Gemeente Wieringen Verkeersonderzoek De Haukes/Westerland
Gemeente Wieringen Verkeersonderzoek De Haukes/Westerland
Datum 27 april 2006 Kenmerk WRG002/Wkj/0008 Eerste versie 4 april 2006
Documentatiepagina Opdrachtgever(s) Gemeente Wieringen Titel rapport Verkeersonderzoek De Haukes/Westerland
Kenmerk WRG002/Wkj/0008 Datum publicatie 27 april 2006 Projectteam opdrachtgever(s) de heer E. de Graaff Projectteam Goudappel Coffeng de heren J. van der Beek en J. Wissink Projectomschrijving De gemeente Wieringen wil inzicht in de huidige en toekomstige verkeerssituatie op haar grondgebied, met name in de Haukes. Voor de toekomst zijn twee situaties beschouwd: het jaar 2020 zonder het plan Halfland en het jaar 2020 inclusief realisering van het plan Halfland. Voor elke toekomstsituatie zijn drie infrastructurele varianten gedefinieerd. Trefwoorden N240, snelheidsverlaging, knip, N99, A7, Ulkesluis, Schelpenbolweg, Nieuwesluizerweg
Inhoud Pagina
1 Inleiding 1
2 Achtergrondinformatie verkeersmodel 3 2.1 Algemeen 3 2.2 Modellering huidige situatie (2004) 4 2.3 Modellering autonome situatie (2020) 5 2.4 Modellering situatie 2020-Halfland 6
3 Afbakening beschouwde varianten 8
4 Resultaat verkeersonderzoek 9 4.1 Beschouwde wegvakken 9 4.2 Huidige situatie (2004) 9 4.3 Autonome situatie (2020) 10 4.4 Situatie 2020-Halfland 12 4.5 Varianten op autonome situatie (2020) 13 4.6 Varianten op situatie 2020-Halfland 14
5 Beknopte samenvatting 16 Afbeeldingen
1 Gebiedsindeling
2 Netwerk infrastructuur autoverkeer 2004
3 Netwerk infrastructuur autoverkeer 2020-autonoom
4 Netwerk infrastructuur autoverkeer 2020-Halfland
5 Verkeersdruk (etmaal) 2004
6 Verkeersdruk (etmaal) 2020-autonoom
7 Verschilplot verkeersdruk 2020-autonoom ten opzichte van 2004
8 Verkeersdruk (etmaal) 2020-Halfland
9 Verschilplot verkeersdruk 2020-Halfland ten opzichte van 2004
10 Verschilplot verkeersdruk 2020-Halfland ten opzichte van 2020
11 Verkeersdruk (etmaal) variant Slootweg 60 km/h (basis 2020-autonoom)
12 Verkeersdruk (etmaal) variant Slootweg knip (basis 2020-autonoom)
13 Verschilplot verkeersdruk variant Slootweg 60 km/h ten opzichte van 2020-autonoom
14 Verschilplot verkeersdruk variant Slootweg knip ten opzichte van 2020-autonoom
15 Verkeersdruk (etmaal) variant Slootweg 60 km/h (basis 2020-Halfland)
16 Verkeersdruk (etmaal) variant Slootweg knip (basis 2020-Halfland)
17 Verschilplot verkeersdruk variant Slootweg 60 km/h ten opzichte van 2020-Halfland
18 Verschilplot verkeersdruk variant Slootweg knip ten opzichte van 2020-Halfland
Pagina 1
1 Inleiding Algemeen De gemeente Wieringen is gelegen in de Kop van Noord-Holland en betreft een voor- malig eiland. Alleen al aan de uitdrukking dat iemand op in plaats van in Wieringen is, kan afgeleid worden dat het eilandgevoel nog sterk leeft. Er ligt dan ook een wens om van Wieringen weer een eiland te maken. Hiertoe heeft de gemeente de haalbaar- heidsstudie Wieringerrandmeer opgestart. Binnen die studie wordt onderzocht of het huidige Amstelmeerkanaal omgevormd kan worden tot een randmeer. Als de plannen voor het randmeer doorgaan, betekent dit dat Wieringen in de toekomst vanuit het zuiden alleen nog bereikbaar is via de A7 of de N240. Dit betekent dat het verkeer op deze twee routes geconcentreerd wordt. De vraag is of beide wegen deze verkeerstoe- name kunnen verwerken.
Figuur 1.1: Hoofdwegenstructuur rond de gemeente Wieringen Daarnaast is de verwachting dat het toekomstige Wieringerrandmeer het verkeer op de hoofdwegen de komende jaren doet groeien. Een reeks van (recreatieve) ontwikkelin- gen zal immers voortvloeien uit het project Wieringerrandmeer en daarmee zorgdra- gen voor extra verkeer. Het is de vraag of de N240 deze verkeerstoename nabij woon- gebied De Haukes kan verwerken. Momenteel is de verkeerssituatie aldaar immers al problematisch. De wegen maken deel uit van een 30 km/h-zone. Uit oogpunt van leefbaarheid en verkeersveiligheid is een verdere toename van het verkeer hier niet gewenst.
Pagina 2
Essentieel verschil tussen de huidige situatie en de situatie met realisering van het project Wieringerrandmeer is de aansluiting bij woongebied De Haukes. In de huidige situatie rijdt het verkeer (vanuit zuidelijke richting) via de N240, de Poelweg en de Koningsweg naar de N99. In de nieuwe situatie komt de aansluiting van de N240 op de Poelweg te vervallen en dient het verkeer vanaf de N240 via het nieuwe sluizen- complex en een nieuw aan te leggen verbindingsweg (parallel aan de weg De Haukes) naar de Poelweg te rijden. Een toename van het verkeer op de weg De Haukes is daar- bij niet acceptabel, vanwege het huidige karakter van de weg. Om meer inzicht te krijgen in de verkeerssituatie in en rondom Wieringen (en dan specifiek in woongebied De Haukes) heeft de gemeente Wieringen besloten om in sa- menwerking met de provincie Noord-Holland een verkeersonderzoek te verrichten. Voor de uitvoering van dit onderzoek is Goudappel Coffeng BV ingeschakeld. In het verkeersonderzoek is aandacht voor de huidige situatie (2004), de verwachte situatie in de toekomst bij niets doen (autonome situatie 2020), de verwachte situatie in de toekomst inclusief realisering van het project Wieringerrandmeer (2020-Halfland) en enkele oplossingsrichtingen voor de toekomst. Beschouwde oplossingsrichtingen Voor het prognosejaar 2020 (met en zonder Halfland-ontwikkelingen) zijn drie oplos- singsrichtingen beschouwd, te weten:
- een variant waarbij de maximumsnelheid op de Slootweg (N240) is teruggebracht naar 60 km/h;
- een variant waarbij de huidige voorrangskruisingen op de N99 zijn vervangen door rotondes;
- een variant waarbij net ten zuiden van de Schelpenbolweg een knip in de Sloot- weg is aangebracht. Leeswijzer Het volgende hoofdstuk bevat achtergrondinformatie over het toegepaste verkeersmo- del. In hoofdstuk 3 zijn de beschouwde varianten beschreven. Hoofdstuk 4 gaat in op het rekenresultaat van de onderzochte varianten. Het laatste hoofdstuk geeft de be- langrijkste conclusies weer. De afbeeldingen waarnaar in hoofdstuk 4 wordt verwezen, bevinden zich achter in dit rapport. Opgemerkt wordt dat met de term De Haukes zowel het woongebied als de weg be- doeld kan worden. Om misverstanden te voorkomen wordt in het vervolg van dit rap- port met De Haukes het woongebied bedoeld, terwijl de weg aangeduid wordt als De Haukesweg.
Pagina 3
2 Achtergrondinformatie verkeersmodel 2.1 Algemeen Waarom een verkeersmodel? Voor de verkeersstructuur op Wieringen is een aantal varianten ontwikkeld. Verwacht wordt dat deze varianten effect hebben op de verkeersstromen op Wieringen. Om deze lokale (en mogelijk ook regionale) verschuivingen goed in beeld te kunnen brengen, is het unimodale verkeersmodel Wieringen en omgeving ontwikkeld. De basis van het verkeersmodel Recentelijk heeft Goudappel Coffeng voor de regio Hoorn een verkeersmodel ontwik- keld. Dat model betreft in feite een lokale verfijning van het zogenaamde Nieuw Regi- onaal Model (NRM) voor de Randstad (versie 2.0). Het verkeersmodel regio Hoorn is onder andere gebruikt in het verkeersonderzoek naar de Westfrisiaweg (2004/2005). Daarmee is dit model ook goed geschikt binnen dit project, omdat zowel de A7 als de N240 in verbinding staan met de Westfrisiaweg. Ten behoeve van dit project is het verkeersmodel regio Hoorn verfijnd om te kunnen beschikken over een volledige beschrijving van het (lokale) verkeer in de gemeenten Wieringen en Wieringermeer. Het verkeersmodel Wieringen en omgeving moet daar- om gezien worden als een lokale verfijning van het model regio Hoorn dat is geba- seerd op het NRM voor de Randstad. De bouw van het verkeersmodel In het verkeersmodel Wieringen en omgeving is als eerste de huidige situatie (2004) gemodelleerd (zie ook paragraaf 2.2). Dat is nodig omdat deze situatie als enigste getoetst kan worden met de werkelijkheid op straat. De modeluitkomsten kunnen im- mers vergeleken worden met tellingen die zijn uitgevoerd en waar nodig kan het mo- del aangescherpt worden. Vervolgens is de autonome situatie (2020) gemodelleerd, zie paragraaf 2.3. Het betreft de huidige situatie, aangevuld met alle plannen waarover nu reeds het besluit is ge- nomen dat ze uiterlijk in 2020 gerealiseerd zijn (de zogenoemde harde plannen). Er is ook nog een andere situatie voor 2020 beschouwd. Deze situatie gaat ervan uit dat het project Wieringerrandmeer ook is gerealiseerd. Het bestaande Wieringerrand- kanaal is omgevormd tot een meer. Rondom dit meer en op eilanden in het meer wor- den woningen gerealiseerd. Deze situatie wordt 2020-Halfland genoemd (zie paragraaf 2.4).
