Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 21 april 2006
Tele'Train introduceert Call Center College voor contact centers
Tele'Train, de specialist in performance management in de call center branche, breidt haar
diensten verder uit met een nieuwe reeks gecertificeerde opleidingen onder de naam Call
Center College (www.callcentercollege.nl). Binnen dit college zal een doorgaande leerweg
met door het regulier onderwijs erkende opleidingen op MBO en HBO niveau worden
aangeboden! Deze opleidingen leiden op tot gecertificeerd Klant contact medewerker, Klant
contact Teamleider en diverse management en staf functies binnen een call center.
Volgens Bas Filippini, Directeur Business Development van Tele'Train is er momenteel een
grote behoefte aan praktische, gecertificeerde opleidingen welke vanuit het reguliere
onderwijs worden erkend. "Denk hierbij aan een Bachelors diploma voor het middle
management van een contact center of afstudeervarianten voor planners, traffic managers en
business analisten binnen de HBO opleiding Call Center Management!
Naast de regulier erkende opleidingen zijn wij gestart met de opleiding voor "Planning &
Forecasting" voor planners en traffic managers en een "Train the Trainer" voor trainers
aangezien er momenteel een groot tekort aan gekwalificeerde professionals op dit gebied is
in de markt.
Door onze maatwerkervaring binnen de commerciële opleidingen te combineren met de
erkenning van onze ROC en HBO partners is een uniek product ontstaan waarin call center
medewerkers zich herkennen. Onze trainers en gastdocenten komen uit de praktijk en
reflecteren en toetsen de vereiste theorie samen met de deelnemers aan diezelfde praktijk.
Stimulerend voor de deelnemers, nuttig voor het bedrijf!
Aangezien de opleidingen ondersteund worden middels complete en gecertificeerde e-
learning modules kan veel tijd worden bespaard en kan in de eigen leerstijl en tempo
onderwijs worden gevolgd!"
Om de introductie van het Call Center College verder inhoud te geven geeft Tele'Train samen
met F&G Publishing een standaard examen handboek voor medewerkers uit op de
Telecommerce dagen, het "Handboek Praktijkdiploma Klant Contact Medewerker", dat voor
elke vorm van certificering geschikt is als naslagwerk en examenbundel!
Middels het Call Center College kunnen bedrijven ook een College op maat onder de eigen
bedrijfsnaam starten met een nog specifieker programma, aangepast op de specifieke
wensen van de sector of activiteiten waarin zij actief zijn!
Over Tele'Train BV
Tele'Train, opgericht in 1997, is marktleider in performance management oplossingen voor
contact centers en met name gespecialiseerd in het optimaliseren van het
één op één klantcontact. Tele'Train onderscheidt zich hierin door een integrale aanpak,
waarbij de mens centraal staat. De rendementsverbetering van uw klantcontact zit veelal in
uw eigen mensen!
Tele'Train staat voor praktisch en resultaatgericht maatwerk bij haar klanten.
Begeleid door professionals uit de praktijk. Tele'Train levert hiervoor een uitgekiende
portfolio voor het optimaliseren en meetbaar maken van uw klantinteractie.
Gebaseerd op onze Performance Suite®, Consultancy, Training en
coaching. Voor management en medewerkers.
Contactinformatie
Tele'Train B.V.
Renate Bekman
Willemsparkweg 191
1071 HA
T: 020 -470 46 58
E: renate@teletrain.nl
---- --