief het dividend op Preferente Aandelen A) geraamd op circa EUR 80 miljoen. De belastingbetalingen worden geschat op een bedrag tussen EUR 30 miljoen en EUR 35 miljoen. De effectieve belastingdruk bedraagt ­ zonder enige speciale posten, fair value-effecten en dividend op Preferente Aandelen A ­ naar verwachting tussen de 20-25%. De investeringen bedragen naar verwachting EUR 80 miljoen en de afschrijvingen EUR 95 miljoen. De uitgaande kasstroom voor het gehele jaar 2006 gerapporteerd onder `Overige operationele betalingen' (uit de huidige voorziening voor herstructurering) bedraagt naar verwachting tussen EUR 30 miljoen en EUR 40 miljoen.

Conference call
Middels een live audio-webcast kan de conferentie voor analisten en investeerders, die vandaag om 10.00 uur CET begint, worden gevolgd op www.buhrmann.com. Kijk hiervoor in de rubriek investor relations onder `Presentaties'. De presentatie voor analisten & investeerders is hier eveneens te bekijken. Ook is het mogelijk de conferentie te volgen via telefoonnummer +31 (0)45 631 69 01.

Financiële kalender
Publicatie resultaten tweede kwartaal 2006: 2 augustus 2006 Publicatie resultaten derde kwartaal 2006: 1 november 2006 Publicatie resultaten vierde kwartaal 2006: 8 februari 2007 Algemene Vergadering van Aandeelhouders: 12 april 2007

Voor meer informatie
Pers: Peter van Boesschoten
Analisten / beleggers: Carl Hoyer Telefoon: +31 (0)20 651 10 34 Telefoon: +31 (0)20 651 10 42 peter.van.boesschoten@buhrmann.com carl.hoyer@buhrmann.com


4

DIVISIERESULTATEN

OFFICE PRODUCTS NOORD-AMERIKA

Bedragen in miljoenen euro Kw1 2006 Kw1 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 840,7 709,3 18,5% 8,1% Autonome groei 7% 3% Brutobijdrage 288,5 248,0 16,3% 6,1% Bedrijfsresultaat 29,4 40,4 (27,3%) (34,7%) Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 566,8 511,5 10,8% 3,6% Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 34,3% 35,0% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 3,5% 5,7% Bedrijfsresultaat2 / gem. geïnvest. verm. 35,9% 31,6%
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill. 2 Exclusief speciale posten (zie ook de opmerkingen onder `Basis of Presentation').

Met gunstige marktomstandigheden, zichtbaar in een hogere werkgelegenheid voor kantoorpersoneel en hogere gemiddelde uitgaven per werknemer, kende Office Products Noord-Amerika een goed begin van het jaar. De autonome omzet groeide 7% door betere verkoopresultaten in alle regio's en productcategorieën. Met dubbelcijferige omzetgroei had Corporate Express Canada wederom een sterk kwartaal.

De trend van hoge eencijferige autonome omzetgroei is het resultaat van voortdurend succes in het segment grote ondernemingen, sterke omzetgroei in schoonmaak- en cateringproducten en verbeterde resultaten in document- en printmanagement. Er blijft een gezonde vraag naar traditionele office products: kantoorartikelen, papier en computerbenodigdheden.

De centralisatie van lokale administratieve diensten die in November 2005 is aangekondigd verloopt volgens plan, zowel qua tijd als qua verwachte besparingen. De centralisatie van credit management is afgerond. De centralisatie van de klantenservice in de omgeving van Denver ligt op schema om in het derde kwartaal van 2006 volledig operationeel te zijn. Tevens is een verdere stroomlijning van de Noord-Amerikaanse organisatiestructuur aangekondigd in het eerste kwartaal. Deze organisatie is gericht op klantsegmenten en productgroepen en zal operationeel zijn per 1 juli 2006. De nieuwe structuur heeft als doel de omzet te stimuleren door een sterkere accountability en focus. De kostenefficiency wordt met name vergroot door het vervallen van managementposities en de verdere centralisatie van functionele activiteiten. Deze activiteiten zijn een logisch gevolg van een voortdurend verbeteringsproces en zullen leiden tot een verdere winstgroei als gevolg van de realisatie van de ermee samenhangende besparingen.