Pagina 4
2.2 Modellering huidige situatie (2004) Vaststellen studiegebied, gebiedsindeling en autonetwerk Het studiegebied omvat het grondgebied van de gemeente Wieringen en een gedeelte van de gemeente Wieringermeer. Binnen het studiegebied is een postcode 6-niveau geaggregeerd naar de gebiedsindeling. Buiten het studiegebied komt de gebiedsinde- ling overeen met het verkeersmodel regio Hoorn . De gehanteerde gebiedsindeling is gevisualiseerd in afbeelding 1. Als basis voor het wegennet is uitgegaan van het wegennet zoals dat beschikbaar is in het verkeersmodel regio Hoorn . Het netwerk is binnen het studiegebied verfijnd op basis van het nationaal wegenbestand (NWB), zie afbeelding 2. Daarbij hebben de gemeenten Wieringen en Wieringermeer nog duidelijke aanwijzingen gegeven om het netwerk conform werkelijkheid te maken. Verzamelen sociaal-economische gegevens De aantallen inwoners en de arbeidsplaatsen naar diverse categorieën zijn overgeno- men uit het verkeersmodel regio Hoorn . Voor de gemeenten Wieringen en Wierin- germeer hebben deze gegevens een directe relatie met de gebiedsindeling. Daartoe zijn de gemeentelijke zonale gegevens verfijnd naar de verfijnde gebiedsindeling. Op basis van de sociaal-economische gegevens per zone zijn berekeningen uitgevoerd om het aantal vertrekken en aankomsten per zone te bepalen. In totaal is rekening gehouden met 8.445 inwoners en 1.698 arbeidsplaatsen in de gemeente Wieringen en 12.669 inwoners en 3.187 arbeidsplaatsen in de gemeente Wieringermeer. Opstellen HB-matrices (ochtend-, avondspits en restdag) In een herkomst-bestemmingsmatrix (HB-matrix) is het aantal autoverplaatsingen die plaatsvinden tussen alle verkeersgebieden, gedefinieerd. Deze verkeersgebieden zijn gedefinieerd in het verkeersmodel. De HB-matrix is totstandgekomen op basis van de vertrekken en aankomsten per motief (woon-werk, woon-zakelijk, woon-winkel en overig), per zone, per tijdsperiode (avond-, ochtendspits en restdag), de weerstand tussen de verschillende zones en een wiskundig model waarmee het verplaatsingsge- drag wordt beschreven. Op deze wijze ontstaan synthetische matrices voor de ochtend- , avondspits en restdag. Kalibreren en toedelen Het model is getoetst en aangepast (gekalibreerd) aan beschikbare telgegevens in het studiegebied. Met behulp van deze verkeersgegevens is nagegaan in hoeverre de hoe- veelheid verplaatsingen tussen alle gebieden van het verkeersmodel een goed beeld geeft van het huidige verplaatsingspatroon. De kalibratie heeft gelijktijdig (simultaan) plaatsgevonden over de verschillende tijdsperioden. De matrices zijn vervolgens voor de spitsperioden capaciteitsafhankelijk toegedeeld met kruispuntmodellering (volume averaging -methode), de restdag is alles-of-niets toegedeeld. De som van de toedelin- gen levert etmaalintensiteiten op voor het basisjaar 2004.
Pagina 5
Concreet is dus beoordeeld of het verkeersmodel goed aansluit bij de beschikbare ver- keerstellingen. Alles overziende kan worden geconcludeerd dat de beschrijvende waar- de van het verkeersmodel Wieringen en omgeving ruimschoots voldoende is. De berekende verkeersstromen sluiten goed aan bij de waargenomen intensiteiten (tellin- gen). Daarmee is het model eveneens geschikt voor het maken van betrouwbare prog- noses. 2.3 Modellering autonome situatie (2020) Opstellen autonetwerk 2020 Als basis is uitgegaan van het beschikbare netwerk in het verkeersmodel regio Hoorn . In dit netwerk zijn alle relevante wijzigingen aangebracht met betrekking tot de infra- structuur (inclusief capaciteitswijzigingen), zie afbeelding 3. Opstellen matrices 2020 Ten behoeve van het opstellen van de matrices 2020 is het noodzakelijk om de be- schikking te hebben over adequate sociaal-economische gegevens van het jaar 2020. De basis is wederom het verkeersmodel regio Hoorn en voor het studiegebied zijn deze gegevens in overleg met de opdrachtgever verder aangevuld. Ten opzichte van 2004 is sprake van:
- een uitbreiding met 4.950 woningen (700 in Wieringerwerf-Noord, 1.000 in Wieringerwerf-Zuid, 400 in Slootdorp, 1.400 in Middenmeer en 1.450 in Krei- leroord);
- een uitbreiding van het werkareaal met 845 ha, dit gebied wordt in de volksmond Agriport A7 genoemd. Met de riteindmodellen (beschikbaar gekomen vanuit de huidige situatie) zijn de aan- komsten en vertrekken per zone, per tijdsperiode bepaald voor het jaar 2020. Vervol- gens zijn voor de relaties van/naar de gemeenten Wieringen/Wieringermeer de kali- bratie-effecten vanuit de huidige situatie overgenomen. Het doorgaande verkeer dat geen relatie heeft met beide gemeenten, is overgenomen vanuit de matrices van model regio Hoorn . Naast de groei van inwoners en arbeidsplaatsen leiden ook andere ontwikkelingen tot een groei van het (auto)verkeer. Deze ontwikkelingen worden veelal samengevat tot mobiliteitsontwikkeling. Mobiliteitsontwikkeling is onder te verdelen in de volgende elementen: brandstofkosten auto, parkeerkosten, tarieven openbaar vervoer, parkeer- normering, vervoermanagement, fietsbeleid, snelhedenbeleid, goederenvervoerbeleid en groei grensoverschrijdend verkeer. In het kader van het NRM voor de Randstad zijn de hiervoor genoemde elementen concreet ingevuld. Voor de autoritten met herkomst provincie Noord-Holland is de groei van de mobiliteit bepaald. Dit groeipercentage is toegepast op de ritten van en
Pagina 6
naar de gemeenten Wieringen en Wieringermeer. Alle overige ritten zijn rechtstreeks overgenomen uit het verkeersmodel regio Hoorn . Toedelen situatie 2020 De matrices met de wijzigingen in de sociaal-economische gegevens, de kalibratie- effecten en de mobiliteitsgroei zijn vervolgens (conform de huidige situatie) toegedeeld aan het referentienetwerk voor 2020. Hierdoor ontstaat inzicht in de te verwachten toekomstige verkeersintensiteiten. Vervolgens is dit model als referentiesituatie ge- bruikt voor het doorrekenen van de beschouwde netwerkalternatieven. 2.4 Modellering situatie 2020-Halfland Verondersteld is dat het plan Halfland in 2020 is gerealiseerd. Het plan is in figuur 2.1 gevisualiseerd (rood staat voor woningbouw).
Figuur 2.1: Plan Halfland In vergelijking met de autonome situatie 2020 zijn er twee verschillen. Ten eerste is het autonetwerk uitgebreid met de infrastructuurvoorzieningen uit het plan, zie af- beelding 4. Daarnaast betekent realisering van het plan Halfland een wijziging in de sociaal-economische gegevens. Het plan Halfland voorziet in een uitbreiding van het aantal woningen met 1.845 (zie het hiernavolgende kader). Tevens komen er in Den
Pagina 7
Oever 200 en in Hippolytushoef 400 woningen bij. Het aantal arbeidsplaatsen blijft gelijk. Zoals aangegeven door de gemeente is op de eilanden 25 % van de woningen in het noorden geplaatst, 75 % van de woningen in het zuiden. Aantal nieuwbouwwoningen Halfland Nieuwland: 462 woningen Sluisbuurt: 50 woningen Eilanden: 816 woningen Boswonen: 282 woningen Robbenoordbos: 175 woningen Strand Amstelmeer: 60 woningen
Pagina 8
3 Afbakening beschouwde varianten Variant Slootweg 60 km/h In deze variant is de snelheid op de Slootweg (N240) teruggebracht van 80 naar 60 km/h. De snelheidsverlaging is doorgevoerd op de N240 tussen de Wieringerrandweg en de kern Slootdorp. Het idee achter deze maatregel is dat minder verkeer gebruik gaat maken van de Slootweg. In de meeste gevallen zorgt een lagere toegestane snel- heid er immers voor dat het verkeer opteert voor andere wegen. Deze variant is door- gerekend voor zowel de situatie 2020-autonoom als de situatie 2020-Halfland. Variant N99 met rotondes Deze variant gaat ervan uit dat de huidige voorrangskruisingen op de N99 zijn ver- vangen door rotondes. De N99 is de doorgaande weg door de gemeente Wieringen en verbindt de A7 met de N250/N9 nabij Den Helder. Deze maatregel moet ervoor zorgen dat de verkeersveiligheid op de N99 verbetert. In de meeste gevallen betekent de re- constructie van een voorrangskruising naar een rotonde immers dat er minder onge- vallen gebeuren. Bijkomend nadeel is echter wel dat de doorstroming op de N99 kan verslechteren. Het verkeer op de N99 kan immers niet meer ongehinderd doorrijden zoals nu wel het geval is. Ter hoogte van de rotondes is sprake van afremmend en optrekkend verkeer, hetgeen de doorstroming beïnvloedt. Feitelijk zou in deze variant de snelheid op de N99 dus verlaagd moeten worden om het effect goed in beeld te krijgen. In onderling overleg met de opdrachtgever is besloten om dit niet te doen. Daarmee verschilt deze variant niet van de situatie 2020-autonoom en 2020-Halfland. Het opnieuw doorrekenen van deze variant was niet nodig. Variant Slootweg met knip In deze variant bevindt zich net ten zui- den van de Schelpenbolweg een knip in de Slootweg (N240). Dat betekent dat geen verkeer mogelijk is op de N240 tussen de Schelpenbolweg en de Wierweg (zie figuur hiernaast). Het verkeer wordt daarmee gedwongen om alternatieve routes voor de N240 te zoeken. Deze variant is doorgerekend voor beide toe- komstsituaties (2020-autonoom en 2020- Halfland).
Pagina 9
4 Resultaat verkeersonderzoek 4.1 Beschouwde wegvakken In dit hoofdstuk worden de beschouwde situaties onderling vergeleken. Om een juiste vergelijking te kunnen doen, worden per situatie 19 wegvakken beschouwd. In figuur 4.1 is inzichtelijk gemaakt waar de wegvakken zijn gelegen. De nieuwe ontsluitings- weg voor het plan Halfland is groen gestippeld weergegeven.
