Gemeente Dordrecht


---

Stadspromotiecampagne van start

Dit jaar andere uitstraling

Hanneke van Asdonck

Met de aankondiging van de Boulevard of Dance op 29 april start de gemeente dit jaar de stadspromotiecampagne 2006. Vanaf vorige week zijn de uitingen te zien op bussen, driehoeksborden en een advertentie in de Metro.
Marketing

De campagne sluit goed aan bij de vorige campagnes, maar krijgt dit jaar wel een geheel eigen uitstraling. Er is voor gekozen om de stad zelf nadrukkelijker in beeld te brengen, als een stad met kwaliteit, een stad die de moeite waard is om te bezoeken. Dit gebeurt middels een kwalitatief hoogwaardige foto. De activiteit (het evenement, de expositie, winkelen of natuur) komt terug in de tekst en in het vierde vlak in duo tone. De gekozen vormen, kleuren en lettertypes sluiten geheel aan bij de huisstijl van de gemeente Dordrecht. De slogan 'Dit is Dordrecht' is verdwenen.

Middelen

Als middelen worden onder andere ingezet: billboards, bussen, advertentie in de Metro, driehoeksborden, Cultuur.TV, Cultuur.UIT (met Meta de Vries), TV Rijnmond, TV Brabant, TV Zeeland. Er wordt ook een advertentie geplaatst in de Festivalgids, die als bijlage wordt meegestuurd met de Elsevier. Op alle acht Waterbussen komen Dordtse berichten op de presentatieschermen die binnenkort gaan draaien. De mix van middelen worden zo lokaal, regionaal, en nationaal weggezet.
Het Dordtse bureau Van den Berg & Van Schaik Reklame verzorgt voor het derde achtereenvolgende jaar de campagne in opdracht van het Programmabureau Binnenstad in nauw overleg met afdeling Communicatie.

PDF icoon 6589_Dordt_bb_stoom.pdf

Redactie
Hanneke van Asdonck
Communicatie

telefoon 078 - 639 62 36

email jj.van.asdonck@Dordrecht.nl

Informatie
Rick Naaktgeboren
Programmamanager Toerisme en City marketing
telefoon 078 - 639 62 38