Als gevolg van deze herstructureringen is in totaal USD 25,5 miljoen (EUR 21,2 miljoen) aan kosten opgenomen in het eerste kwartaal. Dit bestaat uit USD 4,8 miljoen voor de centralisatie van back-office functies en USD 20,7 miljoen voor het stroomlijnen van de organisatiestructuur. Naar verwachting wordt gedurende de rest van 2006 een bedrag van USD 28 miljoen aan kosten opgenomen en USD 10 miljoen in 2007.


5

De run-rate van de besparingen wordt geschat op USD 47 miljoen waarvan USD 17 miljoen voor de centralisatie van back-office functies en USD 30 miljoen voor het stroomlijnen van de organisatiestructuur. De besparingen die in het eerste kwartaal gerealiseerd zijn, bedragen USD 2 miljoen. Voor het gehele jaar 2006 wordt USD 20 miljoen aan besparingen verwacht.

Met voortgaande groei in het eerste kwartaal blijft het middensegment een strategische prioriteit. Investeringen in mensen en programma's gericht op dit segment worden versneld uitgevoerd. In het kwartaal zijn 40 verkopers voor het middensegment toegevoegd. De voor juli 2006 aangekondigde implementatie van het stroomlijningsprogramma is inclusief een organisatie die zich specifiek richt op het middensegment.

De brutobijdrage bedroeg EUR 288,5 miljoen, een stijging van 6,1% bij gelijke koersen. De brutobijdrage als percentage van de omzet daalde naar 34,3% voornamelijk door margedruk in het segment grote ondernemingen en prijsinflatie in papiergerelateerde productcategorieën. Wij streven ernaar om deze in de markt te herwinnen. Eigenmerkproducten worden aanhoudend goed ontvangen door klanten en dienen de margedruk te compenseren. De omzet in eigenmerkproducten is nu goed voor 26% van de omzet in kantoorartikelen en computerbenodigdheden, tegen 22% in het eerste kwartaal van 2005. Dit is vergelijkbaar met het vierde kwartaal van 2005 waarin Office Products Noord-Amerika een sterke bijdrage zag van de productcategorie `kalenderartikelen' die van nature seizoensgebonden zijn.

Exclusief de speciale posten voor het stroomlijningsprogramma verbeterde het bedrijfsresultaat naar EUR 50,6 miljoen, een verbetering van 13,5% bij gelijke koersen. Dit weerspiegelt een marge op het bedrijfsresultaat van 6,0%. Het bedrijfsresultaat bedroeg EUR 29,4 miljoen, een afname van 34,7% bij gelijke koersen.

OFFICE PRODUCTS EUROPA

Bedragen in miljoenen euro Kw1 2006 Kw1 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 256,3 238,9 7,3% 7,3% Autonome groei 5% 0% Brutobijdrage 81,6 78,4 4,1% 4,2% Bedrijfsresultaat (1,0) 2,1 n/a n/a Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 120,1 114,0 5,3% 5,5% Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 31,9% 32,8% Bedrijfsresultaat / netto-omzet (0,4%) 0,9% Bedrijfsresultaat2 / gem. geïnvest. verm. 7,1% 7,3%
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill. 2 Exclusief speciale posten (zie ook de opmerkingen onder `Basis of Presentation').

Ondanks tekenen van verbetering bleven de Europese marktomstandigheden in zijn algemeenheid een uitdaging vormen. Desondanks blijft Office Products Europa bemoedigende tekenen van verbetering vertonen met een autonome omzetgroei van 5%. De voortdurende sterke omzetgroei is vooral toe te schrijven aan het segment grote ondernemingen, terwijl de resultaten in het middensegment in de meeste


6

productcategorieën verbeterden.