---
17
---
1 2 6
19 18 16
---
---
---
12 15 13
---
14 9 10 Figuur 4.1: Ligging beschouwde wegvakken 4.2 Huidige situatie (2004) De verkeersdruk voor de huidige situatie is gevisualiseerd in afbeelding 5. Voor een aantal wegvakken is de verkeersintensiteit (uitgedrukt in mvt/etm) gepresenteerd in tabel 4.1.
Pagina 10
nr. wegvakken situatie 2004
1 N99 richting Breezand 12.000
2 N99 ter hoogte van Amstelmeer 9.500
3 N99 nabij Hippolytushoef 8.100
4 N99 nabij Den Oever 10.700
5 A7 tussen Den Oever en Wieringerwerf 17.600
6 Poelweg (N240) 3.500
7 N240 tussen Schelpenbolweg en Wierweg 3.700
8 N240 nabij Slootdorp 3.600
9 N240 tussen Slootdorp en Wieringerwerf 4.100
10 Zuiderzeeweg 1.300
11 Ulke sluis 600
12 N249 tussen Meerweg en Kleiweg 5.700
13 Kerkweg 1.900
14 Nieuwesluizerweg nabij Slootdorp 1.100
15 Schelpenbolweg 300
16 ontsluitingsweg Halfland nabij N240 n.v.t.
17 ontsluitingsweg Halfland nabij A7 n.v.t.
18 De Haukesweg 200
19 Westerlanderweg (nabij N99) 300 Tabel 4.1: Verkeersdruk huidige situatie (2004), afgerond op honderdtallen, uitgedrukt in mvt/etm (bron: verkeersmodel) De verkeersdruk in het studiegebied sluit goed aan bij vergelijkbare wegen elders in het land. Alleen de verkeersdruk op de A7 (zie tabel 4.1) is voor een autosnelweg aan de lage kant. Op diverse autosnelwegen elders in het land ligt de verkeersdruk immers hoger. Uit telcijfers blijkt echter dat het verkeersmodel een betrouwbare verkeersdruk op dit weggedeelte heeft berekend. 4.3 Autonome situatie (2020) De verkeersdruk voor de situatie 2020-autonoom is gevisualiseerd in afbeelding 6. Voor een aantal wegvakken is de verkeersintensiteit (uitgedrukt in mvt/etm) gepresen- teerd in tabel 4.2. In deze tabel is tevens aangegeven hoe het verkeer zich ontwikkeld in de periode 2004-2020 (zie ook afbeelding 7).
Pagina 11
nr. wegvakken situatie 2020-autonoom verschil met 2004
1 N99 richting Breezand 15.500 + 3.500 (29%)
2 N99 ter hoogte van Amstelmeer 11.800 + 2.300 (24%)
3 N99 nabij Hippolytushoef 9.100 + 1.000 (12%)
4 N99 nabij Den Oever 11.900 + 1.200 (11%)
5 A7 tussen Den Oever en Wieringerwerf 29.400 + 11.800 (67%)
6 Poelweg (N240) 4.600 + 1.100 (31%)
7 N240 tussen Schelpenbolweg en Wierweg 4.400 + 700 (19%)
8 N240 nabij Slootdorp 4.100 + 500 (14%)
9 N240 tussen Slootdorp en Wieringerwerf 5.500 + 1.400 (34%)
10 Zuiderzeeweg 1.700 + 400 (31%)
11 Ulke sluis 800 + 200 (33%)
12 N249 tussen Meerweg en Kleiweg 7.100 + 1.400 (25%)
13 Kerkweg 2.000 + 100 (5%)
14 Nieuwesluizerweg nabij Slootdorp 1.100 0
15 Schelpenbolweg 700 + 400 (133%)
16 ontsluitingsweg Halfland nabij N240 n.v.t. n.v.t.
17 ontsluitingsweg Halfland nabij A7 n.v.t. n.v.t.
18 De Haukesweg 200 0
19 Westerlanderweg (nabij N99) 300 0 Tabel 4.2: Verkeersdruk autonome situatie (2020-autonoom), afgerond op honderd- tallen, uitgedrukt in mvt/etm (bron: verkeersmodel) Uit tabel 4.2 blijkt dat het verkeer tussen 2004 en 2020 (autonome situatie) overal toeneemt, met uitzondering van de Nieuwesluizerweg nabij Slootdorp en twee van de beschouwde wegen in De Haukes (zijnde De Haukesweg en de Westerlanderweg). Op de genoemde wegvakken (nr. 14, 18 en 19) lijkt de verkeersdruk constant te blijven. Uit een nadere analyse van de modelresultaten blijkt het verkeer op dit wegvak echter wel degelijk toe te nemen. Maar doordat de verkeersdruk is afgerond op honderdtallen, lijkt er geen verschil te zijn. In woongebied De Haukes blijft de verkeersdruk op De Haukesweg en de Westerlan- derweg in de periode 2004-2020 dus ongeveer gelijk. Dat geldt echter niet voor de Poelweg. Op deze weg door De Haukes neemt de verkeersdruk in de beschouwde peri- ode met 31% toe (zie tabel 4.2), hetgeen als onwenselijk wordt gezien. In hoofdstuk 1 is immers aangegeven dat alle wegen in De Haukes behoren tot een 30 km/h-zone. Een toename van de verkeersdruk tot 4.600 mvt/etm is niet gepast. Verder valt in tabel 4.2 op dat het verkeer het meeste toeneemt op de A7 en de andere hoofdwegen in het studiegebied (N99 en N240). Maar ook op diverse wegen van het onderliggende wegennet is sprake van een relatief grote verkeerstoename. In absolute aantallen valt de toename op het onderliggende wegennet overigens mee. De verkeers- druk wordt niet zo groot dat functie en gebruik van de weg niet meer met elkaar in overeenstemming zijn. Dit is ook het geval op de Schelpenbolweg. Aldaar neemt de verkeersdruk in de periode 2004-2020 toe met 133%, echter in absolute aantallen is de verkeersdruk zeer laag (nog geen 1.000 mvt/etm). Dat het verkeer hier zoveel toe- neemt heeft voornamelijk te maken met de nieuwe uitbreidingsplannen ten noordoos- ten van de Wieringerwerf, de route via de Schelpenbolweg richting het noorden is hier erg aantrekkelijk.
Pagina 12
4.4 Situatie 2020-Halfland De verkeersdruk voor de situatie 2020-Halfland is gevisualiseerd in afbeelding 8. Voor een aantal wegvakken is de verkeersintensiteit (uitgedrukt in mvt/etm) gepresenteerd in tabel 4.3. In deze tabel is tevens aangegeven hoe het verkeer zich ontwikkelt in de periode 2004-2020 en wat het verschil in verkeersdruk is met de autonome situatie (zie ook de afbeeldingen 9 en 10). situatie verschil met verschil met nr. wegvakken 2020-Halfland 2004 2020-autonoom
1 N99 richting Breezand 16.800 + 4.800 (40%) + 1.300 (8%)
2 N99 ter hoogte van Amstelmeer 12.700 + 3.200 (34%) + 900 (8%)
3 N99 nabij Hippolytushoef 10.800 + 2.700 (33%) + 1.700 (19%)
4 N99 nabij Den Oever 14.600 + 3.900 (36%) + 2.700 (23%)
5 A7 tussen Den Oever en Wieringerwerf 31.000 + 13.400 (76%) + 1.600 (5%)
6 Poelweg (N240) 3.500 0 - 1.100 (24%)
7 N240 tussen Schelpenbolweg en Wierweg 2.200 - 1.500 (41%) - 2.200 (50%)
8 N240 nabij Slootdorp 1.900 - 1.700 (47%) - 2.200 (54%)
9 N240 tussen Slootdorp en Wieringerwerf 4.700 + 600 (15%) - 800 (15%)
10 Zuiderzeeweg 1.300 0 - 400 (24%)
11 Ulke sluis 1.900 + 1.300 (217%) + 1.100 (138%)
12 N249 tussen Meerweg en Kleiweg 7.200 + 1.500 (26%) + 100 (1%)
13 Kerkweg 2.000 + 100 (5%) 0
14 Nieuwesluizerweg nabij Slootdorp 2.000 + 900 (82%) + 900 (82%)
15 Schelpenbolweg 500 + 200 (67%) - 200 (29%)
16 ontsluitingsweg Halfland nabij N240 1.800 n.v.t. n.v.t.
17 ontsluitingsweg Halfland nabij A7 1.800 n.v.t. n.v.t.
18 De Haukesweg 3.600 + 3.400 (1.600%) + 3.400 (1.600%)
19 Westerlanderweg (nabij N99) 900 + 600 (100%) + 600 (100%) Tabel 4.3: Verkeersdruk situatie 2020-Halfland, afgerond op honderdtallen, uitgedrukt in mvt/etm (bron: verkeersmodel) Uit tabel 4.3 blijkt dat het verkeer tussen 2004 en 2020 (situatie Halfland) overal toeneemt, met uitzondering van een viertal wegvakken. Op de Zuiderzeeweg nabij Slootdorp (nr. 10) lijkt de verkeersdruk constant te blijven. Ook hier geldt dat uit een nadere analyse van de modelresultaten blijkt, dat het verkeer op dit wegvak wel dege- lijk toeneemt. Door de manier van presenteren (verkeersdruk afronden op honderdtal- len) lijkt er geen verschil te zijn. De drie andere wegvakken (nr. 6, 7 en 8) waarop het verkeer in de beschouwde perio- de juist niet toeneemt, betreft de N240 (tussen De Haukes en Slootdorp). Het plan Halfland voorziet immers in een nieuwe ontsluitingsweg tussen de N240 en de A7. Daardoor maakt minder verkeer gebruik van de N240 tussen De Haukes en Slootdorp. Echter, per saldo neemt het verkeer door De Haukes toe, hetgeen ongewenst is. Het lijkt er op dat het verkeer niet langer opteert voor de route Poelweg - Koningsweg, maar opteert voor de route De Haukesweg Waterweg Oosterdamsterweg - Wester- landerweg. De verkeersdruk op De Haukesweg en de Westerlanderweg nemen in de beschouwde periode immers fors toe.
