PERSBERICHT
CONTACTCENTERS BELLEN RUIM 174.000 EURO BIJ ELKAAR VOOR HET RODE KRUIS
Hoofddorp, 27 april 2006 - Gisteravond overhandigde Danny de Munk de cheque met de opbrengst van de Plantronics Telesales Team Trophy aan Ruud Tombrock, Clustermanager Fondsenwerving en Communicatie van het Nederlandse Rode Kruis. De winnaar van de trofee is Direct Dial, het contactcenter dat de meeste donateurs wist te werven. De tweede en derde plaats waren respectievelijk voor Key Net en Cendris BSC. De trofee werd overhandigd tijdens het Telecommerce Gala in Utrecht.
De Plantronics Telesales Team Trophy geldt als de belangrijkste prijs voor de contactcenter-branche. Voor deze onafhankelijke wedstrijd strijden contactcenters om geld binnen te halen voor een goed doel. Het bijzondere aan de werving is dat het niet om eenmalige donaties gaat, maar om het binnenhalen van vaste donateurs. Uit voorgaande jaren blijkt dat het meestal gaat om langlopende donateurschappen.
Dit jaar was het verschil tussen de winnaars erg klein. Van de veertien deelnemende bureaus, heeft Direct Dial de meeste nieuwe leden voor het Nederlandse Rode Kruis geworven en daarmee het meeste geld ingezameld. Het telemarketingbureau won vorig jaar ook al goud op de Plantronics Telesales Team Trophy en heeft hiermee voor de vierde keer in totaal gewonnen.
Plantronics sponsort deze award niet alleen vanwege de doelstelling donaties binnen te halen voor het goede doel, maar ook omdat dit initiatief de contactcenter-branche op een positieve manier belicht. "De branche heeft te kampen met een onterecht negatief imago", zegt Cees van Gaalen, het jurylid van Plantronics. "We zijn blij dat het initiatief zo'n succes heeft. Dit blijkt niet alleen uit het feit dat elk jaar meer en meer contact centers zich opgeven om mee te dingen naar de trofee, maar ook uit de groeiende interesse van de goede doelen."
Over Plantronics
Plantronics stond in 1962 aan de wieg van de eerste lichtgewicht headset en is sindsdien de voorloper op het gebied van geluidsinnovatie en geluidskwaliteit. De producten borduren voort op Plantronics' ervaring in mission critical communicatie - waaronder ook de ontwikkeling van de headset die Neil Armstrong gebruikte voor het uiten van zijn legendarische woorden "One small step for man..." vanaf de maan. Plantronics' producten voor kantoor, contact centers, mobiele telefonie en entertainment maken communiceren makkelijker, comfortabeler en doelmatiger. Kijk voor meer informatie op
Meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong B.V.
Margriet Luttikhuizen
t: 00 31 (20) 421 05 65
e: