Rabobank werft medewerkers met ludieke website

Rabobank nederland

Rabobank werft medewerkers met ludieke website

Innovatieve aanpak moet goede kandidaten aantrekken

Om de lokale banken te helpen bij het werven van commerciële medewerkers, start Rabobank Nederland met een wervingscampagne. Het meest in het oog springende deel ervan is de actiesite www.begrijpjijonzeklanten.nl. De website draait om een test. Drie verschillende Private Banking-klanten en een accountmanager van Rabobank gaan met bezoekers van de site in gesprek en stellen een aantal vragen. Afhankelijk van de antwoorden die de bezoeker geeft, reageert de klant of accountmanager meer of minder enthousiast. Zo kan een potentiële collega vaststellen of er een warme match is. Aansluitend kan hij of zij kijken in welke regio een geschikte vacature is en direct reageren via het online sollicitatieformulier.

Jacqueline van den Brink, commercieel directeur Private Banking Rabobank Nederland: 'Het gaat goed met Rabobank Private Banking. In 2005 zijn we uitgekozen tot een na beste Private Bank van het jaar. En we zijn hard bezig om onze positie verder uit te bouwen. Dat lukt goed. Het belegd vermogen groeit. Maar dat succes heeft ook een keerzijde. De lokale banken hebben veel vacatures, vooral voor commerciële medewerkers. In totaal gaat het om meer dan 100 vacatures bij zo'n 55 aangesloten lokale Rabobanken.'

Om de actiesite te promoten onder de doelgroep, is de medewerking van Rabobank-collega's gevraagd. Binnenkort ontvangen medewerkers Private Banking een e-mail met het verzoek deze door te sturen naar potentiële collega's. In de mail zit een filmpje dat op een ludieke manier doorverwijst naar de actiesite. Maar ook op andere manieren wordt de aandacht gevestigd op de site. Zo komen er in mei banners op nieuws- en branchesites. Bovendien maken bezoekers van de site kans op één van de vijf VIP-kaarten voor een event met Alan Greenspan in september, dat mede door Rabobank Private Banking wordt georganiseerd.
Met deze innovatieve aanpak hoopt Rabobank Nederland het voor de aangesloten lokale Rabobanken makkelijker te maken om goede kandidaten aan te trekken.

Op aanvraag kan kennis worden gemaakt met de e-mail campagne. Jan-Willem ter Avest, Perswoordvoering Rabobank Nederland Tel: 030 - 216 17 40, j.w.avest@rn.rabobank.nl