Pagina 13
Als de twee toekomstsituaties (autonome situatie en situatie Halfland) met elkaar wor- den vergeleken, valt in principe een vergelijkbare ontwikkeling op als hiervoor is be- schreven. 4.5 Varianten op autonome situatie (2020) Voor de autonome situatie zijn twee varianten doorgerekend. In één variant is het snelheidsregime op de Slootweg verlaagd tot 60 km/h en in de andere variant is in de Slootweg een knip aangebracht (zie de afbeeldingen 11 en 12). Voor een aantal weg- vakken is de verkeersintensiteit (uitgedrukt in mvt/etm) gepresenteerd in tabel 4.4. In deze tabel is tevens aangegeven hoe het verkeer zich ontwikkelt in vergelijking met de autonome situatie zonder extra maatregelen (zie ook de afbeeldingen 13 en 14). Hier- toe is tussen haakjes het indexcijfer opgenomen. situatie variant variant knip nr. wegvakken 2020-autonoom Slootweg 60 km/h in Slootweg
1 N99 richting Breezand 15.500 (100) 15.400 (99) 15.400 (99)
2 N99 ter hoogte van Amstelmeer 11.800 (100) 10.800 (92) 10.500 (90)
3 N99 nabij Hippolytushoef 9.100 (100) 10.100 (111) 10.100 (111)
4 N99 nabij Den Oever 11.900 (100) 13.000 (109) 13.200 (111)
5 A7 tussen Den Oever en Wieringerwerf 29.400 (100) 30.200 (103) 30.600 (104)
6 Poelweg (N240) 4.600 (100) 2.600 (57) 2.000 (43)
7 N240 tussen Schelpenbolweg en Wierweg 4.400 (100) 2.200 (50) n.v.t.
8 N240 nabij Slootdorp 4.100 (100) 1.900 (46) 200 (5)
9 N240 tussen Slootdorp en Wieringerwerf 5.500 (100) 4.600 (84) 4.100 (75)
10 Zuiderzeeweg 1.700 (100) 1.300 (76) 1.000 (59)
11 Ulke sluis 800 (100) 1.900 (238) 2.100 (263)
12 N249 tussen Meerweg en Kleiweg 7.100 (100) 7.200 (101) 7.100 (100)
13 Kerkweg 2.000 (100) 2.100 (105) 2.100 (105)
14 Nieuwesluizerweg nabij Slootdorp 1.100 (100) 2.000 (182) 3.100 (282)
15 Schelpenbolweg 700 (100) 600 (86) 1.200 (171)
16 ontsluitingsweg Halfland nabij N240 n.v.t. n.v.t. n.v.t.
17 ontsluitingsweg Halfland nabij A7 n.v.t. n.v.t. n.v.t.
18 De Haukesweg 200 (100) 200 (100) 200 (100)
19 Westerlanderweg (nabij N99) 300 (100) 300 (100) 400 (133) Tabel 4.4: Verkeersdruk varianten op de autonome situatie (2020-autonoom), afgerond op honderdtallen, uitgedrukt in mvt/etm (bron: verkeersmodel) Uit tabel 4.4 blijkt dat beide varianten hetzelfde beeld laten zien. Alleen is het effect in de variant met de knip groter dan in de variant met snelheidsverlaging. Op de N240 neemt de verkeersdruk af in vergelijking met de situatie zonder extra maatregelen. Ook neemt het verkeer af op de aanvoerroute van de N240 uit noordwestelijke rich- ting, zijnde de N99 ten westen van de N240. Aan de oostkant van de N240 neemt de verkeersdruk op de N99 juist toe. Verkeer van en naar de gemeente Wieringen opteert in deze situatie voor de N99 in combinatie met de A7.
Pagina 14
Van en naar het noordwesten gaat de route via de Ulkesluis een belangrijke sluiproute worden. De N240 wordt immers onaantrekkelijker. Hierdoor verdubbelt het verkeers- aanbod ter hoogte van de genoemde sluis ruimschoots. Een vergelijkbare ontwikkeling doet zich voor op de Nieuwesluizerweg. Opvallend in tabel 4.4 is de ontwikkeling van de verkeersdruk op de Schelpenbolweg. Bij de variant dat op de Slootweg de maximumsnelheid wordt verlaagd, neemt de verkeersdruk op deze weg af in vergelijking met de situatie zonder maatregelen. Wordt in de Slootweg een knip gerealiseerd, dan neemt de verkeersdruk op deze weg juist toe in vergelijking met de situatie zonder maatregelen. De weg gaat dan als sluiproute fungeren, omdat de N240 niet meer toegankelijk is voor het doorgaande verkeer. Beide varianten hebben een gunstig effect op de verkeersdruk op de wegen door woongebied De Haukes (nr. 6, 18 en 19). Deze wegen behoren nu allen tot een 30 km/h-zone. Bij elk van beide beschouwde varianten komt de verkeersdruk op deze wegen ruim onder 3.000 mvt/etm te liggen. Als vuistregel wordt vaak gehanteerd dat een verkeersdruk van maximaal 3.000 mvt/etm nog passend is voor woonstraten zoals een 30 km/h-weg. 4.6 Varianten op situatie 2020-Halfland Voor de situatie 2020-Halfland zijn dezelfde twee varianten doorgerekend als voor de autonome situatie. Afbeelding 15 geeft de verkeersdruk voor de variant met snel- heidsverlaging op de Slootweg en afbeelding 16 betreft de variant met een knip in de Slootweg. Voor een aantal wegvakken is de verkeersintensiteit (uitgedrukt in mvt/etm) gepresenteerd in tabel 4.5. In deze tabel is tevens aangegeven hoe het verkeer zich ontwikkelt in vergelijking met de situatie 2020-Halfland zonder extra maatregelen (zie ook de afbeeldingen 17 en 18). Hiertoe is tussen haakjes het indexcijfer opgenomen.
Pagina 15
situatie variant variant knip nr. wegvakken 2020-Halfland Slootweg 60 km/h in Slootweg
1 N99 richting Breezand 16.800 (100) 16.800 (100) 16.800 (100)
2 N99 ter hoogte van Amstelmeer 12.700 (100) 12.500 (98) 12.500 (98)
3 N99 nabij Hippolytushoef 10.800 (100) 11.000 (102) 11.300 (105)
4 N99 nabij Den Oever 14.600 (100) 14.800 (101) 15.100 (103)
5 A7 tussen Den Oever en Wieringerwerf 31.000 (100) 31.200 (101) 31.600 (102)
6 Poelweg (N240) 3.500 (100) 3.100 (89) 2.900 (83)
7 N240 tussen Schelpenbolweg en Wierweg 2.200 (100) 1.600 (73) n.v.t.
8 N240 nabij Slootdorp 1.900 (100) 1.400 (74) 300 (16)
9 N240 tussen Slootdorp en Wieringerwerf 4.700 (100) 4.500 (96) 4.100 (87)
10 Zuiderzeeweg 1.300 (100) 1.200 (92) 1.000 (77)
11 Ulke sluis 1.900 (100) 2.100 (111) 2.100 (111)
12 N249 tussen Meerweg en Kleiweg 7.200 (100) 7.300 (101) 7.200 (100)
13 Kerkweg 2.000 (100) 2.000 (100) 2.000 (100)
14 Nieuwesluizerweg nabij Slootdorp 2.000 (100) 2.300 (115) 3.200 (160)
15 Schelpenbolweg 500 (100) 500 (100) 800 (160)
16 ontsluitingsweg Halfland nabij N240 1.800 (100) 1.800 (100) 1.800 (100)
17 ontsluitingsweg Halfland nabij A7 1.800 (100) 1.800 (100) 1.800 (100)
18 De Haukesweg 3.600 (100) 3.200 (89) 3.000 (83)
19 Westerlanderweg (nabij N99) 900 (100) 900 (100) 900 (100) Tabel 4.5: Verkeersdruk varianten op de situatie 2020-Halfland, afgerond op honderd- tallen, uitgedrukt in mvt/etm (bron: verkeersmodel) Uit tabel 4.5 blijkt dat het effect van beide varianten vergelijkbaar is met de effectbe- schrijving voor de autonome situatie (zie vorige paragraaf). De effecten zijn alleen minder omvangrijk. Dat komt omdat in de situatie 2020-Halfland het verkeer een alternatief krijgt aangeboden. In de situatie zonder extra maatregelen maakt een deel van het verkeer gebruik van de N240. In de twee beschouwde varianten wordt deze weg weliswaar onaantrekkelijker gemaakt voor het autoverkeer, tegelijkertijd krijgt het verkeer er een nieuwe ontsluitingsweg tussen de N240 en de A7 bij. Deze nieuwe weg neemt als het ware een deel van de functie van de bestaande N240 over. Hierdoor zijn de verschillen in het verkeersaanbod tussen beide beschouwde varianten en de situatie zonder extra maatregelen minder groot dan in de vorige paragraaf voor de autonome situatie is beschreven. Ook in dit geval hebben beide varianten een gunstig effect op de verkeersdruk op de wegen door woongebied De Haukes (nr. 6, 18 en 19). Het effect is echter geringer dan hiervoor is beschreven in paragraaf 4.5 voor de autonome situatie. Ondanks een af- name blijft de verkeersdruk in de beschouwde varianten eigenlijk te hoog voor wegen met een dergelijke functie.