Nagenoeg alle werkmaatschappijen droegen bij aan de omzetgroei. Vooral in Groot- Brittannië en de Benelux verbeterden de omzetresultaten. Onze leidende positie in Duitsland is verder versterkt, zij het dat competitieve marktomstandigheden van invloed zijn op de brutobijdrage. Hardware, computerbenodigdheden en schoonmaak- en cateringproducten groeiden goed en bevestigen het succes van de uitbreidingen van het productassortiment. Veenman Duitsland verkleinde opzettelijk de geografische dekking en beperkte het verlies. Veenman Nederland bleef winstgevende groei realiseren.

Sinds medio maart bedient het Benelux-distributiecentrum met succes onze klanten in Noord-Duitsland. Het volume wordt geleidelijk uitgebreid, zodat er capaciteit vrijkomt in onze twee belangrijkste Duitse distributiecentra. Hierdoor krijgen zij de ruimte om omzetgroei te faciliteren. Om de activiteiten verder te stroomlijnen, worden de Nederlandse office products-activiteiten gecentraliseerd en van vier locaties naar één locatie teruggebracht.

De overname van Ofiexpress SA, die op 10 januari 2006 werd bekendgemaakt, is succesvol afgerond. Ofiexpress maakt nu deel uit van de Divisie Office Products Europa, die hierdoor volledige toegang krijgt tot de gefragmenteerde Spaanse markt voor kantoorbenodigdheden die goede groeimogelijkheden biedt.

De brutobijdrage steeg met 4,2% bij constante koeren naar EUR 81,6 miljoen, terwijl de brutobijdrage als percentage van de omzet daalde naar 31,9%. Factoren als de groei in Duitsland, waar de brutowinstmarges kleiner zijn, en een hoger aandeel van computerbenodigdheden met kleinere marges, bleven bijdragen aan deze daling. De omzet van eigenmerkproducten bedraagt nu 24% van de omzet in kantoorartikelen en computerbenodigdheden.

Het bedrijfsresultaat bedroeg EUR 1,0 miljoen negatief. In het eerste kwartaal is voor de centralisatie van Nederlandse office products-activiteiten en het afhandelen van een deel van de distributie voor Duitsland vanuit het Benelux-distributiecentrum EUR 3,1 miljoen kosten als speciale posten geboekt. Exclusief speciale posten bleef het bedrijfsresultaat stabiel op EUR 2,1 miljoen.


7

OFFICE PRODUCTS AUSTRALIË

Bedragen in miljoenen euro Kw1 2006 Kw1 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 174,4 146,9 18,7% 14,4% Autonome groei 4% 6% Brutobijdrage 55,1 45,5 21,0% 16,6% Bedrijfsresultaat 12,6 11,3 12,1% 8,1% Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 66,0 59,0 12,0% 10,2% Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 31,6% 31,0% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 7,2% 7,7% Bedrijfsresultaat2 / gem. geïnvest. verm. 77,6% 76,9%
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill.

Office Products Australië rapporteerde in het eerste kwartaal 4% autonome omzetgroei. De Divisie is blijven uitbreiden in het midden- en kleinbedrijf. Schoonmaak- en cateringproducten en meubilair realiseerden wederom een sterke groei. Ook promotionele marketing liet sterke resultaten zien.

De brutobijdrage als percentage van de omzet steeg naar 31,6%, mede dankzij een positieve sales-mix. In absolute cijfers groeide de brutobijdrage met 16,6% bij gelijke koersen naar EUR 55,1 miljoen.

Het bedrijfsresultaat verbeterde met 8,1 % bij gelijke koersen naar EUR 12,6 miljoen maar werd beïnvloed door hogere personeels- en afleveringskosten en kosten voor efficiency- en effectiviteitsverbeterende maatregelen. Gedurende het kwartaal zijn inkoop en contractimplementatie gecentraliseerd, hetgeen een bewijs is van onze focus op het terugdringen van de kosten.

