Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden lanceert nieuwe brochurelijn 02-05-2006
Op 1 mei 2006 introduceert Nationale-Nederlanden een geheel nieuwe brochurelijn. De vernieuwde huisstijl is eigentijds en overzichtelijk, de inhoud is volledig afgestemd op de wensen en verwachtingen van consumenten. De nieuwe lijn voldoet bovendien aan de Wet financiële dienstverlening.

De nieuwe brochures bestaan uit twee lijnen. Eén lijn is geheel ontwikkeld voor de particuliere markt en gaat over thema's als schade, hypotheken en vermogensopbouw. De eerste brochures die in deze serie verschijnen zijn 'Kies de hypotheek die bij u past' en 'Bouw aan uw inkomen voor later'. De tweede lijn is gericht op de zakelijke markt en bevat onderwerpen voor de ondernemer, zijn bedrijf en zijn personeel. Beide lijnen bestaan, naast brochures, uit product- en doelgroepkaarten. Voor verzekeringsadviseurs zijn speciale handleidingen gerealiseerd die naadloos aansluiten op de informatie in de brochures.

De brochures zijn overzichtelijk. Het taalgebruik is aangepast en eigentijds, de vormgeving is fris en dynamisch. Daarbij zijn de belangrijkste kenmerken van de producten en de verkoopargumenten in opvallende blokjes en kaders samengevat. In de handleidingen voor verzekeringadviseurs is achtergrondinformatie opgenomen die gebruikt kan worden bij het adviseren van klanten. Nationale-Nederlanden heeft de opzet van de nieuwe brochurelijn getest onder consumenten en verzekeringsadviseurs. De aanbevelingen uit de test zijn in de lay-out en inhoud verwerkt.

Alle nieuwe brochures voldoen aan de Wet financiële dienstverlening (Wfd). Naast de brochures is bovendien een Servicekaart ontwikkeld, die verzekeringsadviseurs in het kader van de Wfd aan hun klanten moeten uitreiken. In deze kaart staat niet-productgerichte informatie over bijvoorbeeld klachtenregelingen en bedenktijden. Ook deze kaart is geheel in de stijl van de nieuwe brochurelijn ontwikkeld.

De invoering van de brochurelijn vindt gefaseerd plaats. De eerste brochures, met name voor de particuliere markt, verschijnen vanaf 1 mei. De brochures die gericht zijn op de zakelijke markt volgen. Op 1 oktober 2006 zullen alle brochures zijn vernieuwd.

De nieuwe brochures, productkaarten en handleidingen voor verzekeringsadviseurs zijn vanaf mei te bestellen of downloaden op www.nn.nl via Mijn NN webwinkel. Ook gedrukte aanvraagformulieren behoren met de komst van de nieuwe lijn tot de verleden tijd. Alle aanvraagformulieren zijn digitaal op te vragen, in te vullen en te versturen. Dit past geheel in het streven van Nationale-Nederlanden naar een efficiënte uitwisseling van informatie met het intermediair.