Pagina 16
5 Beknopte samenvatting Huidige situatie (2004) Het verkeersaanbod op de diverse wegen in het studiegebied zoals het verkeersmodel dat berekent, sluit goed aan bij de werkelijkheid op straat, zo blijkt uit telcijfers. Autonome situatie (2020) In de periode 2004-2020 neemt de verkeersdruk op de wegen in het studiegebied toe. In deze situatie is geen rekening gehouden met de ontwikkeling van het plan Halfland. Voor woongebied De Haukes betekent deze situatie een ongeveer gelijkblijvende ver- keersdruk op De Haukesweg en de Westerlanderweg, terwijl de Poelweg 31% meer verkeer krijgt te verwerken. Dit laatste is een ongewenste ontwikkeling. Situatie 2020-Halfland Deze situatie is qua ruimtelijke invulling gelijk aan de autonome situatie 2020. Alleen is nu ook het plan Halfland gerealiseerd. Ook hier geldt dat in de periode 2004-2020 het verkeer op de meeste wegen in het studiegebied toeneemt. Concreet voor woonge- bied De Haukes betekent deze situatie een ongeveer gelijkblijvende verkeersdruk op de Poelweg. Dit komt omdat het verkeer niet langer opteert voor de route Poelweg - Ko- ningsweg. Een deel van het verkeer opteert voor de route De Haukesweg Waterweg - Oosterdamsterweg - Westerlanderweg. Hierdoor stijgt de verkeersdruk op De Haukes- weg en de Westerlanderweg fors, hetgeen gezien moet worden als een ongewenste ontwikkeling. Het effect van de voorgestelde maatregelen op de Slootweg In tabel 5.1 zijn de effecten samengevat die een snelheidsverlaging op of een knip in de N240 als gevolg hebben. autonome situatie 2020 situatie 2020-Halfland effect 60 km/h knip 60 km/h knip afname verkeersaanbod N99 ten westen van N240 ja ja nauwelijks nauwelijks toename verkeersaanbod N99 ten oosten van N240 ja ja nauwelijks nauwelijks toename verkeersaanbod sluiproute via Ulkesluis ja (enorm) ja (enorm) ja (beperkt) ja (beperkt) toename sluipverkeer Nieuwesluizerweg ja (enorm) ja (enorm) ja (beperkt) ja (groot) toename sluipverkeer Schelpenbolweg nee ja (groot) nee ja (groot) acceptabele verkeersdruk in woongebied De Haukes ja ja nee nee Tabel 5.1: Samenvattend overzicht van de effecten van de beschouwde varianten voor de N240 Uit tabel 5.1 wordt duidelijk dat de voorgestelde maatregelen effect hebben op de verkeersdruk in woongebied De Haukes. Zonder maatregelen neemt de verkeersdruk in dit woongebied bij de autonome situatie immers fors toe, hetgeen uit oogpunt van verkeersveiligheid en leefbaarheid niet acceptabel is. Met één van de twee voorgestelde maatregelen wordt de verkeersdruk in dit woongebied weer acceptabel.
Pagina 17
Echter, het gunstige effect van de maatregelen op de verkeersdruk in De Haukes wordt weer teniet gedaan als de situatie 2020-Halfland wordt gerealiseerd. De verkeersdruk op de wegen in woongebied De Haukes neemt weer toe tot onacceptabele waarden voor wegen met een dergelijke functie. Uit de studie blijkt namelijk dat de aanleg van een ontsluitingsweg van de bebouwing aan de zuidzijde van het Wieringerrandmeer welke aansluit op de N240 alle te nemen maatregelen op de N240 (Slootweg) teniet zal doen. De verkeersafname die wordt gegenereerd door de aanpassingen op de N240 wordt veelal gecompenseerd door het verkeer op de nieuwe weg. Daarnaast zal het verkeer, door het sluizencomplex in westelijke richting te verplaat- sen, niet de route via de Poelweg en de Koningsweg kiezen, maar opteren voor de route De Haukesweg Waterweg Oosterdamsterweg - Westerlanderweg. De ontstane vertraging door deze sluizenverplaatsing zorgt wel voor afname op de N240 indien er geen maatregelen worden genomen. Tot slot de opmerking dat de verschillende varianten die doorgerekend zijn met het verkeersmodel, niet alleen invloed hebben op het wegennet van de gemeente Wierin- gen en Wieringermeer. Omliggende gemeenten zoals Anna Paulowna zullen bij de verdere ontwikkeling betrokken moeten worden, zodat een breed gedragen ontwikke- lingsplan opgesteld kan worden. Hier is voor de provincie een duidelijke taak wegge- legd. Tijdens de verschillende overleggen is dit meerdere malen door alle betrokkenen aangegeven.
1701
1704
1705
1712 1706 1703
1726 1713 1711
1727 17071702
1715 1710
1714
1729 1728 1709
1717
1741 1716
1730 1731
1719
1725
1742 1732
1718
1740
1743 1744 1733 1723 1720 1808
1745 1724
1739 1721
1754
1753 1807
1752 17581755 1734
1751 1759 1722
1746 1756
1750 1761 1757
1760
1749 1737
1762 1738 1805
1748 1735
1763
1747
1764 1809
1766 1772
1767 1736
1778
1768 1810
1771 1806
1779
1769
1780 1770
1773
1784
1777
1774
1783
1781 1785 1804
1782 1775
1776
1786
1789 1803
1787
1812
1788
1811
1801
1802
1813
1839 1819
1820
1840 1818
1838
1821 1826
1825 1814
1822 1823 1827
1824
1841
1830
1845 1828 1815
1831
1846 1829 1816
1844
1817
1847 1836 18371833 1832
1848
1835
1843 1834
1871 1872
1842
1860 1859 1849
1861 18581857 1856
1850
1855
1854 1851
1853
1862 1852
1870
1873
1869
1868
1863 1864
1874
1070 1069
1867 1068
1071 1072 1067
1083 1073 1066
1082 1081 1074
1080
1011 1084 1085
1078
1079 1075
1866
1865 1076 1065
1077
1012 1086
1013
1014
1064 1102
1157 1177
1101
1015 1176
1063 1178
1183
1910 1103 1174 1175
1016 1158
1062 1179
1020 1173
1911 1155 1171
1901 1104 1156 1180
1021 1172
1159 1182 1201
1017 1107 1105 1169 1181
1106 1170
1153 1154 1160 1168
1151
1061
1161 1202
1110 1114
1111 1152
1018 1113
1166
1043 1112 1117 1115
1909 1019 1033 1109 1167
1022 1118
1119
1913 1902 1116 1162
1120
1042
1023 1034 1108 1121 1123 1203
1125
1044
1912
1904 1041
1903 1045 1165
1035 1124 1164
1905 1024 1046
1915 1204
1908
1914 1906 1032
1039 1040
1122 1163 1205 1206 1207
1916 1037
1917 1907 1126
1440 1038 1209
1443 1444 1214 1212
1918 1919 1213 1211 1210
1029 1036 1132 1215
1439 1944 1218 1220
1920 1128
1926 1217 1222
1216
1921 1352 1353 1208
1025 1031 1127 1219 1221
1925 1301
1027 1028
1131 1237
1922 1927
1442 1924 1223 1229 1236 1238
1441 1129 1241
1445 1943 1923 1936 1235
1937 1928
1942 1026 1130
1446 1371 1339 1230 1234 1239 1240
1940 1337
1935 1345 1233
1938 1302 1308 1228
1306 1351 1340 1224
1939 1346
1030 1338 1231 1232
1133 1373 1372 1307 1344
1452 1334
1349
1941 995 1383 1347 1343 1227
1934 972 1382 1374 1304 1305 1309 1341 1336 1335
1453 1350
1447 1134
993 1303 1348 1342
990 992 1384 1381 1327
1375 1311 1326 1333
971 991 1312 1325 1328 1225
1520 997
1386 1378
1314 1318 1323 1324 1329 1226
1454 996 1385 1380
