Chatten en sms 'en met de ANWB over verzekeren
Den Haag, 27 april 2006
De ANWB zet dit voorjaar een aantal moderne communicatiemiddelen in bij de verkoop van verzekeringen via anwb.nl. Zo kunnen klanten die online een reis- of een autoverzekering willen afsluiten chatten voor advies met een verzekeringsadviseur. Ook stuurt de ANWB nadat er een reisverzekering is afgesloten het polisnummer en het nummer van de ANWB Alarmcentrale per sms. Bij een last-minute aankoop heeft de klant zijn gegevens hierdoor direct bij de hand.
Steeds meer mensen kiezen ervoor een verzekering via internet af te sluiten. In veel gevallen wordt internet ter oriëntatie gebruikt. De ANWB biedt haar leden daarom op internet extra service. Naast chatten en sms'en kan een klant ook eenvoudig aangeven om op een gewenst tijdstip door de ANWB te worden teruggebeld. Deze zogenoemde bel-me-terug-mogelijkheid is populair onder de bezoekers van anwb.nl. Ook is het mogelijk online vragen te stellen die in veel gevallen automatisch direct beantwoord kunnen worden.
Chat is een laagdrempelig communicatiemiddel dat past in een tijd waarin veel mensen op internet actief zijn en daar producten kopen, selecteren en polissen aanvragen. Zo wordt de chat-mogelijkheid reeds succesvol bij ANWB reisdochter Pharos Reizen toegepast. De ANWB overweegt ter ondersteuning van haar verkoop en klantencontact chat ook bij overige ANWB-verzekeringen en bij andere producten en diensten in te zetten.
De ANWB is voor de chat-mogelijkheid op anwb.nl in zee gegaan met LiveCom, de Nederlandse marktleider op het gebied van live (klant) communicatie. Bij de oplossing van LiveCom is het niet nodig eerst software te downloaden op de eigen computer.
Persdienst ANWB
070 314 62 39 (Annelies Tichelaar)
070 314 62 88 (Markus van Tol)
070 314 62 54 (Ad Vonk)
070 314 78 03 (fax)
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB