Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe no-nonsense hypotheek breekt records

Hypotheekverstrekker Obvion doet niet aan verleiding

Heerlen, 24 april 2006 - Geen actietarieven. Geen onderhandelingsruimte. Dit zijn niet direct zaken waar de meeste hypotheekverstrekkers mee te koop lopen. Obvion wel. Want aan deze schijnbare aantrekkelijke aanbiedingen zit ook een keerzijde. Consumenten krijgen - vaak achteraf - de rekening van vele zogenaamde 'consumentenvoordelen' gepresenteerd in de vorm van bijvoorbeeld hogere rentelasten bij het verlengen van de rentevastperiode. Obvion wil mensen niet verleiden tot het afsluiten van een hypotheek door korte termijn 'voordelen' te bieden die consumenten op de lange termijn toch zelf moeten terugbetalen. Obvion kiest voor lange termijn zekerheid en kwaliteit. En dat spreekt aan. De begin maart geĂŻntroduceerde Basis hypotheek breekt records.

Geheel tegen de trend in, houdt Obvion zich niet bezig met prijsvechten en het voeren van actiecampagnes. Wel concentreert Obvion zich op het ontwikkelen van producten waar de markt echt naar vraagt. Het resultaat van deze visie: de Basis hypotheek. Een overzichtelijke hypotheek met een extra lage rente.

Overstelpende vraag
De vraag naar de Basis hypotheek die nu ruim een maand op de markt is, is overweldigend. "Voor ons het bewijs dat consumenten inderdaad op zoek zijn naar helderheid en eenvoud", zegt Douwe Dijkstra, Manager Marketing & Sales bij Obvion. "Uiteraard hadden we geconstateerd dat consumenten op zoek zijn naar een laag rentetarief. Daarnaast zien mensen met alle aanbiedingen door de bomen het bos niet meer. Met de Basis hypotheek voldoen we aan de vraag naar een laag en helder tarief, waarbij je niet voor verrassingen komt te staan. Onze intermediairs berichten een verdubbeling van het aantal aanvragen."

Basis hypotheek
Waarin verschilt de Basis hypotheek van andere hypotheekproducten? Het uitgangspunt van de Basis hypotheek is no-nonsense eenvoud en helderheid. Er kan een lager tarief worden geboden omdat een aantal aanvullende faciliteiten en luxes vervallen (bijv. rentemiddelen en rentekeuzevrijheid). Aan de Basis hypotheek zijn goede en duidelijke voorwaarden verbonden. Zo is een offerte vier maanden geldig en geen dag langer. Hierdoor weten consumenten met deze hypotheek precies waar ze aan toe zijn. Uiteraard maakt de bekende Obvion kwaliteit en service hier deel van uit. En dit alles geeft zekerheid, helderheid en rust.

Obvion en maatschappelijk verantwoord ondernemen
Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in de roots van het bedrijf, dat voortgekomen is uit een samenwerkingsverband van de Rabobank en het ABP. Dit wordt niet alleen vertaald in zaken als maatschappelijke betrokkenheid, zoals sponsoring. Voor klanten wordt dit omgezet in een eerlijk en eenduidig rentetarief en heldere communicatie hierover. En consumenten worden niet geconfronteerd met opslagen aan het einde van de rentevastperiode. De Basis hypotheek is daarom een typisch Obvion product. Bovendien is Obvion selectief in het verstrekken van hypotheken, zodat mensen beschermd worden voor overfinanciering.

Over Obvion
Obvion (www.obvion.nl) is een eigentijds hypotheekbedrijf in Heerlen dat zich met 280 enthousiaste medewerkers uitsluitend op de markt van onafhankelijke intermediairs richt. Dat doet Obvion met een filosofie die gebaseerd is op zes pijlers: samen ondernemen, onafhankelijkheid, snelheid en flexibiliteit, professionele kennis, betrouwbaarheid en individuele aandacht.

Fotobijschrift:
Brenda de Boer (accountmanager) en Douwe Dijkstra van Obvion feliciteren Elly Veenstra en Marja van der Veen van De Hypotheekshop in Drachten met het afsluiten van de eerste Obvion Basis hypotheek. De eerste hypotheek passeerde in een recordtijd van 12 dagen na de introductie. NOOT VOOR DE REDACTIE EN