1448 994 1135 1319
1379 1330
1933 973 989
983 1322 1332
1389 1377 1317
1449 1929 980 981 982 988 1310 1313 1321 1331
1388 1320
1450 1315
1455 1316
1632 1932
985
1456 1931 1930 978 987 1000
1631 984 1390
977 979 998 1272
1392
1451 974 1376
1427 976
1428 986
1403 1404 1521 1519 1391
1515 999 1273 1271
1633 1516 1630
1426 1409 1402 1634 1514 1629 1615 1387
1624 1001
1405 1393
1626 1274
1625 1627 895
1425 1408 1518 1618
1401 1406 1614
1620 1628 975 1284
1410 1509 1270
911
1429 1418 1617 904 903 902 1256
1517 913 1268
908 898 894
1411 1394
1430 1417 1613 912 910 905 896 1275
1585
1414 914
1421 1619 897 1257
909907 901 1282 1283
1505 875
1416 1407 915 916 906
1621
1413 1616 1506 893
1612 928 899 886 1395
1420 1486 891
917 1396
1583 929 900 887 892 1276 1279 1281 1269
1419 1584 890
1431 874
1412 1508 1483 927
1499 919 876
1510 918 924 930 889 1255 1258
920 885 873 1280
1423 1485
1513 931
926 888 877 860
1434 934 872 1277
1432 921 884
1422 1511 925 878 1278
859 861
1525 879
1487 1597 922 923 932 935 883
1415 1507 1493 880 858
1437 871 870 1266
933 862
1484 945 856
1433 882 863
1512 944 854 857 868
1457 942 936 881
1460 1480 865
1524 1622 853 869
1436 946 943 937
951 864 1259 1265 1267
1459 1623 1479 851 867
1522 1458 947 941 938 852 866
1435 1581 948
1604 939 850
950 949 842 846 847
1580 940
1465 818
1424 1260
817 1251
1523 1598 814 841
1464 819 824
1482 843 845
1438 815
1463 1498 816 820 823 835 840
813 844 848
1543 1582 1494 825 839 849 1263
1588 809 810 821953
1466 1601 812 834 837
832 1264
1462 1587 1254
1603 803 808 833
1527 1600 838
1589 811 827 831
1461 807
1504 802 804
1481 1599
1542 1590 1252
1586 805 830
806 829
1602 1262
1488
1526 1608 1261
1528 801
1496
1605 1497
1535 1611 1495
1540 1490 1591
1607 16061500 1576
1610
1489 1594 1478
1491 1593 1501
1569 1253
1541 1609 1502
1503 1475
1595 1579
1534 1592 1470 1570
1568 1571
1536 1471 1575
1566 1565
1473 1578
1564 1577
1567 1574
1472 1474
1596 1572
1573
1533 1477
1476
1563 1469
1539 1537
1530 1492
1529
1562 1552
1467
1561
1538
1531 1550
1532
1468
1551
1553
1549
1544
1545 1548
1547
1546 1554
Legend
Links Wegbeheerder
Netwerk Wieringen 2004 WRG002/Wkj 2
23-03-2006/netwerk 2004 wegbeheerders Goudappel Coffeng
Legend
Links Wegbeheerder
Netwerk Wieringen 2020 autonoom WRG002/Wkj 3
23-03-2006/netwerk 2020 wegbeheerders Goudappel Coffeng
Netwerk Wieringen 2020 Halfland WRG002/Wkj 4
23-03-2006/netwerk 2020 wegbeheerders Goudappel Coffeng
79 Legend
82 Link Bandwidths Intensiteiten etm mvt 0 - 200
200 - 750
82
79 750 - 1000
---
2 22
2 5 1000 - 1500
1 1 7982
3 3 13 21 1
5 11 1500 - 2500
3 34 79
1 2 2 22 1 1 5
1 > 2500
2 1 5 11 9
22 1 2 1
1 1 2 735
1 21502 56
2 1
3 1 01 6
2 2 66
6 1107 1 8
6 1
---
1 3 2 1 1
3 109 89
1 81 6 6
---
3 6 6
---
1 109
4 2 4 6
---
4 2 106 81
4 6 2 9
---
11 8 1 2
---
5 106
7 2 2 2 1
5 6
7 1 1 1
7 4 3 2 106 7 1 7
2 7 7
4 3 2 6
2 1 28 59 1 107 77
1 1 1 7 8
1 1 19 21 861
1 8 8
---
7 1 81
7 8 5
9 181 7 8 1
---
1 5 2
120 713 5 8
8 7
---
278814 81
89
95 2 8
95 1 1 6 2
1 36 1 2
95 2 2
3 66
95 2
3 4 1
95 1 2 5 2
3 22
13 5 5 3 1 2
95 3 2 5 2 2 2
2 1 3 2
2 2
120 2 2 5
4 4 2
95 1 2
1 7 22
4 2
62 7 3 2
---
5 2 3 6
3 2
5 9
---
5 3 1
7 3 1 1
5 9 1
3 8
8 2 2
57 5 2 37 4
6 3 2
57 6 2
4 3
57 5 2 2 2
4 1
---
2757 3 7
---
3 5 4
71 6 7
7 5
86 1 6 5
---
4 3 9 88 6 8
6 7
5 25
5 7 8 8
1 8
9 12
36 30 2 4
4 36 13 2 1
8 5
8 1 2 219
9 5 8
---
9 4 6
11 38 22 6 3
4 39 5
19 4 41 2 5 4
1 5
1 6 3
1 79 1 979 7055
568 4 2
5 15 6 13 1
13
3 5 5
7 5 6
4 5 11 0 8 5 4
2 9 3
7 2 1 1 1 1
8 0114
---
3 1
11 9
1 20
1 20 5 3 5
22 9 31
1 22
2 1 31 2
1 1 8
3 1 3 Etmaal intensiteit 2004 1 WRG002/Wkj 5
23-03-2006/etmaal 2004 doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
134 Legend
139 Link Bandwidths Intensiteiten etm mvt 0 - 200
134 200 - 750
750 - 1000
---
2 22
2 4 1000 - 1500
1 51 13139
3 3 1 1
3 11 1
5 2 1500 - 2500
3 34
1 1 2 24 1 1 5 > 2500
2 5 2 1
1 1 2 7
23 1
1 1 2 734 21720
5 67 2
2 1
3 1 2 6
2 3 11
6 1119 1 4 11
---
6 3
1 3 2 1
3 121 6 6
3 6 6
---
1 121
3 3 5 7 6
48
4 3 117 14
4 6 2 1
---
1 8 1 2
---
5 2 22 117
6 1
5 6
7 1 1
6 4 3 2 117 7 1 7
2 3 7 7
4 2
2 1 31 50 1 117 7
7 7
1 1 7
1 1 19 20 171
7 9 7
6 1 91 7 5
1 7 4
9 7 0 1 1 1 1
---
1 5 3
155 884 5 8
1 7
---
289816 78
---
3 11
---
118 1 2
47 1 7
1 2
118 3 1
3 77 6
118 2
1 4
1 1
1 6 3
---
13 6 13
5 2 1 1
118 3 2 5 1 2 1
2 1 3 2 1
---
155 2 2 2 5
4 4 2 2
118 1 1 1
7 31
---
79 7 4 2
---
8 8
2 2 6
5 2
8 1
---
7 4 1
4 7 1 8
---
8 1 1
7 7
---
1 1 2
71 8 2 44 8 3
8 8
---
71 4
5 7 4
71 9 7 9 1 2
---
2371 1
4 4 7
4 1
8 0 3
68 4
8 7
6 70 1 3 3 19 4
6 1 44 6 4 2
4 11 1 7
3 7 1 8 25
8 4
12 28 7 7
2 1 7 0 25 1 2
---
2 9 1
38 3 3
---
5 41 3 1
7 1
8 2 2
4 2
4 9 215
1 3
---
7 1 1 1
5 1 7 1
4 7 1 6 0
11 6 43 2 6 3
4 53 1
20 5 55 1 3 1 2323 10 0
1 3
1 1 0 1 6 2
89 9 1
4 21628
21
7 6 2
6 1310 42
8 53
3 4 4
9 0 52 6
4 7 28 19 0 9 6 5 2
2 4 1 3 10 9 1 20
7 2 13
8 8 1 14
---
---
7 31
81
1 21
1 21 6 2 3
20 10 28
1 20
1 2 27 1
8 1 0
6 3 8
---
---
Etmaal intensiteit 2020 autonoom WRG002/Wkj 6
25-04-2006/etmaal groei 2020 doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
54 Legend
56 Link Bandwidths
2004_2020 mvt 2004 groei in 2020
54 afname tov 2004
56
54 56
54
1 1
1 2
1 17 6 5
1 2 1
4 111 55 5
4 6
8 6
---
4 5
5 7
---
---
---
---
---
4 5 7
---
---
---
---
---
4 8
4 8
1 1 1 2
1 1 24 8 9
311 1
3 8 5
7 9
7 5
1 3
1 7
17 31
17 9
13 1 71 5 7
10 5
10 17 1
13 13
---
10 6 6
10 1
13 6
10 6
13 5 6 -1
14 5
10 -1
---
5 5 1 -1
---
6 1
17 14 61
10 6 -1 1
17 1
14 6 6
6 11
---
2 6
1 6
5 2 4
9 3 2
4 7
1 3 2 5
2 2 9
---
---
5 2 1 4
9 2 1
1 3 2 1
---
---
5 2 3 2 2
2 1 3
9 1
5 1 2 3 3 4 -1
9 1 3 5
---
-25 1
-2 9 1 3 4 5
3 5
1- 1-
-1 9 3 - 7 2 2 9
1 5 3 51 4
-4 3515 1 2 2 11 -1
1 0
4 -1 1 7 1
3 -1 3554 1 1 -2
3 3122
- 3 3 1 8 11
2 1 1
1 2 1 11 2 14 -1 61 70 6 -1
5 -7 7 16 1
4 6 1 7
4 6 -1
1 13 2 -1
9 1 6
2 7 1
5 22 2
5 4 3 2 2 1 1 2 6
4 3
24 3 1
6 -1 4 5
4 5
2 3 2 7
62 -1 3 13 1
1 3
8 1 5
1 1 1 6 8 5 8 4 33 2 9 111 5
---
1 6 6
1 1 6 1 18 2122
---
2 1 113 442222 5 1 1 0 22 9 12 124 5 20
1 15 20 -1
1 -5 1 21 1 2 1 14
61 5 2 1
21 14 4
9 1 5
---
4 9 10 6
5 5 9
1 -1 10 9 6
2 7 6
1 -4
1 -1
1 -1
-1 1 -4
-1 1 1
-21-2 -3
1 7 6
2 3 2
6 6 Groei etmaal intensiteit tussen 2004 en 2020 autonoom WRG002/Wkj 7
25-04-2006/etmaal groei 2020 intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
134 Legend
139 Link Bandwidths Intensiteiten etm mvt 0 - 200
