Ingezonden persbericht


Afzender: Alphacomm Outbound Solutions B.V. Persbericht

Datum: 28 april 2006

Onderwerp: Doorbraak voor no-show problematiek op ICTzorg 2006 Aantal pag.'s: 1 (incl. deze)

Doorbraak voor no-show problematiek op ICTzorg 2006

Rotterdam, 28 april 2006
ICTzorg is ieder jaar hét evenement waar ICT en zorg elkaar ontmoeten. Zorg en ICT gaan de laatste jaren ook steeds meer hand in hand om zo meer efficiency te behalen bij zorginstellingen. Innovatie is een belangrijke ontwikkeling in de sector om zich zo te kunnen onderscheiden van andere instellingen. Daarnaast heeft de zorgsector in Nederland zich tot doel gesteld om kwalitatieve en betaalbare zorg te verlenen. Alphacomm Outbound Solutions zal tijdens dit evenement laten zien hoe dit gemakkelijk verwezenlijkt kan worden met behulp van de dienst CourtesyCall.

CourtesyCall herinnert via het uitzenden van automatische spraakboodschappen en het automatisch verzenden van berichten via SMS en e-mail patiënten aan een afspraak in het ziekenhuis of bij de tandarts. No-show is nog steeds een groot probleem in de zorgsector en met de komst van de zomer stijgt het aantal wegblijvers van afspraken significant. Door deze ICT service in te zetten wordt niet alleen het no-show percentage kleiner, maar ook wachtlijsten verkort. Tevens worden door het efficiënter kunnen inplannen van de wachtlijsten significante kostenvoordelen behaald voor zowel de zorginstellingen als wel de zorgverzekeraars.

Tijdens het evenement laat Alphacomm zien hoe CourtesyCall werkt en voor efficiency zorgt bij zorginstellingen. De gastspreker zal door middel van praktijkvoorbeelden de dienst verder toelichten aan de toehoorders. In de stand van Alphacomm Outbound Solutions wordt door middel van onder andere demo's een toelichting gegeven op welke wijze effectief de no-show problematiek geminimaliseerd kan worden.

Over Alphacomm Outbound Solutions BV
Alphacomm Outbound Solutions BV biedt u effectieve communicatie oplossingen, welke u kunnen helpen om processen te optimaliseren en u tal van extra kansen biedt. Door communicatieprocessen te automatiseren, worden de kosten hiervoor gereduceerd en is het effect optimaal. Deze oplossing, genaamd CourtesyCall, geeft organisaties de controle over de laatste technologische ontwikkeling op het gebied van Interactieve Voice Response systemen.

Over ICT Zorg 2006
Tijdens dit seminar worden diverse aansprekende praktijkverhalen en cases waarin innovatieve ICT-toepassingen centraal staan gepresenteerd. ICT Zorg wordt dit keer voor de zevende maal georganiseerd en staan de actuele ontwikkelingen in ICT centraal, die de kwaliteit, effectiviteit en efficiency van het gehele zorgproces aanzienlijk kunnen verbeteren. Het evenement biedt een balans tussen theorie en praktijk van informatisering in de totale gezondheids- en welzijnszorg. In het plenaire programma hoort u van onafhankelijke deskundigen waarop u moet letten bij het kiezen en invoeren van de juiste ICT-oplossingen. Meer informatie vindt u op www.ictzorg.nl

Voor overige vragen contact:
Alphacomm Outbound Solutions B.V.
Michael Martens
Tel: 010- 798 95 25
E-mail: michael@alphacomm.nl

Contact: Michael Martens
E-mail: michael@alphacomm.nl


---- --