Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

VNU Business Publications en Reed Business Information: 'Het merk heeft de toekomst'

'Controlled circulation is het beste uitgangspunt voor multimediaal uitgeven'

Weesp, 30 maart 2006 - Een merkstrategie en een productmix van online en offline media. Dat is de succesformule van de twee toonaangevende uitgevers voor vakinformatie in Nederland. En (beperkt) vasthouden aan printmedia, maar wel in controlled circulation, omdat dat het beste uitgangspunt voor multimediaal uitgeven is. Aldus Frans Klaassen van VNU Buniness Publications en Pascal van Sluijs en Maurice Matser van Reed Business Information in het maartnummer van InCT, vakblad voor uitgeven, innovatie en ict. In hetzelfde nummer laat Wegener zien hoe krantenredacties samenwerken met de burger om daarmee de leider te blijven voor regionale content. Verder in dit nummer onder meer: Helpdeskinnovatie bij Wolters-Noordhoff, Alles over ISBN13, Quote rocks met ELLEgirl digital, een exclusief interview met de oprichter van self publishing / POD revolutie Lulu.com en een special over het congres InCTformatie dat InCT op 26 april a.s. organiseert over het thema POD (printing en publishing on demand). Het maartnummer van InCT verschijnt op 30 maart.

Over InCT

Het vakblad InCT (spreek uit als 'inkt') richt zich op innovatie en ict-toepassingen bij uitgevers van boeken, tijdschriften en kranten en multimedia. InCT, een uitgave van de Rotterdamse uitgeverij L&G Publicaties, maakt geen onderscheid tussen kleine, grote en corporate uitgevers en bedient zowel de Belgische als de Nederlandse markt. Aan de hand van cases, interviews, achtergrondartikelen en praktische toepassingen belicht InCT het grensvlak van automatisering, nieuwe media, innovatie en uitgeven.

Elk nummer van de kwartaaluitgave bevat een gebalanceerde mix over innovatie binnen de uitgeverij, nieuwe media en uitgeefproducten als electronic paper, internet, printing en publishing on demand, cd-rom en dvd, maar ook over businessmodellen en de automatisering van bedrijfsprocessen, zoals database publishing, mediumneutrale opslag, e-marketing, abonnementenadministratie en redactionele automatisering. Op de website van InCT (www.inct.nl) wordt wekelijks een nieuwsrubriek bijgehouden met relevante ontwikkelingen voor de doelgroep.

De primaire doelgroep bestaat uit de uitgever, innovator en beslisser binnen de uitgeverij en de hoofden van het marketing-, content- en ict-team van algemene, educatieve, wetenschappelijke en corporate uitgeverijen in Nederland en België. Tot de secundaire doelgroep behoren de verschillende leveranciers van (ict-) producten en diensten en alle in ict-geïnteresseerden binnen de uitgeverij en daarbuiten.

Op 26 april 2006 organiseert InCT het themacongres InCTformatie over POD (printing en publishing on demand). Dit najaar organiseert InCT alweer voor de derde keer het succesvolle congres InCTspiratie met lezingen en daaraan gekoppelde workshops.

###


---



Ingezonden persbericht