134 200 - 750
750 - 1000
---
2 11
1 5 4 1000 - 1500
1 1 13139
3 3 13 11 1
5 12 1500 - 2500
3 23
5 5
1 > 2500
1 2 5 1 1
2 5 123
23 2 8 1
1 1 2 7396 754
21 2 1
6 96 1 2
2 1
2 25 4 11 9
6 5 46 5 11
10 1 9
---
---
3 2 1 23
3 150 5 171
3 4 9
3 4 4
5 13
3 1 50 3 5
1 1 3 3 3 8
---
---
3 4 5 5
50
4 4 145 16
4 6 3 4 1
---
1 8 1 2
2 8
5 2 2 2 145
6 2 1
5 7
7 1 22 5 4
6 4 4 2 145 5 5
8 3 5
2 5
44 51 1 145
1 371 51 55
---
1 126 23 20 18
7 08 5 4 4
6 2 1 3 5
6 5 5
1 108
2 1
1 0
2 5 2 15
168 10165 5 13
---
37616 13 50
56
10 311
124 2
1 9
37 1 65 6 2
---
124 4
2 12 5
124 1 2 2
1 3 1 3 2
1 5 3 1
---
1 2 3 1 12 3
---
9 5 3
2 11 1
127 6 6 5 1
5 11 3
6 1 3 3 3
936
1 1 12
168 6 8 1 5
127 6 24 4 6
4 3
24
91 6 6
---
19 46 18 2 11 9 6
19 2 2
---
---
7 2 1
2 5 3 0
19 6
1 1
5 5
1 5
5 1
9 2
72 1 2 22 6
19 6
19
72 16 2 4
72 2111
16 1 1 0 1
---
2472 15 7
---
2 1
1 10 2 0
68 1 3
---
7 59 2 1
1 2 4 4 18 4
5 54
2 9 2 1 7
1 11 1 27
1 4
12 27 7 7
2 1 7 0 25 1 2
4 1
1 2 3 3 3
6 48 1
19 2
1 5 4 0 2 1
5 1
6 3 225
1 3 2
1 1 6
7 7 1
4 8 4 7 0
6 45 2 6 3
1 20 47 1
20 6 4 4 1
9 1 47 4 1 6 3 1 2424 11 1 2 3
81 2 1 1
9 216318 7
6 14 42 1
6 53
6 414
4 4 0 52 7
4 8 27 19
1 9 5 6 5 2
2 4 3 10 9 2 20
7 2 14
8 8 3 14
---
1 3
3 3
21 8
1 2 13
1 21 6
21 28
1 21 11
1 2 27 2
8 1 2
2 3 9
---
---
Etmaal intensiteit 2020 Halfweg WRG002/Wkj 8
23-03-2006/etmaal 2004 doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
55 Legend
57 Link Bandwidths
2004_2020 mvt 2004 groei in 2020
55 afname tov 2004
57
55 57
1 55
1 1
1 4
4 125 7
3 25
3 1 1 0 1
12 1 152 5 1
218 5
2 18 312 7 8
2 2 21 1
2 2 11 6
19 2 3 11 6 8 2
8 -2 2 2
22 3 66 9 77 -3 2 2
3 8 4 222
19 23 2 2 4
2 1
22 2 2 1 2 2 9 8
1 1 8
1 119 1 6 8
1 21 2 6
19 1 2
---
21 8
1 3 2
1 19 -1 3
3 2
3 -43
12 -1-1 -211 -1 -
---
3 5 51 1 1
2 5 719 19
6 8
12 22
2 12 -1-1 -1 -1 -133 2 9 6
4 4 1 1244 4 -1 1 21
2 2 -42 7
4 16 -1 2 -32 2 18 8
4 1 414 4 112 22 16 2 8 6
-4
16 -3 7
25 4 -4 7 8
4 121 -4 77
23 52 1 8 8
13 1 4 161 -3 -4 2 6 1 6
13 56 1 7 -645 -1
16 16 1
1 -44 32
32 6 -1
13 6 1 1
13 -2 1
---
16 6
14 6 2 -1 -2
---
18 316 2
-1
-1 6
14 1 21
3 1 2 -1
-1 -1 5 1
3 1 2 -1 152 1
217 -1 -1 6 1
25 18 -1
2 2 -1
-1
14 3 3 6 2
2 3 17 -1 1 4
23 2 -1 12 2 1 -12 1
- -1
18 2 -1
3 2 -112
12
11 0 0 7 7 2 2
17 -1 -12
1 2
6 19 -1 65 1
1 9 9 965 14 4 7
7 -1 9 -1 4 -1
6 1 -69
-6 4 8
5 0 7 1 -8
1 -8 1 1 1 8
6 2 6
7 1 8
66 7
---
5 7 6
10 -8 1
6 -8 -1
1 -1
6 2
5 7 2 8 1
7 6
10 4
5 6 8 4 -1 -1
10 6 6 4 -1
1 6 6
6 1
-2 5 6
10 6 -8 -8 5 4
---
2 4
8 5 4
6 3 5 6 6 7 2 2
2 9 -1
1 6 6 8 8 12 1 0 -1
-8 -8 6 6635 1 6 2 1
5 1 -1
32 4 1
4 1 9 11
2 8 6 -1
1 5 1 6 -1 6 96
1 5
6 11 2 24 -1 61 71 1
4 4 1 7
6 -9 1 2 6 -1
1 -1 -1
-9 1 8 9 6
6 22 2 1 1
1 6 7 4 2 6
2 1
3 4 3
4 4 2 5
9 6 7 3 3 1 5
5 -9 -1 1 4
6 -23-622 4
4 3 3 6
6 5 -2 3 7 4 2
3 1212 5
3 5 6 6
1 5 -2 3 4 5 1 17 2323
5 6 1 1 1 -1
3 8 43 9 12 125 6 20
1 -1 1 121 82524 20
1 -1 -5 15 1
2 20 14
1 1 9 -1
1 1 71 6 20 2 2144 94 1
5 5 1 10 7
4 9
-1 -1 5 10
8 7 9 7
-4
1 -1
1 -1 1
-1 1 -4
-1 1
1 1
-2 1-2 -3
-1 8 6 3 3
6 6 Groei etmaal intensiteit tussen 2004 en 2020 Halfland WRG002/Wkj 9
25-04-2006/etmaal groei 2020 intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
Legend
Link Bandwidths
2020_2020auto mvt 2020 groei tov autonoom afname tov autonoom
1 2
3 18 2
---
2 19
-2 1 1
2 3 1217 102 -1 1
---
14 0
2 12 2
2 13 1
---
15 2
2 3 1 6
3 11 9 22 2
14 3 6 19 727 -3
- 2 2
3 8 4 222
15 23 2 2
2 1 4
14 2 2 1 2 2 9 8
1 1
---
1 15 1
---
1 1
---
13 1
15 1 2
---
13 8
1 3 2
1 15 -1 3
3 1 -1 2
3 1 -43
12 - -
---
3 1
122 22
1 3 31 3 515 15 1-1 -13
---
4 -1-1 -1 -1 -143 2 9 9
4 4 933 3 -1 3 13
11 2 -42
- 2 7 18
4 22 8 2 -42 2 8
4 4 4 19 8 9
-4
4 8 7
4 -4 7
7 -4 8
4 10 -1 -4 77
6 40
1 9 1
3 4 -4 -4 2 9 1 1
3 7 -645
49 -1
-5 3 32 6
3 -44 32 -1
3 2
-6 -6 -1 6 -1
2 2
3 -1 -1-2 1
3 -5 6
5 -6 -1 1
-5 - 6 2 2 -1 -2
---
-6 6
4 3 3 -5 -1 -1 1 21
5 3 1 2 -1 -1 5 1
2 1 2 -1 -1 1 52 1
4 217 -1 -1 -1 6 1
7 2 2 2 2 3 -1 -1-1 6 2 2
5 2 4
2 17 -1 -1
6 7 12 2 2 -12 1
---
2 -1 -2
6 4 2 2 -12
112
5 0 0 3 3 1 2 2
6 -2 -2 -12 65 1 2
5 19 9
-1 9 -1
1 9 965 14 4 7
5 -1
1 -1 9 4
5 -1 -1
2 4 8
2 1
---
1 -1 1 1 1
5 -1 1
5 -1 7 9 7
-1
5 5
1 -12 -1 -2
5 -11 -1 -1
5 -1
5 -1 6 -1
5 5 1
1 6 6 1 -1
5 3 -1
1 2 3 1
6 5 1
1 2
1 1 6 -1 -1 23 5
---
9 3 2 5 -1
3 9 4 4
-1 -1 1
1 1
1 332
3 1 2 2 1
1 -1
3 1 1
5 -1 -1
5 -11 1 -1
-11 9 2
1 3 1 1
---
1 1 1 1
3 1
4 -4 -3
5 4 1
5 -4
5 11
-4 -3 5 3 1 1
5-2 -3 -4 -4 4 -1 1 11 2 -1
1 -433 1 8 4 21 2
---
1 -2 -3 1
1 1
-2 -3 1 1
-3 1
-2 1 Groei etmaal intensiteit tussen 2020 autonoom en 2020 Halfland WRG002/Wkj 10
25-04-2006/etmaal groei 2020 intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
134
139 Legend Link Bandwidths Intensiteiten etm mvt 0 - 200
200 - 750
750 - 1000
5 5 4
2 2 1 13139 1000 - 1500
4 4 13 11 11
5 12 1500 - 2500
---
1 1 1 5
2 2 2 2 121 > 2500
2 7 1
1 1 2 4 2 1
3 1
35 21731 72 2 6
2 21
6 3 11
6 130
1 1 9 1 2
---
1 3 2
3 131 1 6 6
3 6 6
---
1 131
3 3 5 1 6
54
4 3 128 15
4 6 2 1
1 1 2
1 5 2 22
2 128
6 1
67 2 128 7 18
---
2 8
---
6 4 3 2 9
2 7177 7
1 1 7
1 118 20 7 1 1 8
6 1 10 1 5
1 101
---
1 8 5
1 1
3 0
154 1 914 5 5 2 8
9 8
---
299915 14
---
8 11
108 2
1 3
28 1 7
1 2
108 1
3 2 77
108 2 1 6
1 1
1 62 1
13 1
5 6 2 1 1
108 3 2 5 1 2 1
2 1 3 1 2 1
154 2 2 2 5
4 4 2 1
108 1 1 1
6 31
5 2 0 6 2
9 1
19 7
2 2 6
---
19 29
---
7 1
6 1 4
19 5 1
---
6 1
---
1 1 2
72 9
1 2 22 8
19 3
---
19
72 16 4
7 4
72 9 7
16 8 1 2
2372 15 1 7
---
2 9
9 3
68 7
6 9 4
15 4 3 3 1
9 4
6 54 2
2 7 1 7
1 11 8 8 12 28 4 7 7
2 1 7
1 1 2
---
1 2 9 3
6 38 1
19 1
1 1 2
3 5 2 2
5 50 21 3
7 1 16 7 1
4 7 1 6 0
1 20 4 6 16 3 1
21 6 46 4 1 1
23 10 0 3
1 1 80 2 1 6 2
621 9 1 0 6 2
6 83 42
6 53
4 013
---
0 6 51 6 28 19
1 9 5 6 4
2 5 4 2 1 3 10 9 1 20
7 2 8 1 114 13
1 3
3 1
1 22 8
1 22 7 213
20 28
1 20 10
---
1 7 1
---
8 1 0
2 3 8 3
---
Etmaal intensiteit 2020 o.b.v. autonoom WRG002/Wkj 11
23-03-2006/etmaal 2020 variant Slootweg 60 km/uur, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
134 Legend
139 Link Bandwidths Intensiteiten etm mvt 0 - 200
134 200 - 750
750 - 1000
---
2 22
2 5 4 1000 - 1500
1 1
4 4 13 1 13139
11 1
5 2 1500 - 2500
4 34
1 2 2 24 1 1 5 > 2500
2 5 21
1 1 2 7
23 1
1 1 2 734 21734
5 74 2
2 1
3 1 2 6
2 4 11
6 1132 1 1 11
---
6 4
1 3 2 1
3 134 6 6
3 6 6
---
1 134
3 3 5 3 6
---
4 3 130 15
4 6 2 1
---
1 8 1 2
---
5 2 22 130
6 1
5 6
71 2
---
6 4 3 2 13017 2 8
2 2 7 8
4 2
2 59 1 130 7
1 321 71 7
---