ASAP-SOFTWARE

Bedragen in miljoenen euro Kw1 2006 Kw1 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 166,3 135,4 22,8% 14,0% Autonome groei 14% 4% Brutobijdrage 18,9 16,0 17,8% 9,5% Bedrijfsresultaat 6,1 5,6 7,9% (0,8%) Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 34,8 9,5 266,9% 249,8% Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 11,3% 11,8% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 3,6% 4,1% Bedrijfsresultaat2 / gem. geïnvest. verm. 69,7% 236,9%
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill.

ASAP Software presteerde goed in het eerste kwartaal en realiseerde een omzet van EUR 166,3 miljoen, een stijging van 14% bij gelijke koersen. Op autonome basis ­ waarbij het effect wegvalt van de overgang van gefactureerde omzet naar een op commissies gebaseerd agentuurmodel ­ was de omzetgroei 14%. Het agentuurmodel heeft geen invloed op de winstgevendheid van deze activiteiten in absolute zin.


8

De brutobijdrage groeide met 9,5% bij gelijke koersen naar EUR 18,9 miljoen. Het bedrijfsresultaat verbeterde naar EUR 6,1 miljoen, maar nam licht af bij gelijke koersen. Dit is een bewuste keuze omdat ASAP Software investeert in toekomstige groei. Om de groei op lange termijn te versterken bleef ASAP Software conform plan investeren in het segment midden- en kleinbedrijf en bouwde zij de IT-services activiteiten, met hogere marges, verder uit. Op basis van onze huidige aannames verwachten wij dat het resultaat over 2006 rond hetzelfde niveau ligt als dat van 2005.

GRAPHIC SYSTEMS

Bedragen in miljoenen euro Kw1 2006 Kw1 2005 in EUR Netto-omzet 96,1 87,7 9,6% Autonome groei 7% (6%) Brutobijdrage 28,3 26,2 8,4% Bedrijfsresultaat 1,1 (0,7) n/a Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 83,7 103,3 (19,0%) Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 29,5% 29,8% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 1,1% (0,8%) Bedrijfsresultaat2 / gem. geïnvest. verm. 5,3% (2,7%)
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill.

Graphic Systems realiseerde dit kwartaal solide prestaties met een omzetgroei van 9,6%. De Divisie zag een bemoedigende toename van de orderontvangst en ziet een verbeterend investeringsklimaat in de grafische industrie, zij het trager dan in voorgaande cyclische herstelperioden.

De Triple S-strategie ­ het leveren van een geïntegreerd pakket services, supplies en spare parts ­ ontwikkelt zich goed. Onze rol als totaalleverancier van systemen en diensten wordt belangrijker in de markt nu drukkers op zoek zijn naar deskundig advies van specialisten om ten volle te profiteren van het potentieel dat de modernste druktechnieken bieden. De Triple S-omzet bedroeg 41% van de totale divisieomzet.

De brutobijdrage steeg met 8,4% naar EUR 28,3 miljoen. De brutobijdrage als percentage van de omzet was enigszins lager door concurrentie en veranderingen in de sales-mix. Het bedrijfsresultaat steeg naar EUR 1,1 miljoen, een verbetering in vergelijking met het verlies van EUR 0,7 miljoen in het eerste kwartaal van 2005. Wederom werden de kosten en geïnvesteerd vermogen goed beheerst.

CORPORATE
Onder `Corporate' leidden de bedrijfskosten voor `Holdings' en de nettofinancierings- opbrengst van onze toegezegde pensioenregelingen met betrekking tot niet-actieve leden tot een neutraal resultaat.

