Ingezonden persbericht
KIA WK VOETBALSPEL ILLUSTREERT KRACHT IN-GAME ADVERTISING
Amsterdam 26 April 2006 - Als onderdeel van een cross-mediale campagne voor Kia - een van de zes official partners van wereldvoetbalorganisatie FIFA van 2007 -20014 - ontwikkelde het Amsterdamse interactieve reclamebureau SPINDOKTERS in samenwerking met advertisingbureau IMNetworks een online WK Voetbal spel om de kracht van In Game advertising aan te tonen.
Het behendigheidspel, ontwikkeld door gameontwikkelaar Mediarijk wordt via kia.nl en de sites spel.nl spelletjes.nl en game.nl uit het advertentienetwerk van IMNetworks onder de aandacht gebracht waarna de game viraal zijn weg vindt.
Resultaten
In de eerste week na de lancering is het spel al meer dan 100.000 keer gespeeld en hebben zich ruim 15.000 mensen aangemeld voor de nieuwsbrief van de sponsoren Kia, Tiscali en Spel.nl.
Uit een doorlopende analyse van het spelgedrag en de traffic gegevens blijkt dat 34% van de spelers doorklikt naar een van de partnersites. 54% van de deelnemers blijkt bekenden uit te nodigen om het spel ook te spelen.
De online competitie loopt nog tot 4 juni 2006, klokslag 12.00uur. Dan worden de winnaars bekend gemaakt.
In-game advertising creëert natuurlijke setting
Mark-Jan Hozee, SPINDOKTERS : "In-game advertising en het samenbrengen van verschillende partners maakt het mogelijk om een setting te creëren waarbij de doelgroep op een natuurlijke manier met de adverteerders in aanraking komt en de boodschap kan worden versterkt. "
Behendigheid en creativiteit brengt kaarten WK2006 binnen handbereik
Het Kia WK Voetbalspel is een online behendigheidspel waarbij de speler de bal zolang mogelijk hoog moet zien te houden. Om goed voorbereid aan de start te komen kan de speler eerst verschillende trainingsessies doorlopen.
De bal hoog houden alleen, is namelijk niet voldoende. Verschillende spelkarakters proberen de speler te hinderen en ook het publiek op de tribune laat zich niet onbetuigd.
Afhankelijk van de gebruikte techniek kan de speler punten verdienen en zich kwalificeren voor tickets voor wedstrijden van het Oranje elftal. Daarnaast kunnen spelers ook door het inzenden van een slagzin kans maken op tickets.
Door het spel door te sturen naar vrienden en kennissen kan meerdere keren gespeeld worden wat de kans op tickets vergroot.
De online competitie loopt tot 4 juni 2006, klokslag 12.00 uur. Daarna worden de winnaars bekend gemaakt.
Naast de speler met de hoogste score op dat moment, komen ook nummers 2, 50,100, 200, 500, 800 en 1000 in aanmerking voor toegangskaarten. Ook als spelers het spel niet tot in perfectie beheersen maken zij een goede kans.
Hoge click-through en viraal effect
In het WK Voetbal spel waarbij de speler felbegeerde toegangskaarten voor het WK 2006 kan winnen, worden middels billboards en boarding op het virtuele voetbalveld advertenties van de marketingpartners Kia, Tiscali en Spelletjesportal Spel.nl getoond.
Deze wijze van adverteren sluit aan op de beleving van de speler en brengt de advertentieboodschap op een natuurlijke manier onder de aandacht.
Uit een doorlopende analyse van het spelgedrag en de trafficgegevens blijkt dat 34% van de spelers doorklikt naar een van de partnersites. 54% van de deelnemers blijkt bekenden uit te nodigen om het spel ook te spelen. De online competitie loopt nog tot 4 juni 2006, klokslag 12.00uur. Dan worden de winnaars bepaald.
Mark-Jan Hozee, SPINDOKTERS / Interactive Mediators: "We verwachten de doelstelling van 40.000 aanmeldingen voor de nieuwsbrieven van de sponsoren meer dan ruimschoots te halen.
Voor de partners Tiscali en spelletjesportal Spel.nl gelden ook nog op traffic en click-trough gebaseerde doelstellingen. De effecten van de bannering campagne via het IM Networks en de spelletjes portals van Tiscali en SPILL Group worden doorlopend gemonitord. Ook hier lopen we voor
op de prognoses."
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SPINDOKTERS
Managing Partner: Mark-Jan Hozee (hozee@spindokters.nl)
telefoon: 06 51561411
http://www.spindokters.nl
Spuistraat 255a, 1012 VR Amsterdam
Over Spindokters
SPINDOKTERS biedt praktische en strategische ondersteuning aan bedrijven en merken bij het ontwikkelen en uitvoeren van een effectieve online marketing strategie. SPINDOKTERS is inzetbaar als klankbord bij strategieontwikkeling, hands-on consultant bij crossmedia campagnes, mediapartner of voor het ontwikkelen van marketingpartnerships
IMNetworks
Managing partner: Michael Fros (m.fros@imnetworks.nl)
Telefoon: 035-6773246 / 06-20597345
http://www.imnetworks.nl
Sumatralaan 45, 1217 GP Hilversum
Over IMNetworks
IMNetworks is een full service advertising en business development bureau dat in 2005 is opgericht door Michael Fros. Het bedrijf verzorgt voor opdrachtgevers de online advertentie exploitatie. Het advertentienetwerk van IMNetworks bestaat uit webomgevingen van opdrachtgevers die elkaar aanvullen. Het advertentie productportfolio is helder en compleet en voldoet aan alle eisen van de markt. Naast advertentie exploitatie zet IMNetworks zich sterk in voor het realiseren van hoogwaardige internet gerelateerde media formats. Het advertentienetwerk van IMNetworks bestaat o.a. uit de websites van Tiscali, Sky Radio, Yahoo! Nederland, Autoscout24, Autozine, Spill Group, Netalsindefilm, Miepkniep, MKBnet en BusinessCompleet.
Mediarijk
Managing Partner: John Jägers (john@mediarijk.nl)
telefoon: 06 50522351
http://www.mediarijk.nl
Van Diemenstraat 410-412, unit 3.04, 1013 C
Over MediaRijk
MediaRijk is een Flash-only bureau en is gespecialiseerd in de conceptuele ontwikkeling en realisatie van rich media toepassingen op het gebied van online games en gamercials , online marketing en corporate communication.
---- --