Rosados de España: authentiek en hoogstaande kwaliteit
- PERSBERICHT -
Den Haag, 26 april 2006
De roze parel onder de wijnen staat definitief op de kaart!
"Few wines on earth get me salivating like Spanish Rosado.", de hipste sommelier van ! dit mome nt, Matt Skinner van Jamie Oliver's Fifteen in Londen, raakte niet uitgesproken over zijn passie voor de roze parel onder de wijnen. Tijdens de lunchproeverij die hij gister (dinsdag 25 april) begeleidde in Onassis Amsterdam, genoot hij samen met de gasten van de mooie Spaanse rosado wijnen die geschonken werden. Waar rosé bekend stond om de hoeveelheid die je ervan dronk en niet persé om de kwaliteit, werd tijdens 'Rosados de España' weer eens het tegendeel bewezen. De aanwezige lifestyle- en wijnpers maakten kennis met de rosados van 26 bodegas, wijnen van hoogstaande kwaliteit en gastronomische inzetbaarheid. ICEX/Vinos de España, initiatiefnemer van het Rosados de España evenement, nodigde lifestyle- en wijnpers uit in Onassis Amsterdam voor deze Rosado-proeverij. Aansluitend konden de gasten genieten van een heerlijke lunch, waarbij Matt Skinner elke gang begeleidde met een proeverij. De evolutie van rosado werd inzichtelijk gemaakt door Harold Hamersma en trendanalist Mare Nieborg verklaarde aan de hand van inspirerende voorbeelden het bestaansrecht van rosado in de huidige maatschappij. Harold Hamersma, Matt Skinner en Mare Nieborg ontvangen bloemen van Marianne Nuberg (2e links), directeur ICEX/Vinos de España Keuze voor kwaliteitAan de hand van een visuele trendpresentatie illustreerde Mare Nieborg (trendanalist van Social Safari) het belang van authenticiteit en kwaliteit. "Als we iets kopen, willen we het beste van het beste. Een Bugaboo voor de baby, een iPod voor de muziek, een Vibiemme voor de espresso. We werken er hard genoeg voor. Een echt product van goede kwaliteit, dat is wat we willen. Dus geen slobberwijntje, maar een échte goede fles. Waar je optimaal van kunt genieten, ook bij lekker eten, zoals een Spaanse rosado", aldus Mare. Rosado staat op de kaart!Rosé-expert bij uitstek, Harold Hamersma, zegt dat het niet voor niets is dat de verkoop van rosé in 2005 met 35% gestegen is. "De keuze van wijn is aan verandering onderhevig, ook bij jonge consumenten. Bij eten wordt steeds vaker een glas wijn gedronken. Rosé wordt tegenwoordig net zo vaak gedronken door mannen als door vrouwen. Waar rosé het imago had van met name goedkoop en zoetig, wordt het assortiment nu steeds breder en van goede kwaliteit. Spaanse wijnhuizen die al sinds jaar en dag rosados maken, hebben zich voortdurend beziggehouden met innovatie en kwaliteitsverbetering. Hierdoor verschijnen er aan de lopende band kwalitatief hoogstaande rosados. Menig sterrestaurant (her)ontdekt de gastronomische inzetbaarheid van deze wijn. Rosado staat op de kaart!", aldus Harold Hamersma. ICEX / Vinos de España Vinos de España is een onderdeel van het Spaans Promotie Centrum op de Economische en Commerciële Afdeling van de Ambassade van Spanje in Nederland en handelt namens ICEX (Instituto Español de Comercio Exterior). Vinos de España geeft marktinformatie aan Spaanse exporteurs, Nederlandse importeurs en specifieke informatie over Spaanse wijnen aan Nederlandse wijnprofessionals. Vinos de España richt zich met diverse campagnes op de Nederlandse wijnprofessionals en de consument.
- EINDE BERICHT -
Voor het opvragen van het boekje 'Rosado! s de Esp aña: de roze parel onder de wijnen', beeldmateriaal of andere informatie kunt u contact opnemen met: ICEX/ Vinos de EspañaMarianne Nuberg,