De totale operationele kosten bedroegen EUR 7,1 miljoen (Kw1 2005: 6,2 miljoen), inclusief kosten voor het implementeren van Sarbanes-Oxley. Een nettobijdrage, exclusief het voordeel als gevolg van de veranderingen in het Nederlandse pensioenstelsel (EUR 2,3 miljoen), van EUR 4,8 miljoen (Kw1 2005: EUR 4,2 miljoen) is opgenomen voor het verwachte rendement op de beleggingen van het pensioenplan en de interest op de pensioenverplichtingen, dankzij de goede financiële positie van ons


9

Nederlandse pensioenfonds (per 31 maart 2006 een statutaire dekking van naar schatting 150%).

Voor het gehele jaar 2006 verwachten we een nettobijdrage van ongeveer EUR 18 miljoen voor het verwachte rendement op de beleggingen van het pensioenplan en de interest op de pensioenverplichtingen. De bedrijfskosten voor `Holdings' zullen ongeveer EUR 29 miljoen bedragen.

BELASTINGEN EN FAIR VALUE-AANPASSINGEN
De belastingen voor het eerste kwartaal bedroegen EUR 3,8 miljoen (Kw1 2005: EUR 7,9 miljoen). Het belastingeffect op de speciale posten bedroeg EUR 9,3 miljoen positief. Exclusief fair value-aanpassingen, speciale posten en dividend op Preferente Aandelen A betekent dit een effectieve belastingdruk van 24,3%.

In het eerste kwartaal 2006 werd EUR 8,1 miljoen aan belastingen betaald. De belastingbetalingen voor het gehele jaar 2006 worden geschat op een bedrag tussen de EUR 30 en 35 miljoen.

De totale invloed van fair value-aanpassingen, na aftrek van belastingen, bedroeg in het eerste kwartaal EUR 0,5 miljoen negatief (Kw1 2005: EUR 12,9 miljoen negatief).

KASSTROOM, NETTOSCHULD, FINANCIERING EN FINANCIËLE KOSTEN De `kasstroom beschikbaar voor financieringsactiviteiten' (exclusief de betaalde interest en het dividend op preferente aandelen) bedroeg EUR 75,6 miljoen negatief in het eerste kwartaal. Het werkkapitaal voor het eerste kwartaal steeg met EUR 133 miljoen als gevolg van de groei van de onderneming en de traditionele seizoenstoename. Het gemiddeld bedrijfskapitaal als percentage van de omzet (voortschrijdend gemiddelde over vier kwartalen) bedroeg 8,5% (Kw4 2005: 8.4%).

De netto-rentedragende schuld nam toe tot EUR 1.161 miljoen aan het eind van het eerste kwartaal tegenover EUR 1.080 miljoen op 31 december 2005. Door het translatie-effect als gevolg van de afwaardering van de Amerikaanse dollar ten opzichte van de euro nam de netto-rentedragende schuld in het eerste kwartaal van 2006 af met EUR 16 miljoen.

In het kwartaal bedroegen de netto financieringskosten, exclusief speciale posten en fair value- aanpassingen, EUR 22,4 miljoen (Kw1 2005: EUR 24,9 miljoen). Van deze kosten was EUR 2,8 miljoen gerelateerd aan het dividend op preferente aandelen (Kw1 2005: EUR 10,5 miljoen inclusief Preferente Aandelen C). De cash interest bedroeg EUR 17,5 miljoen (Kw1 2005: EUR 12,5 miljoen) en de non-cash interest bedroeg EUR 2,1 miljoen (Kw1 2005: EUR 1,9 miljoen).


- - -


10

Safe Harbour Statement
Statements included in this press release, which are not historical facts are forward-looking statements made pursuant to the safe harbour provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and the Securities Exchange Act of 1934. Such forward-looking statements are made based upon management's expectations and beliefs concerning future events impacting Buhrmann and therefore involve a number of uncertainties and risks, including, but not limited to industry conditions, changes in product supply, pricing and customer demand, competition, risks in integrating new businesses, currency fluctuations, and the other risks described from time to time in the Company's filings with the US Securities and Exchange Commission, including the Company's Annual Report on Form 20-F filed with the Securities and Exchange Commission on March 7, 2006. As a result, the actual results of operations or financial conditions of the Company could differ materially from those expressed or implied in such forward-looking statements. Shareholders and other readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date on which they are made. The Company undertakes no obligation to update publicly or revise any forward-looking statements.

