Ingezonden persbericht
Persberichten
Macropak 2006 introduceert tech-tours
Publicatiedatum: 26-04-2006
Het RFID-paviljoen, het Nationaal Verpakkingsdiner en de uitreiking van De Gouden Noot zijn de hoofdingrediënten van de verpakkingsbeurs Macropak, die van 3 tot en met 6 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht wordt gehouden. Met 350 exposanten representeert Macropak de hele sector. Inmiddels is negentig procent van de beschikbare expositieruimte verhuurd. De beurs vindt gelijktijdig plaats met de beurzen Aandrijftechniek & Factory Automation, Industrial Processing en Processing & ICT.
Om bezoekers snel kennis te laten maken met relevante innovaties introduceert Macropak tech-tours. Vanaf vaste startpunten op de beurs worden groepen bezoekers langs de meest opvallende innovaties geleid. Experts zullen daarbij als gids fungeren. Projectmanager Mirjam van den Bogaard: "De verpakkingsbranche is high tech. We willen juist de verborgen innovaties laten zien en deze in een bredere context plaatsen. Met de verschillende tours laten we verschillende bezoekersdoelgroepen op een laagdrempelige manier kennis maken met de state-of-the-art in verpakkingsland."
RFID-paviljoen
Uitgebreid aandacht voor RFID in het speciaal daarvoor op de beursvloer gebouwde paviljoen. In het paviljoentheater kunnen exposanten tijd reserveren om in sessies van maximaal een half uur hun best practices te presenteren. Mirjam van den Bogaard: "Macropak is onderdeel van De Industriële Week van 2006. Hoewel verpakking in de hele keten een rol speelt, belichten we op Macropak RFID specifiek vanuit het verpakkingsperpectief."
Macropak 2006 staat in het teken van innovatie. De bekendmaking van de winnaars van De Gouden Noot onderstreept dit nog eens. Dit gebeurt op de eerste beursdag tijdens het nationaal verpakkingsdiner waar de top uit de sector elkaar ontmoet. Beursbezoekers kunnen kennismaken met de nominaties en de winnaars op het 'Gouden Noot'-paviljoen.
Digitale relatiekaart
Woensdag 7 juni organiseert VNU Exhibitions voor alle exposanten van de beurzen van De Industriële Week de strategiebijeenkomst. De organisatie presenteert daar de resultaten van onderzoek onder potentiële bezoekers naar hun bereidheid de beurs daadwerkelijk te bezoeken. Ook worden zij gevraagd naar hun investeringsbereidheid. Organisator VNU Exhibitions rekent voor de Macropak op minimaal 25 duizend bezoekers. Mirjam van den Bogaard: "Dit animo-onderzoek is onderdeel van onze VNU-Leadmarketing aanpak. We bieden exposanten een groot aantal instrumenten om het maximale rendement uit hun beursdeelname te halen. Voor het eerst bieden we exposanten de mogelijkheid via internet hun klanten met een digitale relatiekaart uit te nodigen."
-.-.-.-.-.-
Noot voor de redactie (