1 1 18 20 181 1
8 0 8
6 1 1 3
7 5 5
1 8 0 101
1 1 1
---
1 5 2
154 994 5 9
1 8
---
298915 35
---
2 11
---
105 1
26 2
1 6
---
105 2
2 2
---
105 2 66 5
---
1 1
2 0 2
---
14 0 2
5 2 12 1
105 3 1 5 1 2 2
1 2
1 3 2
154 2 2 2 5
3 3 2
105 1 2
1 6 31
---
92 6 1 2 2
21 13 11 2 6
---
21 1
---
---
7 1
11 2 5
21 5
1 1
12 3
---
1 1
1 2
71 2 3
1 11
21 3
---
21
71 18 4
8 4
71 128
18 1 0 1 1
---
2371 28 7
---
1 1 8 1 3
68 6
8 7
6 37 1 6 3 3 20 4
6 54 7 2
9 11 26 1 7
---
3 9 4
12 28 7 7
2 1 7
1 25 1 2
---
2 0 1 3
8 38 3
3 1
1 1
3 1
6 2 2
2 5 2
5 0 215
1 3
1 1 6
5 6 1
4 7 1 6 0
2 31 43 2 5 3
4 7 39 6 1
21 8 1 1
7 1 41 4 1 6 3 1 2323 11 1 2 3
75 2 8 1
7 215211 99 6 2
6 94 41
7 54
4 4 914
---
0 52 6
4 4 28 19
1 9 3 6 5 2
2 4 3 10 9 1 20
7 2 13
8 8 1 14
---
1 3 0 0
22 8
1 1 22 7 2 13
21 28
---
1 21
---
1 27 2
8 1 9 0 2 8
---
---
Etmaal intensiteit 2020 o.b.v. autonoom WRG002/Wkj 12
23-03-2006/etmaal 2020 variant knip Slootweg, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
Legend
Link Bandwidths
2020_2020auto mvt 2020 groei tov autonoom afname tov autonoom
11 6
---
10 6
10 56
10
10 5
---
10
10
10 10 10 5
10
10 5
-1
---
11 -1 56
-10 9
-1
-10 -1 -1
-10 -1
-11 -1 -1 -1
-1 -1 -1 -1 -1
-11 1
1 -1 -2
1 11 -1
11 -22
11 6
---
---
1 -22
11 11 11
-1
11 -1
11 2
-2 1 -1
1 1 -1
-2 55 1
2 1 -1
---
---
---
1 -22 5 5
1 8 -9 -9
1 8 -9 4
-4 -9 -4 -1
---
3 -114
-4
-4
---
-4 Verschil etmaal intensiteit tussen 2020 autonoom en variant WRG002/Wkj 13
23-03-2006/etmaal verschil variant Slootweg 60 km/uur, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
Legend
Link Bandwidths
2020_2020auto mvt 2020 groei tov autonoom afname tov autonoom
14 7
---
13 7
13 77
13
13 7
---
13
13 1 1
1 1
11 1 1 1 113 11 11
---
11 1 7
11 1
-1 11 1 7
-1 -1
1 1
-1 11
-11
1 -1 77
---
-12 -21 1
-12 -1 -1
-12 -2 -1
---
1 -2 1
6 1
-13 -1 -1 -1 1
-1
-1 -1 -1 1
-13 -1
---
13 -1 -2 1
13 1 3
---
13 -3
---
5 1
13 7
---
---
---
1 1
1 -44 3
13 3
13 13 1
3 1
13 1
---
23 3
-4 1 1
---
77 1 2 1
-4 2 2
1 1 11
1 1 1
-2
2 1
3 -38 1 1 1
7 8 1
-2 1
1 1
2 20
3 -14 4 1
-7 -13 -7 -1 -1
---
4 -144
---
-7
1 -2
-6 -1
---
---
-6 -1 Verschil etmaal intensiteit tussen 2020 autonoom en variant WRG002/Wkj 14
23-03-2006/etmaal verschil variant knip Slootweg, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
134 Legend
139 Link Bandwidths Etmaal intensiteit 0 - 200
134 200 - 750
750 - 1000
---
1 11
1 5 4 1000 - 1500
1 1 13139
3 3 13 15 1 1
1 2 1500 - 2500
3 23
5 5
1 > 2500
1 2 5 1 1
2 5 123
23 2 8 1
1 1 2 7396 757
21 2 1
6 97 1 2
2 1
2 25 4 11 9
6 5 48 6 11
10 1 0
---
---
3 2 1 23
3 152 5 171
3 4 9
3 4 4
5 13
3 1 52 3 5
1 1 3 3 3 8
---
---
3 4 6 5
51
4 4 148 16
4 6 3 4 1
---
1 8 1 2
2 8
5 2 22 148
6 1 1
5 7
7 1 22 5 4
6 4 4 2 148 5 5
8 3 5
2 148 5
44 51 5 55
---
1 126 23 211 371 18
7 10 5 4 4
6 2 1 3 6
6 5 5
1 110
2 1
1 0
2 5 2 15
168 10184 5 13
---
37816 13 61
56
10 311
122 2
1 9
36 1 65 6 2
---
122 4
2 12 5
122 2 2
3 2 3 2
1 3 1
2 1 2
3 12 3
---
9 1 3
2 11 1
125 6 6 5 1
5 11 3
6 1 3 3 3
832
1 1 12
168 5 8 1 5
125 5 24 4 6
4 3
24
93 1 6
---
21 41 18 2 11 9 6
21 3 2
---
---
7 1 1
6 5 4 1
21 6
1 1
5 6
1 5
5 1
1 2
73 2 3 16 6
21 6
21
73 19 2 4
73 2111
19 9 1 1
---
2473 17 7
---
1 1
1 11 2 0
68 1 3
---
7 60 2 1
1 2 4 4 19 4
6 55 2
1 9 11 1 27 1 7
6 1 4
12 27 7 7
2 1 7 0 25 1 2
---
1 3 13 3
8 1 48 1
14 1 6 4 2
1 2 1
5 1
6 3 225
1 3 2
1 1 6
6 7 1
4 8 4 7 0
6 45 2 6 3
1 23 44 1
20 8 4 4 1
9 1 45 5 1 6 3 1 2424 11 1 2 3
79 2 1 1
9 216317 7
6 24 42 1
7 54
6 315
4 4 0 52 7
4 7 27 19
1 9 5 6 5 2
2 4 3 10 9 2 20
7 2 14
8 8 3 14
---
1 3
2 3
21 8
1 1 21 6 2 13
21 28
1 21 11
1 2 27 2
8 1 2
2 3 9
---
---
Etmaal intensiteit 2020 o.b.v. Halfland WRG002/Wkj 15
25-04-2006/etmaal groei 2020 variant Slootweg 60 km/uur, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
134 Legend
139 Link Bandwidths Etmaal intensiteit 0 - 200
134 200 - 750
750 - 1000
---
2 11
1 5 4 1000 - 1500
1 1 13139
3 3 13 15 1 1
1 2 1500 - 2500
3 5 5
1 > 2500
1 223 1
5 1
2 5 123
3 23 2 8 1
1 1 2 7 96 760
21 2 1
7 98 1 2
2 1
2 25 4 11 9
6 5 51 8 11
10 1 1
---
---
3 2 1 23
3 155 5 171
3 4 9
3 4 4
5 13
3 1 55 5
3 3
1 1 3 3 8
---
---
3 4 8 5
52
4 4 150 16
4 6 3 4 1
---
1 8 1 2
2 8
5 2 2 2 150
6 2 1
5 7
7 1 22 5 4
6 4 4 2 150 5 5
8 3 5
2 5
44 51 1 150
1 371 5 55
---
---
1 126 23 21 18
7 13 5 4 4
6 2 1 3 8
5 5
1 113
---
2 1
1 0
2 5 2 15
168 11104 5 13
---
37016 13 82
56
11 2 311
123 1 9
36 1 75 6 2
---
123 2 12 4 5
123 3 2
2 2 3 2
1 3 1
2 9 2
2 12 3
---
9 9 3
1 12 1
125 6 5 5 2
5 11 3
5 1 2 3 3
730 12
168 5
4 7
125 4
4 24 6
3 3
24
93 8 6
---
21 38 18 2 11 9 6
12
21 8
---
7 1
8 4 2
21 6
1 1
8 8
1 5
5 1
1 2
72 2 2
1 8
21 8
21
72 19 2 4
72 2311
19 1 1 0 1
---
2472 27 7
1 1
---
04
68 1 3
---
7 82 2 1
2 4 3 3 19 4
6 0 55 2
1 11 2 28 1 7
---
3 1 12 27 7 7
2 1 7 0 25 1 2
---
2 3 1
8 38 3 1 3
2 8 3 2
4 2 1
2 1
3 5 6 3 225
1 3
1 1 6
5 7 1
4 8 5 7 0
2 32 47 40 6 45 2 6 3 1
20 8 41 5 1
7 1 5 1 6 3 1 2424 11 1 2 3
75 2 1 1
7 216315 7
6 34 42 1
54
7 215
---
4 4 0 52 7
4 5 27 19
1 10 3 6 5 2
2 4 3 10 9 2 20
7 2 14
8 8 3 14
---
1 3 0 3
21 8
1 1 21 6 2 13
21 28
---
1 21
1 2 27 2
8 1 2 0 3 9
---
---
Etmaal intensiteit 2020 o.b.v. Halfland WRG002/Wkj 16
25-04-2006/etmaal 2020 variant knip Slootweg, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
Legend
Link Bandwidths
2020_2020half mvt 2020 groei tov halfweg afname tov halfweg
2 1
2 1
2 1
3 11
---
---
3 1
---
---
---
---
1 13
2 1
---
2 1
---
-12 11
-2
-2 -1
-2 -1
-2
-2 -4
-4
-1
-2 -1
-1 -1 -1-4
-1
-2
-5
---
2 -5
2 -5
-5
2 1
---
---
-5
---
---
---
---
---
-5
---
-5
-1
2 -4 1 1
-1
---
---
2 -3 -2 -2
2 -2
-1 -2 -1
---
-11
-1 -1
-1
-1 Verschil etmaal intensiteit tussen 2020 Halfland en variant WRG002/Wkj 17
25-04-2006/etmaal 2020 variant Slootweg 60 km/uur, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng
Legend
Link Bandwidths
2020_2020half mvt 2020 groei tov halfweg afname tov halfweg
6 3
5 3
5 3
5 33
---
---
5 3
---
---
---
---
1 1 1 1 15
4 3
---
4 3
---
---
-14 33
---
-1
-1 -1 1
-1 1 -2 1
-1 1
-2 -5
-5 1
-1
-1
-2 -1
-1 -2 -2-6
-2 -1
-8
---
2 -8
10
2 -1
---
---
2 3
---
---
2 0
1 -22 2
2 2
---
---
---
3 1
12 1
-2
---
33 1 2
---
-1 1
8 1 1
-2
1 1
2 1
-16 3 3
-21
1 11 -6 -6
2 -6 1
-2 -6 -3
---
1 -231
-2 -2
-2
-2 Verschil etmaal intensiteit 2020 Halfland en variant WRG002/Wkj 18
25-04-2006/etmaal 2020 variant knip Slootweg, doorsnee intensiteit (I/100); gemeente Wieringen Goudappel Coffeng