Basis of Presentation

· The financial information presented is unaudited.
· Details of our IFRS-based accounting principles are included in the Annual Report 2005, which is available on our website, www.buhrmann.com

· Neither depreciation nor amortisation is allocated to `Purchase value trade goods sold'.
· Changes in the fair value relate mostly to exchange results due to translation of long-term internal and external borrowings.

· During the course of a year, certain events take place that may be infrequent or of a size (such as restructuring, refinancing activities, impairments) that reporting the impact on the financial performance separately as special items provides the opportunity to give a more operationally oriented view on the (underlying) results of the business.
· Non-GAAP measures: figures are also presented excluding changes in fair values and excluding special items. Buhrmann regards these figures as key performance indicators increasing the transparency of the reporting.

· Organic growth rates exclude all factors that disturb a like-for-like comparison, such as: currency exchange rate movements, acquisitions, divestments, variations in the number of working days, the change to a commission-based model at our ASAP Software subsidiary.
· Non-GAAP measures: Figures are often presented before exceptional items and changes in fair value. Buhrmann regards these figures as key performance indicators increasing the transparency of the reporting.


11

CONSOLIDATED INCOME STATEMENT 1st quarter in millions of euro 2006 2005

Net sales 1,533.8 1,318.2 Purchase value trade goods sold (1,061.3) (904.1) Gross contribution 472.5 414.1 Operating costs (398.7) (336.6) Depreciation pp&e and amortisation intangibles (25.7) (20.8) Operating result (EBIT) 48.1 56.7 Net financing costs * (22.8) (122.7) Result before profit tax 25.3 (66.1) Profit tax (3.8) (7.9) Other financial results 2.9 (3.7) Net result 24.5 (77.7)

Net result 24.5 (77.7) Special items (net of tax) 8.2 85.0 Net result excluding special items 32.7 7.3 Fair value changes net of tax 0.5 12.9 Net result excluding changes in fair values and special items 33.2 20.2


* Net financing costs

-Cash interest (17.5) (12.5)
-Dividend preference shares (2.8) (10.5)
-Non-cash interest (incl. Amortisation fees) (2.1) (1.9)
-Fair value changes (0.4) (12.9)
-Repurchase Preference Shares C - (85.0) Net financing costs (22.8) (122.7)

OPERATIONAL RATIOS 1st quarter Gross contribution as a % of net sales 30.8% 31.4% EBIT as a % of net sales 3.1% 4.3% EBIT before special items as a % of net sales 4.7% 4.3%

EARNINGS PER SHARE (BASIC) 1st quarter in millions of euro 2006 2005

Average number of ordinary shares (x 1,000) 178,766 145,403

Per ordinary share (in euro)
Net result 0.14 (0.53) Net result excluding changes in fair values and special items 0.19 0.14

Number of shares at balance sheet date 178,828 145,403


12

CONSOLIDATED CASH FLOW STATEMENT 1st quarter in millions of euro 2006 2005

EBIT 48.1 56.7 Depreciation pp&e and amortisation intangibles 25.7 20.8 Other adjustments for non-cash 18.0 1.6


- (Increase) / decrease in inventories (15.5) 28.2
- (Increase) / decrease in trade receivables 47.4 56.1
- Increase / (decrease) in trade payables (113.2) (172.2)
- (Increase) / decrease in other receivables and liabilities (51.2) (10.2) (Increase) / decrease in working capital (132.5) (98.1)

