Gemeente Dordrecht
---
Stadspromotiecampagne van start
Dit jaar andere uitstraling
Hanneke van Asdonck
Met de aankondiging van de Boulevard of Dance op 29 april start de
gemeente dit jaar de stadspromotiecampagne 2006. Vanaf vorige week
zijn de uitingen te zien op bussen, driehoeksborden en een advertentie
in de Metro.
Marketing
De campagne sluit goed aan bij de vorige campagnes, maar krijgt dit
jaar wel een geheel eigen uitstraling. Er is voor gekozen om de stad
zelf nadrukkelijker in beeld te brengen, als een stad met kwaliteit,
een stad die de moeite waard is om te bezoeken. Dit gebeurt middels
een kwalitatief hoogwaardige foto. De activiteit (het evenement, de
expositie, winkelen of natuur) komt terug in de tekst en in het vierde
vlak in duo tone. De gekozen vormen, kleuren en lettertypes sluiten
geheel aan bij de huisstijl van de gemeente Dordrecht. De slogan 'Dit
is Dordrecht' is verdwenen.
Middelen
Als middelen worden onder andere ingezet: billboards, bussen,
advertentie in de Metro, driehoeksborden, Cultuur.TV, Cultuur.UIT (met
Meta de Vries), TV Rijnmond, TV Brabant, TV Zeeland.
Er wordt ook een advertentie geplaatst in de Festivalgids, die als
bijlage wordt meegestuurd met de Elsevier. Op alle acht Waterbussen
komen Dordtse berichten op de presentatieschermen die binnenkort gaan
draaien. De mix van middelen worden zo lokaal, regionaal, en nationaal
weggezet.
Het Dordtse bureau Van den Berg & Van Schaik Reklame verzorgt voor het
derde achtereenvolgende jaar de campagne in opdracht van het
Programmabureau Binnenstad in nauw overleg met afdeling Communicatie.
PDF icoon 6589_Dordt_bb_stoom.pdf
Redactie
Hanneke van Asdonck
Communicatie
telefoon 078 - 639 62 36
email jj.van.asdonck@Dordrecht.nl
Informatie
Rick Naaktgeboren
Programmamanager Toerisme en City marketing
telefoon 078 - 639 62 38