Noordwijk Kinderstad zoekt sponsors voor grote Unicef actie
Stichting noordwijk kinderstad
Noordwijk Kinderstad zoekt sponsors voor Unicef actie
Unieke mogelijkheden via veiling op E-bay
Stichting Noordwijk Kinderstad staat aan de vooravond van een grootse gebeurtenis. Wat
enkele maanden geleden begon als particulier initiatief met een 'Happy People' actie voor
Unicef in Noordwijk en omgeving, is door de vele enthousiaste reacties inmiddels
uitgegroeid tot een grootscheepse fondsenwervingsactie die de Nederlandse grenzen lijkt
te gaan overschrijden. 'Nieuwe sponsors zijn daarbij van harte welkom', vertelt Christian
Malek, sponsorfinder van Noordwijk Kinderstad.
De actie van Noordwijk Kinderstad richt zich op 'Kick aids out of Kenya', een
aids-bestrijdingproject van Unicef. Daarin wordt meisjesvoetbal gekoppeld aan
aids-voorlichting. De 'Happy People of the World' kunst van Berrie Martens speelt bij de
actie van Noordwijk Kinderstad een belangrijke rol. Berrie Martens, net terug van een
reis die hij samen met Unicef en de filmploeg van Noordwijk Kinderstad naar Kenia maakte,
is nog diep onder de indruk van wat hij daar met eigen ogen heeft gezien. Hij maakt
iedereen duidelijk waar het allemaal om gaat en hoe groot de impact is van het Unicef
project op de plaatselijke bevolking. Reden temeer voor Noordwijk Kinderstad om de 'Happy
People of the World 4 Unicef' actie tot een groot succes te willen maken.
E-bay en RTL
'Daar zijn nog veel sponsors voor nodig', legt Christian Malek uit. 'Er staan steeds meer
spectaculaire fondsenwervende acties op het programma. Met E-bay bijvoorbeeld. Onze
'Happy People of the World 4 Unicef' actie is onlangs een samenwerking aangegaan met
E-bay, de grootste online handelsplaats ter wereld. Samen met E-bay wordt een 'Happy
People' veilingsite gelanceerd. E-bay ondersteunt onze actie met een grote promotie- en
reclamecampagne op Internet. Wij zorgen in samenwerking met partners als RTL voor genoeg
aandacht op televisie, radio en in diverse kranten. Het veilen van leuke en unieke
producten zal ervoor zorgen dat mensen naar onze site zullen komen. Wij zijn op zoek naar
bedrijven voor sponsoring van producten en diensten die wij kunnen veilen op onze site.
Een bijzondere kans voor bedrijven - door onze actie te steunen, mogen zij hun logo
plaatsen op een website met meer dan 3 miljoen bezoekers per maand!'
Sponsorfinder Malek vertelt met duidelijk enthousiasme over alle mogelijkheden: 'Door de
aankoop van Happy People of the World sculpturen en serial paintings kunnen ondernemers
een directe bijdrage leveren aan onze actie. Daarnaast kunnen ondernemingen partner
worden en hebben dan, afhankelijk van het pakket, recht op het gebruik van een uniek
Unicef composiet logo.' In een tijd waarin maatschappelijk betrokken ondernemen 'hot' is,
lijkt het initiatief van Noordwijk Kinderstad uit te groeien tot een actie waarvan de
reikwijdte haar grenzen nog lang niet heeft bereikt. Ondernemers die zich aangesproken
voelen, kunnen contact opnemen met Christian Malek, telefoon 071-361 82 13 of e-mail
sponsorwerving@noordwijk-kinderstad.nl Meer informatie over de actie is ook te vinden op
www.noordwijk-kinderstad.nl