Payments for defined benefit plans (2.9) (2.3) Profit tax paid (8.1) (5.7) Other operational payments (including restructuring) (3.2) (3.8) Cash flow from operational activities (54.8) (30.8) Investments in pp&e and software (17.9) (15.4) Acquisitions, integration and divestments (2.9) (2.4) Cash flow available for financing activities (75.6) (48.6)

Interest paid (19.4) (12.4) Buy back premium Preference Shares C 0.0 (85.0) Financing fees paid 0.0 (6.1) Shares issued 0.0 240.1 Dividend on ordinary shares paid 0.0 0.0 Payments minority shareholders (5.1) (4.3) Change in non-current financing 40.7 (204.3) Cash flow from financing activities 16.1 (72.1)

Net cash flow (change in current financing) (59.5) (120.7)

FINANCIAL RATIOS 31 March 31 December 2006 2005 2005 Interest cover (4 quarterly rolling)

- EBITDA / cash interest 4.8 5.1 5.2 Cash interest excludes dividend preference shares

Leverage ratio

- Net-interest-bearing debt / EBITDA 3.2 3.1 2.9 Net-interest-bearing debt excludes preference shares and financing fees

Solvency:

- Group equity in % of total assets 38% 38% 37%
- Net-interest-bearing debt in % of group equity 78% 81% 72%


13

CONSOLIDATED BALANCE SHEET 31 March 31 December in millions of euro 2006 2005 2005

Non-current assets
Goodwill 1,459.3 1,380.2 1,499.2 Property, plant & equipment and intangible assets (software) 318.8 328.5 333.1 Pre-paid pensions, deferred tax and other non-current assets 572.3 515.2 564.8 Total non-current assets 2,350.4 2,223.9 2,397.0

Current assets
Inventories 454.6 403.1 453.4 Trade receivable 808.2 720.3 873.8 Other receivables 195.0 160.6 203.5 Cash * 79.9 52.5 114.0 Total current assets 1,537.7 1,336.5 1,644.7

Total assets 3,888.1 3,560.4 4,041.7

Group equity
Shareholders' equity 1,434.4 1,291.4 1,450.3 Minority interest 54.2 57.4 59.4 Group equity 1,488.6 1,348.8 1,509.7

Non-current liabilities
Preference shares and loans * 1,150.2 1,093.5 1,137.8 Deferred tax, pension obligations, derivatives and provisions 245.7 240.4 241.7 Total non-current liabilities 1,395.9 1,333.8 1,379.5

Current liabilities
Loans and bank overdrafts * 90.9 54.9 55.8 Trade payables 596.9 521.6 724.8 Other liabilities 315.9 301.3 372.0 Total current liabilities 1,003.7 877.8 1,152.5

Total equity and liabilities 3,888.1 3,560.4 4,041.7

Working capital 591.2 493.4 473.5 Capital employed 2,367.2 2,193.3 2,302.8 Net-interest-bearing debt 1,161.1 1,095.8 1,079.5
* These are components of net-interest-bearing debt

EQUITY RECONCILIATION 31 March 31 December in millions of euro 2006 2005 2005

Shareholders' equity per 1 January 1,450 1,062 1,062 Net result year to date 24 (78) 2 Dividend ordinary shares - - (12) Net proceeds issue ordinary shares - 240 238 Repurchase shares CE Australia (1) - (10) Interest hedges 1 3 3 Actuarial gains and (losses) on pension plans 0 - (19) Share-based payments 1 1 7 Translation differences (42) 63 180 Shareholders' equity at the end of the reporting period 1,434 1,291 1,450


14

FIGURES PER DIVISION
NET SALES 1st quarter in millions of euro 2006 2005

Office Products North America 840.7 709.3 Office Products Europe 256.3 238.9 Office Products Australia 174.4 146.9 ASAP Software 166.3 135.4 Graphic Systems 96.1 87.7 Buhrmann 1,533.8 1,318.2

