Date : 27 April 2006
Sender Name: Rodin Foundation
Rodin Foundation: Elke sigaret is een valkuil
De Rodin Foundation lanceert zijn nieuwe anti-tabakscampagne op de Belgische televisiekanalen en dit vanaf 29 april gedurende een periode van 6 weken.
Dit jaar, om te voldoen aan de vraag van de jongeren die wij ondervraagd hebben via veelvuldig onderzoek, hebben we besloten de campagne te richten op de afhankelijkheid van nicotine.
Hoewel jongeren wel verstaan wat afhankelijkheid inhoudt, komen ze er niet toe het concept te betrekken op zichzelf. Noch zijn ze zich bewust van het verslavende effect van nicotine, noch maken ze zich zorgen, terwijl zij in het bijzonder, een gemakkelijke prooi zijn voor nicotineverslaving. Eigenlijk zijn ze er zeer gevoelig voor vanaf de allereerste sigaret.
De verslaving en zijn gevaren verduidelijken aan de jongeren, is de uitdaging die we dit jaar aangaan tijdens onze campagne. Deze campagne bestaat uit 2 audiovisuele televisiespots van respectievelijk 5 en 30 seconden. Daarnaast wordt geafficheerd in alle grote steden van het land en het geheel wordt ondersteund door een website in flash waarnaar verwezen wordt. Deze website toont 3 tekenfilms die op educatieve en ludieke wijze uitleggen, hoe het volledige proces zich installeert op hersenniveau, wanneer men een sigaret rookt.
Deze afleveringen zijn enkel de eersten van een reeks die we BRAINTV gedoopt hebben.
De afspraak is dus genomen deze vrijdag 28 april vanaf 10.00u. om deze nieuwe acteurs van de preventie te ontdekken of surf naar www.brain-tv.be en dit vanaf 15.00u.
Zie ook bijlage op www.pressreleases.be
Contact :
Wim Oscé:
+32 2 738.10.47
+32 476.77.18.09
wim.osce@rodin-foundation.org
URL: (None)
Picture: (None)
Attachments:
Translations: