Rabobank werft medewerkers met ludieke website
Rabobank nederland
Rabobank werft medewerkers met ludieke website
Innovatieve aanpak moet goede kandidaten aantrekken
Om de lokale banken te helpen bij het werven van commerciële medewerkers, start
Rabobank Nederland met een wervingscampagne. Het meest in het oog springende deel ervan
is de actiesite www.begrijpjijonzeklanten.nl. De website draait om een test. Drie
verschillende Private Banking-klanten en een accountmanager van Rabobank gaan met
bezoekers van de site in gesprek en stellen een aantal vragen. Afhankelijk van de
antwoorden die de bezoeker geeft, reageert de klant of accountmanager meer of minder
enthousiast. Zo kan een potentiële collega vaststellen of er een warme match is.
Aansluitend kan hij of zij kijken in welke regio een geschikte vacature is en direct
reageren via het online sollicitatieformulier.
Jacqueline van den Brink, commercieel directeur Private Banking Rabobank Nederland: 'Het
gaat goed met Rabobank Private Banking. In 2005 zijn we uitgekozen tot een na beste
Private Bank van het jaar. En we zijn hard bezig om onze positie verder uit te bouwen.
Dat lukt goed. Het belegd vermogen groeit. Maar dat succes heeft ook een keerzijde. De
lokale banken hebben veel vacatures, vooral voor commerciële medewerkers. In totaal
gaat het om meer dan 100 vacatures bij zo'n 55 aangesloten lokale Rabobanken.'
Om de actiesite te promoten onder de doelgroep, is de medewerking van Rabobank-collega's
gevraagd. Binnenkort ontvangen medewerkers Private Banking een e-mail met het verzoek
deze door te sturen naar potentiële collega's. In de mail zit een filmpje dat op een
ludieke manier doorverwijst naar de actiesite. Maar ook op andere manieren wordt de
aandacht gevestigd op de site. Zo komen er in mei banners op nieuws- en branchesites.
Bovendien maken bezoekers van de site kans op één van de vijf VIP-kaarten
voor een event met Alan Greenspan in september, dat mede door Rabobank Private Banking
wordt georganiseerd.
Met deze innovatieve aanpak hoopt Rabobank Nederland het voor de aangesloten lokale
Rabobanken makkelijker te maken om goede kandidaten aan te trekken.
Op aanvraag kan kennis worden gemaakt met de e-mail campagne.
Jan-Willem ter Avest, Perswoordvoering Rabobank Nederland
Tel: 030 - 216 17 40, j.w.avest@rn.rabobank.nl