ORGANIC GROWTH OF SALES 1st quarter 2006 2005

Office Products North America 7% 3% Office Products Europe 5% 0% Office Products Australia 4% 6% ASAP Software 14% 4% Graphic Systems 7% (6%) Buhrmann 8% 2%

GROSS CONTRIBUTION 1st quarter in millions of euro 2006 2005

Office Products North America 288.5 248.0 Office Products Europe 81.6 78.4 Office Products Australia 55.1 45.5 ASAP Software 18.9 16.0 Graphic Systems 28.3 26.2 Buhrmann 472.5 414.1

GROSS CONTRIBUTION as a % of NET SALES 1st quarter 2006 2005

Office Products North America 34.3% 35.0% Office Products Europe 31.9% 32.8% Office Products Australia 31.6% 31.0% ASAP Software 11.3% 11.8% Graphic Systems 29.5% 29.8% Buhrmann 30.8% 31.4%

OPERATING RESULT (EBIT) 1st quarter in millions of euro 2006 2005

Office Products North America 29.4 40.4 Office Products Europe (1.0) 2.1 Office Products Australia 12.6 11.3 ASAP Software 6.1 5.6 Graphic Systems 1.1 (0.7) Corporate - (2.0) EBIT 48.1 56.7


15

OPERATING RESULT excluding special items 1st quarter in millions of euro 2006 2005

Office Products North America 50.6 40.4 Office Products Europe 2.1 2.1 Office Products Australia 12.6 11.3 ASAP Software 6.1 5.6 Graphic Systems 1.1 (0.7) Corporate (0.0) (2.0) EBIT 72.5 56.7

OPERATING RESULT excluding special items as a % of NET SALES 1st quarter (ROS in %) 2006 2005

Office Products North America 6.0% 5.7% Office Products Europe 0.8% 0.9% Office Products Australia 7.2% 7.7% ASAP Software 3.6% 4.1% Graphic Systems 1.1% (0.8%) Corporate (0.0%) (0.2%) Buhrmann 4.7% 4.3%

AVERAGE CAPITAL EMPLOYED 1st quarter in millions of euro 2006 2005

Office Products North America 566.8 511.5 Office Products Europe 120.1 114.0 Office Products Australia 66.0 59.0 ASAP Software 34.8 9.5 Graphic Systems 83.7 103.3 Corporate 1.8 8.3 Buhrmann, excluding goodwill 873.2 805.6 Goodwill 1,479.0 1,350.7 Buhrmann, including goodwill 2,352.1 2,156.4

OPERATING RESULT excluding special items as a % of AVERAGE 1st quarter CAPITAL EMPLOYED
(ROCE in %) 2006 2005

Office Products North America 35.9% 31.6% Office Products Europe 7.1% 7.3% Office Products Australia 77.6% 76.9% ASAP Software 69.7% 236.9% Graphic Systems 5.3% (2.7%) Buhrmann, excluding goodwill 33.4% 28.2% Buhrmann, including goodwill and special items 8.2% 10.5%


16

NUMBER OF EMPLOYEES 31 March 31 December in number of FTEs 2006 2005 2005

Office Products North America 10,043 10,150 9,976 Office Products Europe 3,639 3,766 3,694 Office Products Australia 2,396 2,218 2,337 ASAP Software 559 482 544 Graphic Systems 943 971 954 Corporate 67 66 71 Buhrmann 17,647 17,652 17,575

EXCHANGE RATES 1st quarter January-March 2006 2005 2006 2005

Euro versus US$, average rate 1.20 1.31 1.20 1.31 Euro versus US$, end rate 1.21 1.30 Euro versus Aus$, average rate 1.63 1.69 1.63 1.69 Euro versus Aus$, end rate 1.70 1.68

Buhrmann NV

Voor meer informatie Media Relations
+31 (0)20 651 10 34 PERSBERICHT
Investor Relations
+31 (0)20 651 10 42


---- --