Nieuwe campagne PricewaterhouseCoopers deze week van start

Pwc

http://www.pwc.com/nl

'Campagne is een tikkeltje provocerend, maar dat past wel bij PwC'

Vandaag start PricewaterhouseCoopers (PwC) een nieuwe campagne. Eén naam, één merk en één boodschap. Een campagne die niet de gebaande paden kiest, maar discussie wil uitlokken en PwC als een authentieke kennisorganisatie met lef in de markt wil zetten.

De campagne is gebouwd rondom duidelijke meningen. Met slogans als 'klant is geen koning' en 'het ergste wat kan gebeuren is dat al onze neuzen dezelfde kant op staan' wil PwC de nadruk leggen op de meerwaarde van interne meningsvorming, connected thinking. 'De campagne is een tikkeltje provocerend, maar dat past wel bij PwC', zegt Fons Hoogeveen, lid Raad van Bestuur PricewaterhouseCoopers en onder andere verantwoordelijk voor Marketing en Communicatie. 'Wij willen ons door middel van deze gedurfde invalshoek verrassend en onderscheidend positioneren in onze markt.'

Alle campagne-uitingen geven een opinie, visie, mening over hoe PwC omgaat met klanten, met elkaar, met nieuwe collega's, met sponsoring en met onderwerpen als Corporate Social Responsibility en diversiteit. Corporate en recruitment uitingen in print (dagbladen en tijdschriften), buitenreclame, online en radio vormen de aftrap. In de tweede helft van dit jaar verschijnen marketing communicatie uitingen die vooral licht werpen op onderwerpen die leven bij klanten. In de aanloop naar en tijdens het WK voetbal speelt PwC zich als sponsor van de KNVB en initiatiefnemer van de website cijfersvanoranje.nl in de kijker.

'De campagne bestaat uit meerdere lagen, elk met zijn eigen invalshoek toegespitst op een specifieke doelgroep', zegt Annebelle van der Kloet, die als hoofd marketing en communicatie aan de wieg van de campagne staat. 'Wij gaan met deze campagne op drie niveaus communiceren. Op corporate, marketing communicatie en op recruitment niveau.'

De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door het Amsterdamse bureau 707 Brand Communications. 'Bij dit communicatie- adviesbureau hebben wij, na een heroriëntatie in september 2005, de ontwikkeling en uitwerking van onze strategische communicatievraagstukken ondergebracht', aldus Fons Hoogeveen.

707 Brand Communications ontwikkelt creatieve merkconcepten, strategische plannen en praktische communicatiemiddelen. Leidraad vormt daarbij de kerngedachte 'involvement branding', het creëren van betrokkenheid tussen merk en organisatie.

Campagne PricewaterhouseCoopers
Advertentieversies: klant geen koning, neuzen, lepel
Doelstellingen: creëren van zichtbaarheid en onderscheid, demonstreren mentaal marktleiderschap en het versterken van de positie van PwC als aantrekkelijk werkgever. Media: print, buitenreclame, radio, online
Opdrachtgever: PricewaterhouseCoopers
Bureau: 707 Brand Communications
Creatie: Robert Vierdag (copywriter), Ray Breg (art director) Strategie: Madelon Schaap
Account: Dirk Jan van Ettekoven, Anette Heideman
Fotografie: Paul Ruigrok
Verantwoordelijk
bij klant: Annebelle van der Kloet
Verhaal: Eén naam, één merk en één boodschap. Een
campagne die niet de gebaande paden kiest, maar die discussie uitlokt en PwC als een authentieke organisatie met lef in de markt zet. www.pwc.nl.